اخبار داغ

کاهش قیمت نفت زنگ هشداری در جهت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی

کاهش قیمت نفت زنگ هشداری در جهت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کاهش قیمت نفت می تواند زنگ هشدار دیگری در جهت اجرای جدی سیاستهای اقتصاد مقاومتیِ ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، روح الله بیگی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی کریمه، با اشاره به عوامل تاثیر گذار در افزایش قیمت نفت، اظهار داشت: نوسانات قیمت نفت به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ افزایش تولید، کاهش مصرف به جهت رکود و بحران اقتصادی اروپا و جهان، وقوع جنگ ها و ناآرامی ها ی مختلف بخصوص در مناطق نفت خیز از عوامل تاثیر گزار می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کریمه, پایگاه خبری تحلیلی کریمه, پایگاه خبری تحلیلی کریمه, پایگاه خبری تحلیلی کریمه,

وی افزود: به طور کلی  می توان عوامل تاثیر گذار در نوسانات قیمت نفت را بدین گونه برشمرد؛ افزایش 300 بشکه ای تولید نفت اپیک، تولید بالا نفت خام در آمریکا، لیبی، عربستان، کاهش حاشیه سود پالایش در مقطع فعلی نسبت به فروش نفت خام به همین دلیل تولیدکنندگان به دنبال افزایش خام فروشی هستند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: تعیین تکلیف رئیس جمهور و نخست وزیر جدید عراق که موجب بهبود جو روانی در این کشور شده است که انتظار می رود وضعیت تولید نفت عراق بهبود یابد، اصلاح پیش بینی آژانس بین المللی انرژی در مورد تقاضای مصرف نفت در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۵، کاهش سرعت بهبود اقتصاد جهانی که شاخص های ان توسط صندوق بین المللی پول منتشر شده است.

,
,
,

وی با اشاره به مذاکرات بین ایران و جامعه بین المللی، بیان کرد: خوشبینی در مذاکرات بین ایران و جامعه بین المللی که با آغاز دور جدید مذاکرات در ماه سپتامبر، به نظر می رسد فروش نفت ایران در نیمه دوم سال ۲۰۱۴ به بیش از ۱.۳ میلیون بشکه در روز برسد و در طول سال ۲۰۱۵ به ۲ میلیون بشکه نیز خواهد رسید.

,

بیگی تصریح کرد: کاهش قیمت نفت، بودجه کشورهای تولید کننده نفت را با کسری مواجه می سازد؛ بنایراین نگرانی چنین کشورهایی شدت خواهد گرفت؛ بودجه کشورمان نیز بدلیل اتکای بالای 40 درصدی بودجه به نفت، سایه کسری بودجه را احساس خواهد کرد .

,

وی کاهش قیمت نفت را زنگ هشداری در جهت اجرای جدی سیاستهای اقتصاد مقاومتی دانست و عنوان کرد: کاهش قیمت نفت می تواند زنگ هشدار دیگری در جهت اجرای جدی سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باشد؛ چرا که در اقتصاد مقاومتی دوری از اقتصاد تک محصولی و جلوگیری از خام فروشی مورد تاکید می باشد.

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است به جهت تحریم ها ی ظالمانه افزایش میزان فروش نیز کسری حاصل از کاهش قیمت را پوشش نخواهد داد و بنابراین سرعت اجرای بندهای اقتصاد مقاومتی بسیار ضرورت دارد تا از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده شود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه