اخبار داغ

رمضان؛ ماه رحمت و بخشش/ فرصتی برای زمزمه های ناب بندگی

رمضان؛ ماه رحمت و بخشش/ فرصتی برای زمزمه های ناب بندگی
رمضان از جمله ماه هایی است که خیرات و برکات زیادی به همراه دارد و درهای رحمت و بخشش خداوند به روی همه بندگان باز است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک  ماه رمضان فردا از راه می رسد، یک سال انتظار برای رسیدنی ماهی پر از خیر و برکت، ماهی که بهترین فرصت برای نجواها و زمزمه های ناب بندگی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

عبادت در ماه رمضان حال و هوای خاصی دارد و ثواب عبادت در این ماه چندین برابر است، این روزها خداوند بندگانش را برای یک مهمانی بزرگ فراخوانده است، ماهی که زمزمه ها و مناجات وقت اذان و موقع افطار لذتی دیگر دارد.

,

 

,

این روزها بسیای از نمازگزاران گرد و غبار را از مساجد می زدایند و خانه های خدا را برای نمازگزاران در ماه رمضان آماده می کنند و در این روزها غبار روبی مساجد در حال انجام است و همه برای رسیدن ماه رمضان آماده هستند.

,

 

,

اما خانه تکانی و غبار روبی مساجد رسم هر ساله ای است که چند روز قبل از ماه رمضان انجام می شود و بندگان خود را برای ماه رمضان آماده می کنند اما بندگان خدا باید اول دلها را خانه تکانی کنند و از وجود هر گونه گناه و کینه دلها را بزدایند و با دلی پاک به استقبال رمضان بروند.

,

 

,

Related image

, Related image,

 

,

رمضان بهترین فرصت برای نزدیک شدن به خداست و بخشش بهترین هدیه خدا به بندگان است، بندگانی که یک ماه روزه داری و عبادت می کنند و در شب های قدر با مناجات ها و زمزمه ها، بخشش را از سوی خدا خواستار هستند و خداوند هم درهای رحمت و بخشش را در این ماه بیشتر از همیشه باز می کند.

,

 

,

باز هم رمضان و کنار هم بودن خانواده بر سر سفره های افطار و سحری، بوی حلیم تازه، آش های نذری و شیرینی های مخصوص این ماه عطر و بوی بی نظیری دارند.

,

 

,

اما در این ماه در هر مسجد و خانه ای، جزء خوانی قرآن برگزار می شود و بندگان روزه دار از هر فرصتی برای عبادت در این ماه بهره می برند.

,

 

,

بوی همدلی و مهربانی در رمضان دیدنی است، بسیاری از روزه داران در این ماه به نیازمندان و فقرا کمک می کنند و با اهدای کمک های نقدی و یا غیر نقدی در این ماه از ثواب بیشتری بهره مند می شوند.

,

 

,

شمیم مهربانی را می توان در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هم دید، روزه داران در این ماه با دستان پر سخاوت خود برای آزادی زندانیان غیر عمد تلاش می کنند و هر ساله این برنامه منجر به بازگشت تعدادی از زندانیان به آغوش خانواده می شود.

,

 

,

Image result for ‫زندانیان غیر عمد در رمضان‬‎

, Image result for ‫زندانیان غیر عمد در رمضان‬‎,

 

,

روزه اولیها هم بی تاب رسیدن ماه رمضان هستند تا بهترین خاطرات خود را از اولین ماه رمضان ثبت کنند، این که اولین بار قرار است به مهمانی خدا بروند آنقدر برایشان لذت بخش است که برای رسیدن ماه رمضان لحظه شماری می کنند.

,

 

,

حجت الاسلام صادق جعفر پور رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد در گفت و گو با سفیرافلاک اظهارداشت: 90 مسجد شهری و 150 مسجد روستایی برای ماه رمضان آماده و غبار روبی شده اند.

, سفیرافلاک,

 

,

Image result for ‫جزءخوانی قرآن‬‎

, Image result for ‫جزءخوانی قرآن‬‎,

 

,

وی اضافه کرد: برای ماه رمضان 300 مبلغ به شهرستان بروجرد اعزام خواهد شد و در مساجد مستقر خواهند شدند تا علاوه بر برپایی نماز جماعت، پاسخگویی به مسائل شرعی، بیان احکام دینی را انجام دهند.

,

 

,

حجت الاسلام جعفر پور با اشاره به جزء خوانی قرآن در ماه رمضان افزود: در 30 موسسه قرآنی مراسم جزء خوانی قرآن برگزار می شود و علاوه بر این در بسیاری از مساجد نیز این مراسم در ماه رمضان برگزار خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه