اخبار داغ

یوسفیان ملا در گفتگو با دانا:

مجلس اطلاعی از تصمیم دولت مبنی بر سهمیه بندی نداشت/ افزایش قیمت بنزین در مجلس رد شده بود

مجلس اطلاعی از تصمیم دولت مبنی بر سهمیه بندی نداشت/ افزایش قیمت بنزین در مجلس رد شده بود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجلس اطلاعی از تصمیمات دولت در خصوص سهمیه بندی بنزین نداشت و از طرف دولت چیزی به مجلس ابلاغ نشده بود اما پیش از این هم افزایش قیمت بنزین در مجلس طرح شد که رد شده بود.
[

عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درخصوص آخرین وضعیت سهمیه بندی بنزین اظهار داشت: در حال حاضر موضوع سهمیه بندی بنزین در دستور کار مجلس نیست و تنها درباره تعیین قیمت بنزین صحبت شده و مقررشده بنزین با دو نرخ ازاد و دولتی عرضه شود. یعنی مصرف بنزین به میزان سهمیه‌ای که در ماه تعیین شده با نرخ دولتی حساب می شود و مابقی آن با قیمت ازاد محاسبه می‌شود.


*مصرف بنزین آزاد سقف ندارد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
, *مصرف بنزین آزاد سقف ندارد, *مصرف بنزین آزاد سقف ندارد,

وی در ادامه یادآوری کرد: سهمیه‌بندی بنزین در گدشته هم اجرا شد با این تفاوت که در آن دوره مصرف دارای سقف بود و بیش از سهمیه ی 60 لیتری تعیین شده امکان مصرف بنزین نبود مگر اینکه از کوپن استفاده می شد ولی اکنون سقفی برای مصرف آزاد بنزین تعیین نشده و هر مقدار که بخواهند می‌توانند بنزین آزاد مصرف کنند.

,

 

,

*افزایش قیمت بنزین در مجلس رای نیاورد

, *افزایش قیمت بنزین در مجلس رای نیاورد, *افزایش قیمت بنزین در مجلس رای نیاورد,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه بیشتر مجلس موافق سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین هستند گفت: هر لیتر بنزین بیش از پنج هزار تومان برای کشور تمام می‌شود و با چهارهزارتومان ضرر به مردم فروخته می‌شود.

,

یوسفیان ملا در ادامه گفت: موضوع سهمیه بندی بنزین در زمان بررسی قانون بودجه سال 98 در مجلس مطرح شد که در نهایت هم در صحن مجلس و هم در کمیسیون تلفیق و بودجه با رای نسبتا بالایی رد شد.


* افزایش قیمت وسهمیه بندی بنزین باعث شوک تورمی می شود

,
,
,
, * افزایش قیمت وسهمیه بندی بنزین باعث شوک تورمی می شود , * افزایش قیمت وسهمیه بندی بنزین باعث شوک تورمی می شود ,

یوسفیان بیان کرد: نماینده ها به دلیل افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی در زمان کنونی اجرای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین را به صلاح نمی‌دانند چرا که این افزایش قیمت باعث شوک تورمی جدید می شود چرا که با افزایش قیمت سوخت حمل و نقل گران می شود و همه چیز در کشور به حمل و نقل مرتبط است.


*  افزایش قیمت سوخت همه قیمت‌ها را افزایش می‌دهد

,
,
,
, *  افزایش قیمت سوخت همه قیمت‌ها را افزایش می‌دهد, *  افزایش قیمت سوخت همه قیمت‌ها را افزایش می‌دهد,

وی در ادامه توضیح داد: افزایش قیمت بنزین بر همه افراد جامعه از قبیل کارگران و کارمندان تاثیر می گذارد به عنوان مثال آن‌ها برای تردد باید هزینه بیشتری پرداخت کنند و مخارج آن ها را بالا می برد، که لازمه آن افزایش حقوق آنهاست که تا سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند؛ از طرف دیگر به خاطر افزایش قیمت تمام شده یک کالا به خاطر حمل و نقل، قیمت کالاها و اقلام ضروری مردم هم افزایش پیدا می کند.

,

 

,

* زمان مناسبی برای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیست

, * زمان مناسبی برای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیست, * زمان مناسبی برای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین نیست,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: افرادی که موافق سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین نیستند می گویند درست است که دولت با عرضه بنزین به قیمت فعلی ضرر می کند و به دلیل تفاوت قیمت بنزین در داخل کشور با کشورها ی همسایه میلیون ها لیتر بنزین قاچاق می شود ولی اکنون زمان مناسبی برای اجرای این طرح نیست چرا که یک شوک دیگری بر گرانی ها اضافه می شود و به همین دلایل تا این لحظه سهمیه بندی بنزین از طرف مجلس پذیرفته نشده است.


*احتمال تاخیر در اجرای سهمیه بندی بنزین

,
,
,
, *احتمال تاخیر در اجرای سهمیه بندی بنزین, *احتمال تاخیر در اجرای سهمیه بندی بنزین,

یوسفیان اظهار داشت: به نظر می‌رسد دولت به تنهایی نمی تواند موضوع سهمیه بندی و افزایش قیمت را انجام دهد و معتقدم برای اجرای این طرح باید از مجلس مجوز گیرد؛ چرا که با اجرای سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین یک درآمد جدیدی برای دولت ایجاد می شود و بنزین 1000تومانی با قیمت 2500 تومان فروخته می شود.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر این 1500 تومان افزایش قیمت را در 80 میلیون جمعیت کشور ضرب شود رقمی چند صد میلیاردی می شود و دولت این درآمد را کجا می خواهد هزینه کند. دولت برای 1 ریال هزینه کردن نیاز به قانون و مجوز دارد و باید به مجلس  لایحه ارائه دهد . و تصور می شود که این لایحه در مجلس صرفا به خاطر همین افزایش نرخ تورم، مجدداً رد شود و به احتمال زیاد اجرای سهمیه بندی به تاخیر بیافتد.


وی در پاسخ به این سوال که  آیا زیرساختهای اجرای طرح سهمیه بندی بنزین وجود دارد هم بیان کرد: در بخش زیرساخت ها یکی از مواردی که مطرح می شود، کارت های سوخت است .مشخص نیست که چه تعداد از مردم کارت سوخت دارند و به علت اینکه خیلی وقت است از این کارت ها استفاده نشده ممکن است به راحتی کار نکند( وهنگام استفاده از این کارت ها در پمپ‌بنزین اشکالاتی وجود داشته باشد) . ضمن اینکه خیلی از مردم  هنوز برای دریافت کارت سوخت   ثبت نام نکرده اند و کارت سوخت بخشی دیگر از آن ها صادر نشده است.


عضو کمیسیون بودجه ادامه داد: مسولان به مردمی که کارت سوخت ندارند اینگونه پاسخ می دهند که افراد می توانید از سهمیه ی آزاد استفاده کنید دراین صورت فقط افرادی که کارت دارند از بنزین با نرخ دولتی می توانند استفاده کنند و حق بقیه ی مردم ضایع می شود.و در حقیقت این موضوع به نفع مردم نیست .به هر حال اگر همه این مسائل را در کنار هم بگذارند به این نتیجه می رسند که این قانون احتیاج به بررسی دارد و اجرای این  نیاز به زمان مناسب دارد.

طرح افزایش قیمت بنزین در مجلس رد شد

,
,
,
,
,
,
,
,
, طرح افزایش قیمت بنزین در مجلس رد شد, طرح افزایش قیمت بنزین در مجلس رد شد,

یوسفیان توضیح داد : همه طرحی در زمان بررسی سهمیه بندی بنزین در مجلس پیشنهاد شد و رد شد  بعضی از همکاران طرحی را در مجلس پیشنهاد کردند که بر اساس آن به هر ایرانی یک لیتر بنزین در روز تعلق گیرد و معتقد بودند که بنزین برای همه است و نباید فقط افرادی که خودروی شخصی دارند از این سوپسیت استفاده کند. و آنهایی که فاقد خودروی شخصی هستند و نیازی به  بنزین ندارند می توانند سهم خود را بفروشند .


مجلس اطلاعی از تصمیم دولت مبنی بر سهمیه بندی نداشت

,
,
,
, مجلس اطلاعی از تصمیم دولت مبنی بر سهمیه بندی نداشت, مجلس اطلاعی از تصمیم دولت مبنی بر سهمیه بندی نداشت,

وی در پایان تصریح کرد: مجلس اطلاعی از تصمیمات دولت در خصوص سهمیه بندی بنزین ندارد و تاکنون از طرف دولت چیزی به مجلس ابلاغ نشده است و هیچ صحبتی درباره ی این موضوع در مجلس نشده و مجلس هم توضیحی در این خصوص از دولت نخواسته است و فقط در زمان بررسی بودجه سال 98 در اسفند ماه سال گذشته بود که در خصوص افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین صحبت شد.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه