اخبار داغ

شمشیر فوتبال بیخ گردن سلطانی‌فر؛

دومین استیضاح با شرایط متفاوت/ وزیر به مجلس می‌رود یا جلسه خصوصی؟

دومین استیضاح با شرایط متفاوت/ وزیر به مجلس می‌رود یا جلسه خصوصی؟
به فاصله ۶ ماه بعد از اولین طرح استیضاح وزیر ورزش، نمایندگان مجلس مجدداً آن را کلید زدند اما مشخص نیست این بار طرح استیضاح سرانجامی دارد یا بازهم به واسطه برخی رایزنی‌ها منتفی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دومین دوره مدیریت مسعود سلطانی فر به عنوان وزیر ورزش هنوز دو سال نشده که وی دوباره با طرح استیضاح خود مواجه شده است. این طرح دو روز پیش با تصویب نمایندگان مجلس تقدیم هیأت رئیسه شد تا روند انجام و پیگیری آن در دستور کار کمیسیون فرهنگی قرار بگیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این دومین بار در مدت زمان حضور ۳۰ ماهه مسعود سلطانی فر در وزارت ورزش است که طرح استیضاح او کلید خورده می‌خورد. وی در دولت یازدهم و طی ۹ ماهی که متصدی پست وزارت ورزش بود، استیضاحی نداشت اما سال گذشته و ۱۵ ماه پس از آغاز دوره دوم مدیریتش برای اولین بار با طرح استیضاح خود مواجه شد.
,
 
,
حالا به فاصله ۶ ماه پس از تصویب اولین استیضاح مسعود سلطانی فر، او دوباره از طرف نمایندگان مجلس بازخواست شده و این بار به خاطر دلایلی کاملاً متفاوت؛ دلایل اولین استیضاح وزیر ورزش در ۶ محور کلی مطرح شد که تأخیر در واگذاری پرسپولیس و استقلال از مهمترین آنها به حساب می‌آمد.
,
 
,
دومین استیضاح وزیر ورزش هم اما بی ارتباط با فوتبال و مسائل و حواشی آن نیست. بی اخلاقی در استادیوم‌های فوتبال و شرط بندی به عنوان یک اقدام خلاف اخلاق و قانون در کنار حیف و میل شدن بودجه در باشگاه‌ها مواردی است که به عنوان دلایل استیضاح وزیر ورزش مطرح شده است.
,
 
,
«استیضاح، امضا و پس گرفتن امضا»؛ این روال تکرار می‌شود؟
,
طرح سوال و استیضاح وزرا از ابزارهای نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که قاعدتاً باید در راستای نظارت بر دستگاه‌های اجرایی کشور انجام شود اما بعضاً طرح استیضاح با اهداف و نیت‌هایی غیر از این تهیه می‌شود طوری که به فاصله کوتاه و پیش از آنکه به سرانجامی برسد، منتفی اعلام می‌شود.
,
 
,
اولین طرح استیضاح وزیر ورزش هم سرنوشتی اینچنینی داشت. این طرح ۳۰ آبان ماه سال گذشته با امضای ۱۵ نفر از نمایندگان تقدیم هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی شد. به فاصله ۱۰ روز بعد و پیش از بررسی آن در کمیسیون فرهنگی اما موضوع به صورت کلی منتفی و از دستور کار مجلسی‌ها خارج شد.
,
 
,
این در حالی بود که در فاصله تصویب طرح استیضاح مسعود سلطانی فر تا منتفی شدن آن، دیدارها و نشست‌هایی میان وی با برخی نمایندگان مجلس برگزار شد که بی ارتباط به منتفی شدن طرح هم نبود.
,
 
,
در همین زمینه در گزارشی با عنوان «نشست شبانه وزیر ورزش با چند نماینده / تلاش برای رهایی از استیضاح!» به موضوع ورود شد و اینکه سلطانی فر نشستی با چند تن از نمایندگان مجلس که ظاهراً جزو متقاضیان استیضاح وی بوده‌اند، داشته است. این نشست دور از ساختمان وزارت ورزش و در محل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی برگزار شد و اتفاقاً امیررضا خادم معاون وقت پارلمانی وزیر و حسن کریمی مشاور وی و مدیرعامل این شرکت هم حضور داشتند.
,
 
,
ظاهراً در آن نشست شبانه و در راستای رایزنی‌هایی که پیش از آن انجام شده بود، وعده وعیدهایی برای توجه ویژه‌تر در برخی استان‌ها و انجام برخی انتصاب‌ها داده شده تا بدین ترتیب امضای نمایندگان متقاضی استیضاح پس گرفته شود و در کل موضوع از دستور کار خارج شود که اینگونه هم شد.
,
 
,
همین مسئله ابهاماتی را در مورد دومین طرح استیضاح وزیر ورزش ایجاد کرده و اینکه «این بار پرونده استیضاح پیگیری می‌شود یا بازهم از دستور کار پارلمان خارج می‌شود؟»
,
 
,
فعلاً امضایی پس گرفته نشده
,
متقاضیان دومین طرح استیضاح وزیر ورزش ۱۸ نفر هستند. امضای این تعداد نماینده کافی است برای اینکه استیضاح مسعود سلطانی فر در صحن مجلس انجام شود اما در صورت کاهش متقاضیان، موضوع شکل دیگری پیدا خواهد کرد.
,
 
,
در واقع درخواست و امضای حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان مجلس کافی است برای اینکه استیضاح یک وزیر انجام شود اما اگر تعداد متقاضیان کمتر از این شود، موضوع از دستور کار خارج خواهد شد.
,
 
,
کسب اطلاع شد تا به امروز تغییری در تعداد متقاضیان استیضاح مسعود سلطانی فر ایجاد نشده است. با این شرایط استیضاح وزیر انجام می‌شود البته در صورتی که طی روزهای آینده نشستی برگزار نشود، رایزنی صورت نگیرد و نمایندگان متقاضی امضای خود را پس نگیرند.
,
 
,
قرار است طرح استیضاح وزیر ورزش در چند روز آینده در کمیسیون فرهنگی بررسی شود. نتیجه این بررسی و چگونگی موضع گیری نمایندگان متقاضی استیضاح ادامه این پرونده را به صورت قطعی مشخص خواهد کرد.
,
 
,
منبع: مهر
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه