اخبار داغ

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد:

افزایش ۱۰۰ درصدی تقاضای تحصیل در مقطع دکترای حوزه علمیه استان یزد

افزایش ۱۰۰ درصدی تقاضای تحصیل در مقطع دکترای حوزه علمیه استان یزد
مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به افزایش 100درصدی تقاضای تحصیل در مقطع دکترای حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: در حال حاضر 3هزار و هشت نفر در حوزه های علمیه خواهران یزد تحصیل می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد کارگر شورکی در رابطه با وضعیت طلاب زن در استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا  اظهار کرد: در حال حاضر تعداد 3هزار و هشت نفر در حوزه‌های علمیه خواهران استان در حال تحصیل داریم که از این تعداد 2هزار و 630 نفر در سطح 2، 335نفر در سطح سه و 42 نفر در سطح چهار تحصیل می‌کنند؛ تعداد فارغ التحصیلان یک هزار و 324 نفر هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با بیان اینکه درحال حاضر ۲۲ مدرسه علمیه در سطح استان یزد داریم، خاطرنشان کرد:  ۱۷ مدرسه در مقطع سطح 2 حوزه در استان یزد فعال است که فارغ التحصیلان آن مدرک معادل کارشناسی را اخذ می کنند.

,

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد ادامه داد: سه مدرسه در سطح سه و 2 مدرسه در سطح چهار در استان فعال است که فارغ التحصیلان آنها به ترتیب مدرک معادل کارشناسی ارشد و دکترا را اخذ می کنند.

,

کارگر شورکی با اشاره به اینکه اکثر طلاب در مرکز استان در حال تحصیل هستند، گفت: ۵۹ درصد طلاب در سطح دو، سه و چهار در مرکز استان تحصیل می کنند؛ بعد از مرکز استان میبد و بعد از آن اردکان بیشترین آمار تحصیل طلاب را دارند.

,

***روند افزایشی ثبت نام در مدارس علمیه

, ***روند افزایشی ثبت نام در مدارس علمیه, ***روند افزایشی ثبت نام در مدارس علمیه,

وی در رابطه با روند کاهش یا افزایش ثبت‌نام در مدارس علمیه تصریح کرد: برای امسال هنوز ثبت نام در سطح 2حوزه علمیه شروع نشده است؛ از تاریخ ۲۳ تیرماه شروع خواهد شد و آزمون ورودی آن ۷ شهریورماه برگزار خواهد شد.

,

این مقام مسئول با بیان اینکه ثبت نام در سطح سه و چهار شروع شده است و تا پایان اردیبهشت ماه هم مهلت دارد، ادامه داد: سال گذشته در در سطح سه 61 نفر ثبت نام کردند و تاکنون در مرکز استان در این سطح تعداد 60نفر ثبت نام کرده‌اند؛ با توجه به اینکه هنوز تا پایان مهلت ثبت نام زمان داریم، آمار نشان از این است که در ثبت نام سطح سه حوزه های علمیه کاهش نداشته ایم.

,

کارگر شورکی با اشاره به ثبت نام 24نفر در میبد و 17نفر در اردکان در سطح سه، افزود: درمجموع تاکنون127 نفر در سطح سه در استان یزد ثبت نام کرده اند که ۱۰۱ نفر به صورت حضوری و ۲۶ نفر به صورت غیر حضوری ثبت‌نام کرده‌اند.

,

وی در مورد وضعیت ثبت‌نام در سطح چهار حوزه های علمیه یزد گفت: درسطح چهار، رشته فقه خانواده در یزد تاکنون 10 نفر و در رشته تفسیر تطبیقی در میبد تعداد ۳۹ نفر ثبت‌نام کردند؛ در مجموع پارسال در استان یزد تعداد 22 نفر در سطح چهار ثبت نام کردند اما امسال تاکنون ۴۹نفر ثبت‌نام کرده‌اند؛ بیش از ۱۰۰ درصد افزایش تقاضای تحصیل در مقطع دکترای حوزه علمیه در استان را داریم.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: مدرکی که در حوزه علمیه خواهران ارائه می‌شود مانند مدرک سایر مراکز آموزش عالی برای استخدام و ارتقا به مدارج بالاتر مدرک رسمی است.

,

***گرانی کاغذ از مشکلات محصلان حوزه علمیه

, ***گرانی کاغذ از مشکلات محصلان حوزه علمیه, ***گرانی کاغذ از مشکلات محصلان حوزه علمیه,

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد گرانی کاغذ و به تبع آن گرانی کتاب و سختی تردد را ازجمله مشکلات بانوان محصل اعلام کرد و گفت: با توجه به فراوانی مدارس علمیه در مناطق مختلف استان و اینکه در همه شهرستان‌ها مدرسه علمیه داریم مشکل رفت و آمد نسبتا مرتفع شده است؛کمتر استانی است که در هر سه مقطع حوزه علمیه داشته باشد ولی استان یزد این قابلیت را دارا است.

,

کارگر شورکی در رابطه با وضعیت اعزام بانوان مبلغ تصریح کرد: در سال گذشته حدود ۹۰۰ نفر از مبلغان به مساجد، ستاد اقامه نماز، امامزاده‌ها، پایگاه‌های بسیج، دانشگاه، مدارس، بیمارستان، مجالس عمومی و ... اعزام شدند.

,

وی ادامه داد: امسال ۶۳ نفر از خواهران مبلغ با اردوهای راهیان نور در ۷۵ دفعه، ۱۶۹ نفر مبلغ به مراسم اعتکاف در ۲۹۴ دفعه و ۱۷۰ نفر مبلغ به اماکن مختلف از جمله مدارس، دانشگاه و ... در ۳۹۵ دفعه اعزام داشته ایم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه