اخبار داغ

دبیر شورای عالی فضای مجازی:

برخی‌ها در فضای مجازی در ‌زمین دشمن بازی می‌کنند‌/ کاربران را در فضای مجازی به کارگر تبدیل کرده و از آنها ثروت تولید می‌کنند

برخی‌ها در فضای مجازی در ‌زمین دشمن بازی می‌کنند‌/ کاربران را در فضای مجازی به کارگر تبدیل کرده و از آنها ثروت تولید می‌کنند
دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه برخی‌ها در فضای مجازی در ‌زمین دشمن بازی می‌کنند‌، گفت: فرق نمی‌کند که در چه جناحی هستیم اگر به شکاف ملت و حکومت نپردازیم و جلوی آن را نگیریم در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابوالحسن فیروزآبادی صبح امروز در نخستین همایش ملی و نمایشگاه رسانه‌های نوین و شکل‌دهی نهاد‌های اجتماعی که با حضور محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دانشگاه هایتک کرمان برگزار شد اظهار داشت: در قرآن هم بحث فضای مجازی و پیام‌رسان‌ها به گونه‌ای مورد بررسی قرار گرفته است که به ارتباط انسان با دیگران می‌پردازد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه تولید علم از داده صورت می‌گیرد و باید به آن پرداخته شود گفت: اولین تحول تاریخ بشر چاپ بوده است و در دورانی که به عنوان پست مدرن در آن هستیم رسانه مهم‌ترین تحول زندگی بشر است.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با یادآوری اینکه بعد از جنگ جهانی دوم که آمریکا سعی کرد رهبری جهان را در دست گیرد سعی کردند در کشورها بحث مدرنیته را اجرا کنند افزود: این مسئله یکی از تحولاتی که رسانه ایجاد کرد فروپاشی حزب کمونیستی شوروی است.

,

وی با بیان اینکه بازارهای صنعتی رو به اشباع شدن رفتند در حالیکه باید این بازارها رو به گسترش می‌رفتند افزود: برنامه گسترده آمریکا این بود که کامپیوترها به خانه‌ها و امروز به جیب‌ها بروند تا این بازارها گسترش یابند و درحال حاضر آمریکا با رسانه مردم را وارد اقتصاد خدماتی کرده است زیرا دیگر کشاورزی نمی‌تواند بازارها را گسترش دهد.

,

فیروزآبادی با اشاره به اینکه با گسترش رسانه‌ها بازارهای خدماتی شکل می‌گیرند و تکنولوژی‌هایی شکل گرفته‌اند که دولت گریز هستند و تضعیف دولت‌ها و ملت‌ها را در بر دارند گفتک در این حوزه می‌توان به ارز مجازی بیت کویین اشاره کرد.

,

وی با بیان اینکه چیزی که به انسان کرامت می‌داد قدرت اختیار بود که امروز ربات‌ها به نوعی جای انسان را گرفته‌اند و انسان محوری تبدیل به ربات محوری شده است عنوان کرد: امروز با مسئله‌ای مواجه شدیم که بخش‌های مختلف یک جامعه مانند گروه‌های مردمی از تمام اقشار مختلف فرهنگ را ترویج می‌دهند.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با اشاره به اینکه اقتصاد دیجیتال از آمریکا و پلت‌فرم‌های بزرگی که در اختیار آنهاست شروع و شکاف دیجیتالی ایجاد شده است گفت: شکاف بعدی در اطلاعات و داده‌ها وجود دارد که آمریکا آنها را در اختیار دارد اما خود کشورهایی که آن اطلاعات مربوط به آنهاست این اطلاعات را در اختیار ندارند و این اطلاعات تولید علم و محتوا می‌کنند و البته هیچ گونه اطلاعاتی به کشورهای دیگر نمی‌دهند.

,

وی با بیان اینکه شکاف دیگر ایجاد شده شکاف پلت‌فرمی است افزود: استراتژی ما باید محیط شناسی باشد که بدانیم چه بر سر ما می‌آید و نمی توانیم نسبت به چیزی که داریم و با آن زندگی می‌کنیم بی تفاوت باشیم.

,

فیروزآبادی با اشاره به اینکه درحال حاضر فضای مجازی بخشی از زندگی ما است تصریح کرد: باید بدانیم فرق نمی‌کند که در چه جناح سیاسی هستیم اگر به شکاف ملت و حکومت نپردازیم و جلوی آن را نگیریم در زمین دشمن بازی کرده‌ایم.

,

وی با بیان اینکه بعد از آن باید به شکاف پلت‌فرمی بپردازیم گفت: در این شکاف سعی می‌کنند وضعیت کشور را تیره نشان دهند و ما باید پلت‌فرمی قوی‌تر از تلگرام داشته باشیم.

,

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور با ااشره به اینکه متاسفانه در فضای کنونی کاربران جایگزین کارگران شده‌اند و از کاربران تولید ثروت می‌کنند و آنها را به نوعی به این فضا معتاد کرده‌اند افزود: حواسمان باشد که وقت خود را در کجا صرف می‌کنیم و بدانیم که بازیگران اصلی بازی دنیا کسانی هستند که نوآوری می‌آورند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه