اخبار داغ

مقابل دفتر رئیس دانشگاه صورت گرفت؛

تجمع دانشجویان بوشهری در اعتراض به حرمت شکنی

تجمع دانشجویان بوشهری در اعتراض به حرمت شکنی
دانشجویان معترض دانشگاه خلیج فارس نسبت به حرمت شکنی حریم خصوصی دانشجویان خوابگاه دخترانه مقابل دفتر رئیس دانشگاه تجمع کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ تعدادی از دانشجویان دختر دانشگاه خلیج فارس با تجمع مقابل دفتر رئیس دانشگاه نسبت به ورود بدون اجازه دو نفر از پسران شورای صنفی دانشگاه به خوابگاه دخترانه و حرمت شکنی صورت گرفته با تنظیم نامه ای اعتراضی و امضای تعداد زیادی از دانشجویان شاکی از این اتفاق اعتراض کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, تعدادی از دانشجویان دختر دانشگاه خلیج فارس با تجمع مقابل دفتر رئیس دانشگاه نسبت به ورود بدون اجازه دو نفر از پسران شورای صنفی دانشگاه به خوابگاه دخترانه و حرمت شکنی صورت گرفته با تنظیم نامه ای اعتراضی و امضای تعداد زیادی از دانشجویان شاکی از این اتفاق اعتراض کردند.,

در تاریخ 9 و 10 اردیبهشت شورای صنفی دانشگاه به مناسبت هفته سراهای دانشجویی اقدام به سرکشی از تمام خوابگاه های دانشجویی برای انتخاب اتاق برتر از لحاظ انضباطی کردند.

,

هرچند برخلاف قوانین دانشگاهی که اجازه برگزاری مراسم های فرهنگی و ورزشی را به شورای صنفی دانشگاه نمی دهد اما شورای صنفی دانشگاه خلیج فارس در ایام سرا‌های دانشجویی، اقدام به برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری نموده اند.

,

    1722793

, 1722793,

9 اردیبهشت نیز دبیر و معاون دبیر شورای صنفی دانشگاه به همراه سه نفر از دختران عضو شورای صنفی دانشگاه اقدام به ورود به خوابگاه دختران برای انتخاب اتاق برتر کردند و وقتی با ممانعت حراست خوابگاه مواجه شدند با نشان دادن مجوز ورود از طرف معاونت مدیر امور دانشجویی دانشگاه، موفق به ورود شدند.

,

طبق قانون دانشگاهی، معاون مدیر امور دانشجویی اجازه صدور مجوز بازدید از خوابگاه دختران را ندارد هرچند این بازدید در غیاب مسئولان مربوطه صورت گرفته است و طبق آیین نامه شورای صنفی، خوابگاه های دخترانه و پسرانه شورای صنفی مجزا دارند و پسران به هیچ حقی اجازه ورود به خوابگاه دختران را نخواهند داشت.

,

 

,

1722794

, 1722794,

یکی از دانشجویان خوابگاه دخترانه در مصاحبه با دانشجونیوز گفت: ورود اعضای شورای صنفی بدون هماهنگی قبلی صورت گرفت و تنها در لحظه ورود از طریق بلندگو اعلام کردند  که صدای بلندگو به طبقات بالایی نمی رسد و هنگام ورود حتی خلیی از دانشجویان طبقات پایین هم در وضعیت نامناسبی از لحاظ پوشش قرار داشتند.

,

دانشجوی دیگری در مورد اتفاقات آن شب اظهار داشت: اعضای پسر شورای صنفی هنگام ورود به خوابگاه دختران وقتی با اعتراض دانشجویان مواجه شدند، با بی اعتنایی و استناد به مجوز امور دانشجویی اقدام به ورود اجباری به اتاق ها کردند و وقتی اجازه ورود به اتاقمان را ندادیم با بی احترامی وارد شدند.

,

 

,

1722792

, 1722792,

طبق رسوم خوابگاه های دخترانه، بازدید از خوابگاه توسط مسئولین دانشگاه محدود به فضای عمومی خوابگاه است و هیچ وقت اجازه ورود به اتاق ها را ندارند.

,

خوابگاه‌های دخترانه دانشگاه خلیج فارس بوشهر در مجتمعی متشکل از ۴ بلوک است که ۳ بلوک آن مختص دانشجویان مقطع کارشناسی و یک بلوک در اختیار دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد قرار دارد و بیش از ۲ هزار دانشجو در این بلوک‌ها مستقر هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه