اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم:

سیرکاران طارم همچنان با مشکل نبود واحدهای فرآوری صنعتی و بسته‌بندی مواجه هستند

سیرکاران طارم همچنان با مشکل نبود واحدهای فرآوری صنعتی و بسته‌بندی مواجه هستند
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به مشکلات سیرکاران در شهرستان طارم گفت: سیرکاران طارم با مشکل نبود انبار فنی، واحدهای فرآوری صنعتی و بسته‌بندی مواجه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به مشکلات سیرکاران در طارم اظهار کرد: نبود انبار فنی و همچنین نبود واحدهای بسته‌بندی و فرآوری صنعتی در این شهرستان از مشکلات سیرکاران است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف آموزشی هر سال برای کشاورزان طارم افزود: تامین نهاده‌ها، بازدیدهای کارشناسی و ارایه توصیه‌های فنی، ارسال پیامک‌ها و اطلاعیه‌های ترویجی و همچنین تلاش برای جذب تجار از مناطق مختلف کشور به منظور افزایش صادرات و تنظیم بازار محصول کشاورزان انجام می‌شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طارم با اشاره به اینکه براساس برآوردهای انجام شده امسال حدود 72 هزار تن سیر از مزارع طارم راهی بازار مصرف می‌شود گفت: در هر سال مازاد تولید سیر به سایر استانها و کشورها صادر می‌شود.

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر کار برداشت محصول سیر از یک هزار و 800 هکتار سطح زیر کشت این محصول را آغاز شده است افزود: هر سال میزان تولید سیر در شهرستان طارم مازاد بر نیاز است.

,

اسکندری با اشاره به اینکه امسال درآمد حاصل از کشت و کار سیر در شهرستان طارم 108 میلیارد تومان برآورد شده است، بیان کرد: سیر تولیدی طارم همه ساله علاوه بر تامین نیاز استان زنجان به سایر استان‌ها همچون تهران، گیلان، قزوین، مازندران و کردستان ارسال می‌شود.

,

اسکندری خاطرنشان کرد: سیر تولیدی شهرستان طارم همچنین به دلیل برخورداری از طعم، عطر و کیفیت بسیار مطلوب همه ساله توسط بازرگانان سایر استان‌ها به مناطق مختلف کشور و کشورهای خارجی از جمله عراق و روسیه صادر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه