اخبار داغ

سربی کلاه اهالی جزیره خارگ!

افسانه تلویزیون تمام شد اما داستان کشتی مسافربری خارگ ادامه دارد

افسانه تلویزیون تمام شد اما داستان کشتی مسافربری خارگ ادامه دارد
با توجه به مشکلاتی که در حوزه حمل و نقل مسافربری جزیره خارگ وجود دارد یادمان به سریال جومونگ می افتد که با آنکه بیش ازبیست بارازتلویزیون پخش شده اما بالاخره پایان یافته است، اما این سریال کشتی آروس مهیار یا تایتانیک فعلی خلیج همیشه فارس هنوز به انتها نرسیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید فریورموسوی یکی از شهروندان جزیره خارگ با اشاره به شرایط حمل و نقل از مرکز استان به سهمت جزیره و بلعکس در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: هوای استان بوشهرکه خراب می شود وبالطبع آن، هوای خلیج فارس که بهم می ریزد تازه ما خارگی ها زانوی غم بغل میگیریم وبه دنبال چه کنیم چه کنیم می دویم !!! شرایط جوی وقتی که به هم میریزد ، تازه یادمان می افتد که ای وای راستی جریان تردد دریایی مان به کجارسیده است ؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

چهل سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می گذرد اما هنوزهم "در یتیم خانه" خلیج همیشه فارس برای تردد مردمان اش ، وام دارجمله ی زیبای جلال آل احمد هستند که لقب "دریتیم" خلیج همیشه فارس رابه جزیره خارگ اطلاق نمود ! هنوزهم هیچ مقام ومسئولی دراستان بزرگ و پهناور بوشهر، همان استانی که سرداران بزرگی چون رئیسعلی دلواری که مظهرشجاعت، وطن پرستی، نوع دوستی و روح بزرگ انسانیت بود، جوابگوی مردم مظلوم خارگ نبوده ونیست ! کجایند رهروان این سرداردلیرایرانی ؟

,

ظریفی می گفت : از سالی که خارگ درتقسیمات کشوری به زیرنظراستان بوشهررفت ، اوضاع واحوال خوب آن روزهایش برباد رفت !

,

ظریف دیگری اظهار داشت : جزیره خارگ دراستانداری بوشهرهمه ساله آخرین ردیف بودجه های عمرانی ، آبادی ، شهروندی وخدمات و . . . رابخودش اختصاص داده ومیدهد !

,

ودرآخرظریف دیگری هم تاکید داشت : من تایاد دارم مردم مظلوم وهمیشه مقاوم خارگ ، برای ترددشان با مشکلات عدیده ای مواجه بوده وهستند  وواقعا" نه مدیری وجود دارد که به درد آنها برسد ونه فریادرسی هست !

,

اما درتقسیمات دریافت بودجه کشوری استانداری بوشهر تنها به واسطه همین جزیره خارگ رقم های قابل توجهی  دریافت می کند که دلیل اصلی آن هم صادرات بیش از93 درصد ازنفت ایران ازاین جزیره است و دراین میان دریغ ازیک درصد توجه و نگاه ویژه مسئولان شهری، سیاسی واجتماعی این استان به این جزیره اسرارآمیز !

,

تمام مسئولانی که تاکنون به این جزیره سفرکرده اند درقول دادن هایشان ید طولانی داشته ودراین رابطه حرفشان همیشه حرف بوده است اما درانجام وعمل متاسفانه تادلتان بخواهد مسئول ناکارآمد وناتوان داشته وداریم !

,

داستان بحث تردد مردم ولایتمداراین جزیره است، بحث درد ورنج این مردم بی پناه است که کسی نه حرفشان رامی شنود و نه کسی به ایشان توجه ای دارد که متاسفانه فضای مجازی برای مسئولان کشورمان تبدیل به فضایی برای مانور وسلفی گرفتن و فرار از بارمسئولیت وشانه خالی کردن اززیربارکارهای اجرایی وروزمره شان شده است.

,

تا قبل از انقلاب اسلامی ایران حاکمیت این جزیره برعهده خوزستان بود و درآن زمانها مشکلی به نام تردد وجود نداشت چراکه هواپیمایی ایران ایر، هما ( جمهوری اسلامی ایران) ، هرروزدرمسیرهای تهران ، اصفهان ، شیراز ، خارگ ، آبادان وبالعکس تردد داشت به گونه ای که  بلیط آن زمان خارگ به تهران هفتصد وپنج ریال بود که اهالی بومی هم قدرت خرید وتهیه بلیط را داشتند وهم جا برای همه اهالی بود.

,

 ضمن آنکه لنج های باربری و مسافربری درمیان ساحل خارگ و گناوه مدام درتردد بوده واهالی برای جابجایی وتردد مشکل خاصی نداشتند! اما با پایان یافتن جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، و بعد ازجانبازی ها و فداکاری های مردم خوب وخونگرم خارگی مشکلات  یکی پس ازدیگری نمود پیدا کرد که اگر از تهیه مایحتاج آب شرب، سیستم فاضلاب شهری، آرد و نان، میوه وسبزی تازه، بیکاری، سرگرمی و تفریحات سالم، ورزش و نبود درصحنه های کشوری و غیره بگذریم، عمده ترین مشکلات این اهالی کهن تردد ونحوه تردد آنها ازمسیرآبی است.

,

این درحالی است که اگریک فرد بومی بخواهد به همراه خانواده اش به خارج ازخارگ تردد کند هزینه کشتی برایش زیاد است و هزینه هواپیما برایش کمرشکن! کشتی های تاریخ گذشته درمسیرخارگ به گناوه و بالعکس هم مزید تشویش خاطراین عزیزان خواهد بود! اما مشکل اصلی هوای ناپایدار و پشت آب ماندن بومی ها و کارکنان شرکت های غیرنفتی است که ازمزایای پروازرایگان محروم هستند.

,

بحث تردد دریایی وشناورها که پیش می آید به ناگاه یادمان به سریال تکراری آروس مهیا می افتد، همان کشتی ناز و پر نعمتی که برایش بودجه ای حدود سی میلیارد تومان درنظرگرفته شد ( براساس گفته های جدید مسئولان استان ) و درنهایت با رقمی حدود هشت میلیارد تومان ساخته و به آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس انداخته شد تا به مردم خارگ سرویس دهی نماید ! کشتی ای که هم اکنون درشهربی کشتی خارگ به کشتی دریاها لقب گرفته است ومعلوم نیست صاحب ومنصب آن کیست !

,

یادمان به سریال جومونگ می افتد که با آنکه بیش ازبیست بارازتلویزیون پخش شده اما بالاخره پایان یافته است، اما این سریال کشتی آروس مهیار یا تایتانیک فعلی خلیج همیشه فارس هنوز به انتها نرسیده است ! واقعا چگونه وچطورتا کنون وبا آنکه سالهای پیش شاهد مرگ ومیردانشجویان جوان درمسیرآبی خارگ به گناوه بودیم ، کشتی درست وحسابی ای برای تردد این مردم خریداری نشده است !؟

,

یادمان باشد تاریخ درحال تکرارشدن است وبا بدی هوا وشرایط خراب جوی بازهم سرمردم خارگ بی کلاه می ماند، گاه یک هفته، گاه دوهفته و سال گذشته سه هفته دریای متلاطم خلیج همیشه فارس ، تردد دریایی راازاین مردم گرفت و زندگی شان رافلج کرد !

,

ای کاش مسئولانی که دراین استان زندگی می کنند یکی ازاعضای خانواده خود را به اجبار و برای زندگی به خارگ می فرستادند تا درد این مردم را حس و حالشان رادرک کنند! عزیزان هیچ مسئولی حال شما وخانواده شما را نه درک می کند و نه می خواهد دراین شرایط بحرانی وبغرنج قرارگیرد، هیچ مسئولی درد شمارا نمی داند ونمی خواهد بداند!

,

درخارگ کسی نمی تواند برایتان کاری انجام دهد چراکه درسطح مدیران عالی رتبه دراستان تمامی دستورات و اقدامات را بایکوت می نمایند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه