اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس مطرح کرد؛

ورود دلال‌ها به بازار خودرو؛ عامل افزایش دوباره‌ی قیمت‌ها/ بازار خودرو نیازمند قانون برای خریدار واقعی است

ورود دلال‌ها به بازار خودرو؛ عامل افزایش دوباره‌ی قیمت‌ها/ بازار خودرو نیازمند قانون برای خریدار واقعی است
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: یکی از دلایل افزایش دوباره قیمت خودرو ورود دلال‌ها به این بازار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ رشد بی‌سابقه قیمت خودرو طی سال گذشته تابه‌حال سؤال‌های بسیاری در ذهن مردم ایجاد کرده است، البته مسئولین هر بار به طریقی و بعضاً با دلایلی واهی، راهی برای آرام کردن اذهان عمومی پیداکرده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

این روند تا جایی ادامه پیدا کرد که رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو چشم در لنز دوربین‌های خبری اعلام کرد: خجالت می‌کشیم قیمت خودروها را به مشتری اعلام کنیم.

,

ولی متأسفانه این روند افزایشی در روزهای اخیر نیز ادامه پیدا کرد تا جایی که افزایش‌ها قیمت پراید را در بازار به بالای ۵۰ میلیون تومان رساند و حتی صدای مسئولین مربوطه را نیز درآورد تا جایی که یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات عنوان کرد: در فضایی که تعدادی سودجو و دلال بدون کارشناسی قیمت‌ها را افزایش می‌دهند از مردم تقاضا می‌شود خرید خودرو را عقب بیندازند تا شرایط خریدوفروش به روال عادی برگردد.

,

در همین راستا محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگو با دیار آفتاب گفت: یکی از دلایل افزایش دوباره قیمت خودرو ورود دلال‌ها به این بازار است.

,

دلال‌ها دلیل افزایش قیمت خودرو

,

منصوری عدم وجود قانون در این خصوص را از دلایل افزایش قیمت‌ها دانست و تصریح کرد: دلال‌ها با خرید خودرو باعث می‌شوند تا بازار پرتلاطم شود و متأسفانه قوانین در کشور به نحوی نیست که بتوان جلوی آن‌ها را گرفت.

,

عدم وجود قانون برای خرید خودرو پای دلالان را به این بازار پرسود بازکرده

,

وی بابیان اینکه قوانین باید به صورتی در نظر گرفته شود تا خریدار خودرو به‌طور مثال برای مدت یک یا دو سال حق فروش خودروی خریداری‌شده را نداشته باشد، افزود: اگر چنین قوانینی اجرایی شود می‌توان امیدوار بود تا خودرو به خریدار واقعی تحویل شود و دلالان به خاطر سود فروش خودرو وارد این بازار نشوند ولی در حال حاضر به دلیل نبود قانون در این حوزه و محدود بودن میزان تولید، افراد سودجو وارد بازار شده و باعث برهم زدن تعادل بازار و کمبود عرضه‌شده و به همین دلیل افزایش قیمت خودرو را شاهد هستیم.

,

منصوری جلوگیری از قاچاق کالا به خارج کشور را راه‌حلی برای بازار داخلی دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال رونق تولید، تولیدکنندگان نیز بتوانند در تولید خود بهبود ایجاد کرده و بازار را پوشش داده و آن را تأمین کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه