اخبار داغ

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

دولت باید ادبیات مقاومت و پایداری در مقابل آمریکایی ها داشته باشد/لزوم اصلاح ساختار اقتصادی متناسب با تحولات کشور

دولت باید ادبیات مقاومت و پایداری در مقابل آمریکایی ها داشته باشد/لزوم اصلاح ساختار اقتصادی متناسب با تحولات کشور
پور ابراهیمی با تأکید بر اینکه دولت باید ادبیات مقاومت و پایداری در مقابل آمریکایی ها داشته باشد، گفت: امروز تصمیم گیری در عرصه صادرات کشور نیازمند تحول ساختاری در این عرصه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در همایش و نمایشگاه رسانه های نوین و شکل دهی نهادهای اجتماعی در محل دانشگاه هایتک ماهان کرمان با بیان اینکه مسئله اقتصاد کشور از جمله مهمترین موضوعات است، گفت: آنچه که باید در این حوزه پیگیری شود صادرات غیر نفتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی با تأکید بر اینکه به منظور ارز آوری از این ظرفیت باید به نحو مطلوب استفاده شود، عنوان کرد: در قوانین برنامه های توسعه موضوعات غیر نفتی مد نظر است.

,

پور ابراهیمی با اشاره به اینکه تنوع قوانین از جمله اشکالات اساسی است، ابراز کرد: حجم تجارت در سال گذشته با کاهش رو به رو بوده است و در سال 98 باید این مسئله جبران شود.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: میزان تجارت باید به عدد 100 میلیارد دلار باشد و در 5 سال گذششته 50 میلیارد دلار صادرات نفتی و به همین میزان صادرات غیر نفتی داشته ایم.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تراز بازرگانی در سال های اخیر مثبت بوده است، تصریح کرد: حجم تجارت در سال 97  نسبت به سال 96 در عرصه واردات و صادرات کاهش پیدا کرده است و میزان تجارت از عدد 100 میلیارد دلار به 80 میلیارد دلار رسیده است و آخرین آمار صادرات غیر نفتی 44 میلیارد دلار بوده است.

,

این مقام مسئول با اشاره به اینکه استان کرمان، استانی صادراتی است که در عرصه فرآورده های معدنی و کشاورزی صادرات صورت می گیرد، اظهار کرد: وضعیت صادرات نسبت به سایر استان ها مناسب نیست.

,

پور ابراهیمی تأکید کرد: امروز تصمیم گیری در عرصه صادرات کشور نیازمند تحول ساختاری در این عرصه است و با توجه به تحریم هایی که صورت گرفته باید اقداماتی انجام گیرد.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اشکال اساسی دولت در بخش تجارت خارجی این است که عمدتا مبتنی بر رویکرد سابق است، گفت: در کمیسون اقتصادی کمیسیون ضد تحریم تشکیل داده ایم و پنج کشور هند، چین، روسیه، عراق و ترکیه مد نظر برای صادرات است.

,

وی ضمن تأکید بر اینکه اولین اولویت ما اصلاح و بهبود شرایط ساختاری در حوزه صادرات است، اظهار کرد:ظرفیتی که امروز برای بانک مرکزی وجود دارد مهم است.

,

پور ابراهیمی ادامه داد: خوشبختانه در پایان سال 97 با پییگری هایی انجام شده مسئله بازار متشکل برای صادر کنندگان فراهم شد و در این راستا افزایش حجم صادرات و تعیین و تکلیف بازار متشکل ارزی مد نظر است.

,

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد:زمانی که کشور با شوک ارزی رو به رو می شود با افزایش قیمت ها و کاهش قدرت خرید مردم مواجه می شویم.

,

این مقام مسئول تأکید کرد: اساس حرکت باید تولید باشد تا صادرات صورت گیرد و همچنین وظیفه بانک مرکزی افزایش ارزش پول ملی است.

,

وی گفت: امروز تمام ارکان نظام اعم از مجلس و دولت باید کمک کنند که موضوع بسیار مهم و اساسی در حوزه تولید و اقتصاد در کشور فراهم شود.

,

پور ابراهیمی خطاب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آذری جهرمی اظهار کرد: در سال گذشته ، 40 بخشنامه که بعضا متناقض هستند، در عرصه صادرات صادر شده است.

,

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: تعیین  و تکلیف دیپلماسی در حوزه اقتصاد باید صورت گیرد و سفرای ایران در دیگر کشورها باید به اقتصاد مسلط باشند.

,

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه دولت باید ادبیات مقاومت و پایداری در مقابل آمریکایی ها داشته باشد؛ چرا که ورود به مذاکرات خیانت به مردم است.

,

پور ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی خود را با شرایط تحریم تطبیق دهد و با حفظ انسجام از شرایط تحریم عبور کند؛ همچنین با تبعیت از مقام معظم رهبری اصلاح ساختار اقتصادی متناسب با تحولات ایران باید صورت بگیرد

, پور ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی خود را با شرایط تحریم تطبیق دهد و با حفظ انسجام از شرایط تحریم عبور کند؛ همچنین با تبعیت از مقام معظم رهبری اصلاح ساختار اقتصادی متناسب با تحولات ایران باید صورت بگیرد]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه