اخبار داغ

گفت‌وگو با معلم معلول آملی به بهانه روز معلم

معلمی را با تمام وجود دوست دارم/ مهم‌ترین دغدغه معلمان؛ تبعیض حقوقی و رفع مشکلات معیشتی

معلمی را با تمام وجود دوست دارم/ مهم‌ترین دغدغه معلمان؛ تبعیض حقوقی و رفع مشکلات معیشتی
معلم معلول آملی گفت: معلمی سراسر خاطره است و من با تمام وجود معلمی را دوست دارم و بودن در کنار دانش آموزان برایم لذت بخش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، محمد مجیدی معلم دبستان امام رضا آمل با وجود معلولیت جسمی یکی از معلمان شاخص شهرآمل است.

وی در سه سال اخیر موفق شد تا عناوین معلم نمونه شهرستان، استان و معلم نخبه کشوری را کسب کند.

خبرنگار ما به مناسبت روز معلم در گفت و گو با معلم معلول آملی ضمن تبریک روز معلم گفت: با توجه به این که خداوند خود را اولین معلم ، سپس پیامبران و امامان و در آخر دبیران را معلم مردم خوانده به خودم می‌بالم که در این رشته فعالیت می‌کنم.

وی با بیان اینکه معلمی علاقه و عشق است، خاطرنشان کرد: در کودکی به رشته پزشکی علاقه داشتم ولی بعدها با توجه به اینکه معلم سازنده ارزش‌ها ، فرهنگ‌های یک جامعه، و در یک کلام سازنده انسان به سوی هدف های متعالی است بر خودم افتخار دانستم تا در کنار بچه ها باشم و بتوانم دانش آموزانی تحویل جامعه بدهم که آینده کشور به دست آنها ساخته شود.

مجیدی در پاسخ به یک خاطره دوران تدریس گفت: معلمی سراسر خاطره است و من با تمام وجود معلمی را دوست دارم و بودن در کنار دانش آموزان برایم لذت بخش است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,



وی به دغدغه های معلمان اشاره کرد و گفت: مشکلات در هر قشری وجود دارد ولی در قشر فرهنگیان مضاعف است . مهمترین دغدغه این قشر تبعیض حقوقی و رفع مشکلات معیشتی است . من از مسئولین درخواست می کنم که به وضع معیشتی قشر فرهنگیان اندکی توجه کنند.

وی همچنین در پاسخ به وضعیت سیستم آموزشی فعلی اظهار کرد : در گذشته ارزشیابی کمی وجود داشت که باعث ایجاد استرس و نگرانی در دانش آموزان و خانواده آنها می‌شد ولی سیستم آموزشی فعلی که به صورت ارزشیابی کیفی است با وجود ضعف های موجود در این نظام آموزشی در کل باعث افزایش اعتماد به نفس ، خودباوری ، ارزش و عزت نفس در دانش آموزان می شود.

معلم نمونه آملی افزود: بر این اساس برای دانش آموزان امکان وجود دارد که در کلاس استعداد‌های خود را کشف کرده و در همان راستا گام بردارند و همچنین خانواده ها هم دغدغه امتحان و نمره را ندارند.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه