اخبار داغ

رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی در جوار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد؛

ضرورت برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل به منظور ارتقای آمادگی در مقابله با حوادث پرتوی/ مردم سه منطقه استان بوشهر آماده تخلیه اضطراری باشند

ضرورت برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل به منظور ارتقای آمادگی در مقابله با حوادث پرتوی/ مردم سه منطقه استان بوشهر آماده تخلیه اضطراری باشند
در راستای افزایش آمادگی و هماهنگی‌های لازم میان دستگاه‌های ذی‌ربط رزمایش پدافند غیرعامل پرتوی تحت عنوان شهدای خلیج فارس در جوار نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ رزمایش پرتوی بوشهر صبح پنجشنبه با هدف افزایش آمادگی‌ها در مقابل حوادث احتمالی و ارائه آموزش‌های لازم و همچنین ارزیابی نقاط ضعف و قوت در بوشهر آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

علی اصغرزارعی جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: مانور پرتویی بوشهر با هدف هماهنگی میان نیروها، تجهیزات و دستگاه‌های مختلف هنگام بروز حوادث احتمالی برگزار می شود.

,

وی با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی از ایران خواسته است رزمایش پرتویی برگزار کند، اظهار داشت: نخستین مانور پرتویی سال 1393 در استان بوشهر برگزار شد و امسال این مانور برای آمادگی هر چه بیشتر دستگاه ها و مردم تکرار می‌شود.

,

وی تاکید کرد: برای اینکه افراد و دستگاه‌ها وظایف خود را در زمان بروز حوادث به طور مرتب تمرین کنند و همیشه آماده باشند، باید رزمایش‌ها در حوزه‌های مختلف سالانه برگزار شود.

,

زارعی گفت: نیروگاه اتمی بوشهر مطابق اصول آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ساخته و تا امروز با کیفیت مناسبی کار کرده و آژانس هم بار‌ها تائیدیه خود درباره فعالیت آن را اعلام کرده است.

,

جانشین رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: با اینکه هیچ نگرانی از نظر ایمنی نیروگاه بوشهر نداریم، با این حال لازم است مانند دیگر کشور‌ها آمادگی خود را برای مقابله با حادثه احتمالی حفظ کنیم.

,

دومین مانور پرتویی بوشهر 12 اردیبهشت ماه در محل و شعاع پنج کیلومتری نیروگاه اتمی بوشهر برگزار و هزار نفر از ساکنان روستاهای هلیله، بندرگاه و شهرک مروارید در حاشیه نیروگاه از طریق دریا و خشکی تخلیه و به محل کمپ اسکان اضطراری در دانشگاه آزاد عالیشهر انتقال می‌یابند.

,

 

,

, ,

 

,

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر نیز از هماهنگی میان نیروها و امکانات برای مقابله با حوادث احتمالی به عنوان یکی از اهداف این رزمایش یاد کرد و اظهار داشت: این رزمایش با حضور تیم‌های تخصصی در راستای آمادگی در مقابله با حوادث احتمالی برگزار شده است.

,

گراوند با اشاره به استقرار نیروگاه اتمی در استان بوشهر خاطرنشان کرد: ارتقای آمادگی در مقابله با حوادث پرتوی امری مهم و ضروری است که برگزاری رزمایش پرتوی در بوشهر در این راستا است.

,

وی از انجام آموزش‌ها برای ارتقای آمادگی در پدافند غیرعامل خبر داد و بیان کرد: در برنامه دوره‌ای سازمان پدافند غیرعامل انجام آموزش‌ها، تمرین‌ها و رزمایش‌ها مورد توجه است تا نارسایی‌ها ارائه شود و آمادگی‌ها ارتقا یابد.

,

 

,

, ,

مجید خورشیدی سخنگوی رزمایش پرتویی شهدای خلیج فارس نیز در آغاز عملیات رزمایش پرتوی شهدای خلیج فارس  با بیان اینکه سناریو رزمایش پرتوی از قبل تعیین شده است، اظهار داشت: ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه و کمپ مروارید برای تخلیه اضطراری آماده باشند.

,

سخنگوی رزمایش پرتویی شهدای خلیج فارس افزود: استان بوشهر در امنیت کامل است و این رزمایش بر اساس سناریویی از پیش تعیین شده در حال اجرا است.

,

وی بیان داشت: در این سناریوی از پیش تعیین شده ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه و کمپ مروارید برای تخلیه اضطراری آماده باشند.

,

خورشیدی گفت: از ساکنان روستاهای هلیله و بندرگاه و مردم استان بوشهر می‌خواهیم اطلاعات موثق را از صدا و سیما دریافت کنند و به هرگونه شایعه توجه نکنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه