اخبار داغ

نگاهی به زندگی شهید غلامرضا شریفی‌پناه؛

معلم شهیدی که علاوه بر تدریس به فکر ترویج فرهنگ بود

معلم شهیدی که علاوه بر تدریس به فکر ترویج فرهنگ بود
معلم شهید غلامرضا شریفی پناه علاوه بر تدریس جلساتی را برای خواهران تشکیل می‌داد که سطح آگاهی همه بالا رود و تنها به دانش‌آموزان نمی‌کرد بلکه در صدد بالا بردن سطح آگاهی والدین نیز بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از خاورستان، به بهانه پاسداشت روز معلم روز گذشته جمعی از فعالان عرصه فضای مجازی استان با همسر شهید شریفی‌پناه دیدار و گفت‌وگو کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  به نقل از , خاورستان،, خاورستان،, خاورستان،,  به بهانه پاسداشت روز معلم روز گذشته جمعی از فعالان عرصه فضای مجازی استان با همسر شهید شریفی‌پناه دیدار و گفت‌وگو کردند.,
 
,
 
,
سجاد رضایی مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی در دیدار فعالان فضای مجازی استان با همسر شهید شریفی‌پناه، اظهار کرد: هدف از این حضور تقدیر و تشکر و استفاده از تجربیات و خاطرات شما در طول دوران معلمی و زمانی که با شهید همراه بوده اید، است.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه معلمی شغل انبیاء است خطاب به همسر شهید، گفت: همسر شما در آن زمان به واسطه خطراتی که نظام جمهوری اسلامی را تهدید می‌کرد پا به عرصه جنگ گذاشته و جان خود را در این راه نثار کرد.
,
 
,
 
,
مسئول بسیج رسانه خراسان‌جنوبی با اشاره به شرایط کنونی جامعه و جنگ نرم دشمن، بیان کرد: در شرایط فعلی شاید جنگ سخت و نظامی نداریم اما جنگ نرم و خاکریزهای جنگ نرم در اطراف ما قابل لمس است که یکی از این‌ها استفاده از تلفن‌های همراه و بستر فضای مجازی است.
,
 
,
رضایی عنوان کرد: فعالان عرصه فضای مجازی  مطالبه و ندای رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه باید از بستر این فضا (فضای مجازی) دشمن را نابود کنیم را سرلوحه کار خود قرار داده و با همکاری و هم‌افزایی در راستای مطالبه مقام معظم رهبری گام برمی‌دارند.
,
 
,
 
,
ضرورت بیرون راندن دشمن از مرزهای مجازی
, ضرورت بیرون راندن دشمن از مرزهای مجازی, ضرورت بیرون راندن دشمن از مرزهای مجازی,
وی تصریح کرد: امروز هدف ما بر این است که دشمن را از مرزهای فضای مجازی کشور که به نوعی تعیین‌کننده فکر، ذهن و روح بسیاری از آحاد جامعه است دور و سعی کنیم مطالبه مقام معظم رهبری و تکلیفی که بر دوش ما گذاشته شده را به نحو احسن انجام دهیم تا در مقابل شهدا شرمنده نباشیم.
,
 
,
همسر شهید شریفی‌پناه نیز به بیان خاطراتی از همسر شهیدش پرداخت و گفت: شهید از ابتدای آشنایی با بنده فعالیت سیاسی داشت و با اینکه معلم زبان بود اما از بیان و تشریح مبانی دینی و سیاسی اسلام برای دانش‌آموزان نیز اِبا نداشت که همین مسئله نیز خشم طرفداران طاغوت را علیه وی برانگیخته بود.
,
 
,
شهیدی که مروج فرهنگ بود
, شهیدی که مروج فرهنگ بود, شهیدی که مروج فرهنگ بود,
وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی این شهید، بیان کرد: شهید جلساتی را برای خواهران تشکیل می‌داد که سطح آگاهی همه بالا رود و تنها اکتفا به دانش‌آموزان نمی‌کرد.در صدد بالا بردن سطح آگاهی والدین نیز بود.
,
 
,
همسر شهید اظهار کرد: زمانی که شهید در جبهه حاضر شد نه‌تنها خود به آن می‌بالید بلکه شخص بنده و فرزندانم نیز به این فداکاری می‌بالیدیم و هنوز نیز هر زمانی در راهی که همسر شهیدم قدم برداشته فکر می‌کنم به خود می‌بالم چرا که این فداکاری و جانفشانی سبب سرافرازی کشور شده است.
,
 
,
شهیدی که دین را چاشنی درس زبان می‌کرد
, شهیدی که دین را چاشنی درس زبان می‌کرد, شهیدی که دین را چاشنی درس زبان می‌کرد,
شهید غلامرضا شریفی‌‌پناه در سال 1323 در شهر مود شهرستان سربیشه دیده به جهان گشود، پدرش محمد حسین شریفی‌‌پناه، از تجار معروف فرش شهر بیرجند و در عین حال فردی مؤمن و مذهبی بود، از این رو در همان دوران کودکی او را با قرآن و احکام دین آشنا کرد.
,
شهید غلامرضا شریفی‌‌پناه با اینکه معلم زبان بود اما از بیان و تشریح مبانی دینی و سیاسی اسلام برای دانش‌آموزان نیز ابا نداشت که همین مسئله نیز خشم طرفداران طاغوت را علیه وی برانگیخته بود.
,
 
,
غلامرضا که وجودش با عشق به قرآن و ائمه اطهار عجین شده بود، ساعت‌ها کنار پدر می‌نشست و به صورت دلنشین قرآن گوش می‌داد و خواندن نماز را از او تقلید می‌کرد،  به همراه پدر در جلسات روضه و هیئات مذهبی حاضر و کلام الله را با صوتی زیبا تلاوت می‌کرد.
,
 
,
 
,
با رسیدن به سن هفت سالگی وارد دبستان روستای مود شد، خانواده او در این دوران، بارها و بارها شاهد کمک‌هایش به دانش‌آموزان نیازمند مدرسه بودند، شش سال ابتدایی را در همان دبستان به پایان رساند و سپس برای ادامه تحصیل به بیرجند رفت، سه سال اول دبیرستان را در بیرجند سپری و پس از آن برای بهره‌گیری از امکانات تحصیلی بهتر و بیشتر به تهران عزیمت کرد.
,
 
,
 
,
از این زمان بود که تغییر و تحولات چشمگیری در شخصیت و زندگی غلامرضا پدید آمد، با یکی از روحانیون مبارز آشنا شد و با راهنمایی‌های او و مطالعات فراوان، نسبت به جریان‌های سیاسی آن روز آگاهی پیدا کرد. پس از آن که امام خمینی رهبر نهضت اسلامی مردم ایران را شناخت، با عشق و ارادتی خاص به نشر عقاید و فرامین ایشان پرداخت.
,
 
,
 
,
دوره دبیرستان را در رشته ریاضی و با نمرات خوب به پایان و پس از اخذ دیپلم وارد سپاه دانش شد، در تمام این دوران به آموزش دانش‌آموزان محروم روستایی و روشن کردن افکار آن‌ها همت گماشت. در پایان این دوره در کنکور دانشگاه شرکت اما پذیرفته نشد، بعدها در دوره‌های آموزش ضمن خدمت شرکت کرد و فوق دیپلم گرفت، از آن پس در کسوت معلمی، خدمات ارزنده‌ای به فرزندان سرزمینش ارائه کرد.
,
 
,
با شروع جنگ تحمیلی در قالب معلمی توانا و پر تلاش که تا مدت‌ها در پشت جبهه فعالیت می‌کرد، با اینکه درامور کمک‌رسانی، تبلیغات و کارهای فرهنگی بسیار کوشا بود، اما شرکت در جنگ و جبهه و حضور در خط مقدم را تکلیف خود می‌دانست تا اینکه به عنوان بسیجی به جبهه اعزام شد.
,
 
,
 
,
نگاه عاشقانه و عارفه شهید شریفی‌پناه به شهادت
, نگاه عاشقانه و عارفه شهید شریفی‌پناه به شهادت, نگاه عاشقانه و عارفه شهید شریفی‌پناه به شهادت,
در برابر مشکلات با صبر و تحمل زیاد می‌ایستاد و می‌کوشید که با درایت و تفکر آن‌ها را حل و نگاه او به شهادت نگاهی عاشقانه و عارفانه بود، این شهید بزرگوار سرانجام در تاریخ 26 دی‌ماه 1365 در عملیات کربلای پنج بر اثر برخورد گلوله دوشیکا به شهادت رسید، به گفته همرزمانش به هنگام شهادت، لبخندی بر لب داشت، لبخندی که نشان از پیوستن او به معشوق ابدی و خالق بحر بی‌ساحل عشق بود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه