اخبار داغ

رئیس کمیسیون اصل90:

گرانی‌ها افزایش حقوق کارگران را بی‌اثر کرد/ قراردادهای سفید امضا جرم و قابل تعقیب قضایی است

گرانی‌ها افزایش حقوق کارگران را بی‌اثر کرد/ قراردادهای سفید امضا جرم و قابل تعقیب قضایی است
رئیس کمیسیون اصل90 گفت: قطعا با این گرانی‌هایی که به یکباره تحمیل شده نیز این افزایش حقوق در قشر کارگران، اثر خود را از دست داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ داوود محمدی در گفت‌وگو با  شاخص، درباره اقدامات صورت گرفته در جهت حمایت از کارگران، اظهار کرد: در رابطه با حقوق کارگران اقدام خوبی انجام گرفت و نسبتا رشد حقوق این قشر، امسال از سال‌های گذشته بسیار بیشتر بود و درواقع با توجه به تنگناهایی که کشور با آن مواجه است، تلاش شد که حقوق کارگران به نوعی ترمیم شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس گفت: اما قطعا با این گرانی‌هایی که به یکباره تحمیل شده نیز این افزایش حقوق در قشر کارگران، اثر خود را از دست داده است.

,

محمدی بیان کرد: باید مسئولین نظارت کنند که گرانی‌ها باعث نشود این افزایش مختصری که در حقوق کارگران اتفاق افتاده است، بی اثر شود.

,

*همدلی سه قوه، رونق تولید را رقم می‌زند

, *همدلی سه قوه، رونق تولید را رقم می‌زند,

رئیس کمیسیون اصل۹۰ ابراز گرد: نکته دوم که باید به آن توجه کرد بحث تفکیک مشاغل موجود است، ما متاسفانه شاهد تعدیل و اخراج کارگران هستیم و یک نوع عدم ثبات و عدم امنیت شغلی وجود دارد که کارگران ما را آزار می‌دهد.

,

وی تصریح کرد: قراردادهای سفید امضائی که از سوی پیمانکاران اتفاق می‌فتد به یک معنا جرم است، اگر کسی مبادرت به این کار کند قابل تعقیب قضایی است.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس ادامه داد: از طرف دیگر به واسطه تعدیل‌های پی در پی که صورت می‌گیرد، جامعه کارگری احساس امنیت شغلی ندارد و باید با این موضوع مقابله شود.

,

این مسئول عنوان کرد: ما باید با جذب سرمایه گذاری داخلی، رفع موانع تولید، تهیه و توزیع مواد اولیه، تامین ارز مورد نیاز، تسهیل صادرات و بهره گیری از مشوق‌های صادراتی برای ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان و ثبات شغلی برای کارگران، بتوانیم مشاغل موجود را تثبیت کنیم.

,

محمدی افزود: در گام دوم باید در راستای تحقق شعار سال که “رونق تولید” است، تلاش کنیم که مشاغل موجود را توسعه بدهیم تا بخشی از مشکلات محیط کسب و کار و اشتغال حل شود.

,

نتیجه پرونده هفت‌سنگان از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام شد

, نتیجه پرونده هفت‌سنگان از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی اعلام شد,

وی اضافه کرد: این کار نیاز به هماهنگی و همدلی هر سه قوه دارد و قوه قضائیه باید بستر امنی برای سرمایه گذاری فراهم کند و هم دستگاه‌های اجرایی باید همه موانعی که پیش رو است بردارند.

,

رئیس کمیسیون اصل۹۰ عنوان کرد: اگر در برخی مسائل هم نیاز به پالایش قوانین باشد و یا قانونی برای رونق تولید تصویب شود، مجلس هم در این خصوص اهتمام بورزد.

,

این مسئول در ادامه گفت: ما آمادگی داریم اگر در جایی نیاز به تصویب و یا اصلاح قوانین در راستای رونق تولید باشد، دستگاه‌های اجرایی و تولیدکنندگان و صاحبان صنایع به ما مراجعه کنند، حتما پیگیری خواهد شد.

,

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی درباره آخرین وضعیت پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان گفت: کمیسیون اصل۹۰ در این خصوص وارد شد و پرونده را به شواری عالی معماری و شهرسازی ارجاع کرد.

,

وی ادامه داد: تصمیم کمیسیون هم این بود که شواری عالی معماری و شهرسازی در این حوزه صاحب نظر است.

,

محمدی خاطرنشان کرد: طبق آخرین اطلاعی که دارم، شورای عالی معماری و شهرسازی نظر خود را در رابطه با پرونده زمین‌خواری هفت‌سنگان اعلام کرده است و نتیجه را باید از این شورا پرسید.

,

این مسئول در پایان افزود: اینکه نظر شورای عالی معماری و شهرسازی در خصوص پرونده هفت‌سنگان چه بوده، حضور ذهن ندارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه