اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

از نمایشگاه کتاب غافل نشوید/ فروش کتاب های ممنوعه در نمایشگاه کتاب تهران

از نمایشگاه کتاب غافل نشوید/ فروش کتاب های ممنوعه در نمایشگاه کتاب تهران
در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 4 اردیبهشت ماه 98 برگزار شده است، کتبی در معرض دید و فروش قرار گرفته اند که به باورها و اعتقادات کشور ما نه تنها نزدیک نیستند بلکه نه در چارچوب دین و نه قانون جمهوری اسلامی ایران نمی گنجند و هیچ سنخیتی با فرهنگ و رسوم ملت ایران ندارد.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایشگاه بین المللی کتاب تهران هر سال در اردیبهشت ماه به مدت 10 الی 12 روز برگزار می شود که یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی کشورمان محسوب می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نمایشگاه کتاب جدا از این که مردم و مخاطبان را با تعداد و عنوان های زیادی از کتاب های مختلف مواجه می کند و می توانند در مدت برگزاری این رویداد دسترسی راحت تری به کتاب داشته باشند، این فرصت را نیز فراهم می کند که مردم با نویسندگان مورد علاقه‌شان و ناشران متعددی دیدار داشته باشند، شاید راحت تر بتوان گفت جایی برای دیدن گفتگو های روشنفکرانه و دیدن افراد فرهیخته ای که لایق این عنوان هستند، جایی به دور از کافه نشینی و دورهمی های روشنفکرمآبانه که بیشتر جنبه ابراز وجود و عرض اندام کردن دارد تا گفتگویی سالم و مفید.

,

 

,

نمایشگاه کتاب که می تواند این همه مزیت داشته باشد، گاهی می بینیم که با حواشی ای مواجه می شود که شاید سطحی و به راحتی از کنار آن ها بگذریم اما واقعیت امر این است که گاها همین حواشی می تواند تاثیری منفی و بسیار بزرگ بر جامعه و مردم بگذارد که همین امر باعث می شود به آن بپردازیم.

,

 

,

در سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که از 4 اردیبهشت ماه 98 برگزار شده است، کتبی در معرض دید و فروش قرار گرفته اند که به باورها و اعتقادات کشور ما نه تنها نزدیک نیستند بلکه نه در چارچوب دین و نه قانون جمهوری اسلامی ایران نمی گنجند و هیچ سنخیتی با فرهنگ و رسوم ملت ایران ندارد.

,

همین مساله باعث شده است که برخی از کاربران فضای مجازی به این مساله اعتراض کنند و از مسئولین بخواهند که از نمایشگاه کتاب غافل نشوید.

,

 

,

, ,



,
,
, ,

 

,

 

,

احد آزادی خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در این مورد در گفتگو با دانا گفت: من هم در روز اول نمایشگاه از آن بازدید کردم و با مسئولین نمایشگاه و غرفه داران جلساتی داشتیم، متاسفانه می دیدم که بعضا انتشاراتی ها کتبی را در معرض نمایش گذاشته بودند که حدود و خطوط قرمز لازم را مراعات نکرده بود، این خیلی مهم است؛ اگر چه ما با فکاهیات ایرج میرزا کاملا هم مشکلی نداریم اما نباید ابتذال فرهنگی از نمایشگاه کتاب تراوش کند ولو آن ابتذال یک قطره باشد، این حوض مقدس را با آب های روان کتاب نباید اجازه بدهیم بخاطر دو قطره آب گندیده و ابتذال فرهنگی متعفن شود و فضا را ملتهب کند. من به عنوان سخنگوی کمیسیون فرهنگی عرض می کنم که ما حتما بعد از پایان یافتن نمایشگاه با حضور وزیر محترم ارشاد اسلامی ارزیابی را بر نمایشگاه خواهیم داشت و سوالات و ابهاماتی که به وجود آمده است در خصوص کتبی که انحرافی و غیر ضروری بوده اند و همچنین مروج دوران طاغوت و وهابیت بوده اند، بررسی می کنیم و منتظر هستیم پاسخ های آقای وزیر را بشنویم.

, احد آزادی خواه ,

 

,

سال گذشته در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نیز شاهد حضور اورهان پاموک نویسنده اهل ترکیه بودیم، پاموک اولین کسی است که در جهان اسلام با فتوای مرگ سلمان رشدی مخالفت کرد و پشت این نویسنده مرتد که آیات قرآن را تمسخر کرده و مورد وهن قرار داده ایستاد و همین باعث شده او را به عنوان شخصیتی حامی سلمان رشدی بشناسند.

, فتوای, سلمان رشدی, آیات قرآن,

نتیجه تصویری برای اورهان پاموک و سلمان رشدی

, نتیجه تصویری برای اورهان پاموک و سلمان رشدی,

نصرالله پژمانفر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در مورد حضور اورهان پاموک در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب در گفتگو با دانا گفت: گاهی نشست هایی در حاشیه نمایشگاه برگزار می شود که مباحث امنیتی و اعتقادی ما را زیر سوال می برد، به هر حال برگزاری یک نشست و دعوت کردن یک انتشارات از کسی که اعتقادات ما را زیر سوال برده و به فرمایش امام راحل در مورد سلمان رشدی را که به طور واضح در اقصی نقاط دنیا مطرح شد، وجود منحوس این مرتد را از زمین پاک کنند و این را در سیاست خارجی ما هم اعلام کردند؛ فکر می کنم که دستگاه های امنیتی نیز باید به این مسئله وارد شوند، غیر از ارشاد که باید پاسخگو باشد و ما نیز از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد که چطور چنین افرادی که پشتیبان این جریان فکری بوده اند و از آن حمایت کرده اند، به راحتی بیایند و همان مبانی و سخنان خودشان را در نمایشگاه طرح کنند. فکر می کنم این اقدام انتشارات ققنوس اقدامی ضدامنیتی، ضدفرهنگی و ضددینی است و کسانی هم که در ارتباط با این موضوع سهل انگاری و همکاری می کنند، دستگاه های مسئول باید با آنها برخورد مطلوب داشته باشد.

, نصرالله پژمانفر,

 

,

بر روند برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اگر نظارت درست و دقیقی نباشد، باید منتظر اتفاقات بدتر باشیم و همچنین از دیدن و شنیدن هیچ چیز ممنوعه دیگری در این رویداد فرهنگی نباید تعجب کنیم.

,

 

,

 

,

احسان رستمیان

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه