اخبار داغ

امام جمعه موقت کرمان پاسخ داد؛

چگونه از ماه رمضان بیشترین بهره وری را داشته باشیم؟

چگونه از ماه رمضان بیشترین بهره وری را داشته باشیم؟
امام جمعه موقت کرمان گفت : برای بهره مندی از برکات ماه رمضان باید آمادگی لازم را داشته باشیم که یکی از این آمادگی ها این است که انسان با قلبی پاک وارد این ماه شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسکری امام جمعه موقت کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که ماه رمضان ماه ضیافت الهی، برکت و مغفرت است؛ گفت : برای بهره مندی از این برکات باید آمادگی لازم را داشت که یکی از این آمادگی ها این است که انسان با قلبی پاک وارد این ماه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : قلب پاک به معنای پاک بودن قلب از ریا و کینه نسبت به مسلمانان، دوری از حسادت و دشمنی نسبت به آن ها و مزین بودن به عشق و محبت الهی است.

,

امام جمعه موقت کرمان خاطر نشان کرد : همان طور که در روز قیامت مال ها و فرزندان به درد انسان نمی خورد در ماه ضیافت الهی نیز تنها دل پاک است که به درد انسان می خورد.

,

عسکری افزود : وقتی پیامبراکرم(ص) بشارت آمدن ماه رمضان را می دادند ، امیرالمومنین علی (ع) از ایشان سوال کردند بهترین کار در این ماه چیست و پیامبر فرمودند پرهیز از آنچه خداوند بر مردم حرام کرده است .

,

وی با اشاره به این که انسان باید سعی کند گناه نکند، یادآور شد : در ماه رمضان درب های رحمت الهی باز است و شیاطین درغل و زنجیر هستند بنابراین باید به گناه روی نیاوریم.

,

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد : در دعای 44 صحیفه سجادیه در رابطه با بایدهای ماه رمضان آمده است که در این ماه باید دشمنی ها را کنار بگذاریم و با افرادی که با شما دشمنی دارند با صلح و آشتی برخورد کنید.

,

عسکری با بیان این که مومنین در این ماه باید با یکدیگر دوست و برادر باشند، بیان کرد : یکی دیگر از کارهایی که در این ماه ما را مشمول رحمت الهی می کند ارتباط با ارحام است و طبق فرمایش امام سجاد(ع) باید نسبت به همسایگان خود خوشرفتاری کنیم و از آن ها دلجویی نمائیم.

,

وی در پایان اظهار داشت : به هر حال پرهیز از گناه و نافرمانی از خداوند و انجام کارهایی همچون صله رحم، دلجویی از همسایگان، گذشتن از دشمنی و عداوت ها و پیش قدم شدن برای صلح و آشتی از جمله راههایی است که می توان در این ماه انجام داد و بهره مند شد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه