اخبار داغ

با حضور دانش آموزان عشایر 22 شهرستان انجام می‌شود؛

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش آموزان عشایر در قوچان

برگزاری جشنواره بازی‌های بومی و محلی دانش آموزان عشایر در قوچان
معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش قوچان گفت: پنجمین جشنواره بازی های بومی و محلی دانش آموزان عشایر با حضور 200 دانش آموز از 22 شهرستان در قوچان در حال برگزاری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن ولی زاده در گفتگو با خبرنگار صبح توس با تشریح جزئیات این جشنواره گفت: پنجمین دوره مسابقات بومی و محلی دانش آموزان عشایر خراسان رضوی با حضور 350 دانش آموز از 22 شهرستان از روز گذشته در قوچان آغاز شده و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه بازی های بومی محلی  هرساله در دو بخش کشوری واستانی برگزار می شود که بخش استانی این دوره از مسابقات به میزبانی قوچان در حال برگزاری است، ادامه داد: مراسم افتتاحیه این مسابقات در درزشگاه پنجهزار نفری شهید شوشتری قوچان برگزار و طی امروز و فردا نیز مسابقات نیز در سالن معلم این شهرستان ادامه خواهد یافت.

,

وی افزود: در این  دوره از بازی ها ۳۵۰ دانش آموز از سراسر استان، بازی های بومی ومحلی که ریشه در فرهنگ غنی بومی مناطق مختلف خراسان رضوی را دارد، در معرض نمایش می گذارند.

,

معاون آموزش و پرورش قوچان تصریح کرد: احیای بازی های بومی ومحلی که ساختاری برای همفکری، همگرایی، وحدت و گسترش صمیمیت بین اقوام مختلف، از مهمترین اهداف این جشنواره می باشد

,

حسن ولی زاده در پایان خاطر نشان کرد: در این جشنواره برنامه هایی نمادین از آیین های سنتی شامل کشتی چوخه، سوارکاری، موسیقی های بومی، رژه دانش آموزان و ‌... برگزار و برگزیذگان این دوره به مرحله کشوری راه پیدا خواهند کرد.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه