اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

اصلاح‌طلبان از پس ساخت یک سردیس هم بر نیامدند/ ضعف عملکردی که با تغییر نامگذاری معابر هم پاک نشد+عکس

اصلاح‌طلبان از پس ساخت یک سردیس هم بر نیامدند/ ضعف عملکردی که با تغییر نامگذاری معابر هم پاک نشد+عکس
اصلاح طلبان سعی داشتند با استفاده از کار نمایشی ضعف عملکردی خود را پنهان کنند اما با ساخت و نصب سردیس غیر همشکل با چهره «مرحوم مشایخی» بیشتر ناکارآمدی خود را نشان دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصلاح طلبان شورای شهر بعد از اینکه به طور کاملا نمایشی و برای شوآف سیاسی دست به تغییر اسامی برخی از خیابان‌ها و معابر شهر تهران زدند، برای اینکه در شهر این اقدامشان بیشتر جلوه کند سردیس‌هایی نیز برای این معابر سفارش دادند. موضوع سردیس نصب شده در خیابان «ج» که به خیابان «جمشید مشایخی» تغییر نام داد حالا به یک رسوایی دیگر برای شورای شهر بدل شده است. بعد از اینکه از این سردیس رونمایی شد بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به شکل و شمایل آن که اصلا شباهتی به مرحوم جمشید مشایخی نداشت، انتقاد کردند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
بعد از انتقادات افکارعمومی از این عمل شورای شهر تهران، حالا خبر رسیده که شورای شهری ها سردیس نصب شده را دوباره به کارگاه مجسمه سازی برای شبیه سازی برگردانده اند. 
,
 
,
 در این رابطه، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک تهران بیان کرد: «انتخاب چهره استاد جمشید مشایخی برای سردیس، بنا به خواست خانواده ایشان انجام و چهره انتخابی بدون عینک و با محاسن برگزیده شد که برای اصلاح مجدد و شبیه سازی سردیس در انتخاب چهره از سوی خانواده محدودیتی اعلام نشده و وجود ندارد.» 
,
 
,
, ,
 
,
این انتقادات سبب شد تا «احمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران در تذکری پیش از دستور خود با انتقاد از سردیس مرحوم جمشید مشایخی گفت: «به لحاظ شکلی سردیس مرحوم جمشید مشایخی هیچ شباهتی به او ندارد و به نظر می‌رسد که یک عکس پرسنلی را که مربوط به روزهای آخر حیات اوست، آن هم به گونه‌ای دیگر سه بعدی کرده و به شکل مجسمه و سردیس در آورده‌اند.»
, این انتقادات سبب شد تا «احمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران در تذکری پیش از دستور خود با انتقاد از سردیس مرحوم جمشید مشایخی گفت: «به لحاظ شکلی سردیس مرحوم جمشید مشایخی هیچ شباهتی به او ندارد و به نظر می‌رسد که یک عکس پرسنلی را که مربوط به روزهای آخر حیات اوست، آن هم به گونه‌ای دیگر سه بعدی کرده و به شکل مجسمه و سردیس در آورده‌اند.», این انتقادات سبب شد تا «احمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران در تذکری پیش از دستور خود با انتقاد از سردیس مرحوم جمشید مشایخی گفت: «به لحاظ شکلی سردیس مرحوم جمشید مشایخی هیچ شباهتی به او ندارد و به نظر می‌رسد که یک عکس پرسنلی را که مربوط به روزهای آخر حیات اوست، آن هم به گونه‌ای دیگر سه بعدی کرده و به شکل مجسمه و سردیس در آورده‌اند.»,
 
,
در همین رابطه «رضا حسن‌زاده»، سازنده سردیس مرحوم مشایخی گفتگویی با یکی از رسانه ها داشته که وی در ابتدای این گفت‌وگو بلافاصله بیان کرد که تمامی انتقادها را قبول دارد و انتظار نقد از سردیس را داشته است.
,
 
,
, ,
 
,
حسن‌زاده درباره انتقادات بیان می کند: « زمانی که کار ساخت یک مجسمه هنوز تمام نشده و از آن رونمایی می‌شود، باید انتظار انتقاد هم داشت. مردم درباره بی‌شباهت بودن مجسمه اشتباه نمی‌گویند زیرا خود من هم قبول دارم که این مجسمه شباهت لازم را با خود آقای مشایخی ندارد. از ابتدا قرار بود که بعد از رونمایی مجسمه آن را بازگردانیم و کارش را به اتمام برسانیم چون هنوز تکمیل نشده است.»
,
 
,
این درحالی است که ساخت سردیس جمشید مشایخی در دوره حیاتش نیز انجام شده که بسیار بهتر از آن چیزی بوده است که توسط شورای شهر تهران در خیابانی به نام وی نصب شده است. کارشناسان و هنرمندان این عرصه این انتقاد را دارند که این نوع تصویر سازی از این هنرمند فقید بیشتر نشان دهده آن است که ظاهر کار برای شورای شهری ها ملاک بوده و می خواستند با نصب یک تندیس به نام این بازیگر کار را از سر باز کنند تا اینکه متناسب با شان و جایگاه وی یک تندیس خوب تهیه کنند. 
, کارشناسان و هنرمندان این عرصه این انتقاد را دارند که این نوع تصویر سازی از این هنرمند فقید بیشتر نشان دهده آن است که ظاهر کار برای شورای شهری ها ملاک بوده و می خواستند با نصب یک تندیس به نام این بازیگر کار را از سر باز کنند تا اینکه متناسب با شان و جایگاه وی یک تندیس خوب تهیه کنند. , کارشناسان و هنرمندان این عرصه این انتقاد را دارند که این نوع تصویر سازی از این هنرمند فقید بیشتر نشان دهده آن است که ظاهر کار برای شورای شهری ها ملاک بوده و می خواستند با نصب یک تندیس به نام این بازیگر کار را از سر باز کنند تا اینکه متناسب با شان و جایگاه وی یک تندیس خوب تهیه کنند. ,
 
,
, ,
 
,
یک هنرمند مجسمه‌ساز با اعتقاد بر اینکه ساخت چهره مشاهیر باید به‌گونه‌ای باشد که احترام آن افراد حفظ شود، اظهار کرد: «اگر چهره این افراد خوب ساخته نشود، هم خود هنرمند تخریب و هم چهره هنرمندان ملی تخریب می‌شود.»
,
 
,
اصلاح طلبان برای اینکه ناکارآمدی خود را در حوزه‌های مختلف شهری پنهان کنند سعی کردند که با تغییر اسامی آنهم به نام هنرمندان و بازیگران این نقیصه را پنهان و افکارعمومی را از عملکرد ضعیف خود دور سازند. اما جالب اینجاست که در نصب و تهیه سردیس و کاری به این سادگی نیز ناکارآمدی و ضعف عملکردی شان آشکار شد و اهدافشان برای پنهانسازی این عملکرد نامطلوب را نتوانستند با این شیوه عملیاتی کنند.
, اصلاح طلبان برای اینکه ناکارآمدی خود را در حوزه‌های مختلف شهری پنهان کنند سعی کردند که با تغییر اسامی آنهم به نام هنرمندان و بازیگران این نقیصه را پنهان و افکارعمومی را از عملکرد ضعیف خود دور سازند. اما جالب اینجاست که در نصب و تهیه سردیس و کاری به این سادگی نیز ناکارآمدی و ضعف عملکردی شان آشکار شد و اهدافشان برای پنهانسازی این عملکرد نامطلوب را نتوانستند با این شیوه عملیاتی کنند., اصلاح طلبان برای اینکه ناکارآمدی خود را در حوزه‌های مختلف شهری پنهان کنند سعی کردند که با تغییر اسامی آنهم به نام هنرمندان و بازیگران این نقیصه را پنهان و افکارعمومی را از عملکرد ضعیف خود دور سازند. اما جالب اینجاست که در نصب و تهیه سردیس و کاری به این سادگی نیز ناکارآمدی و ضعف عملکردی شان آشکار شد و اهدافشان برای پنهانسازی این عملکرد نامطلوب را نتوانستند با این شیوه عملیاتی کنند.,
 
,
انتهای پیام/ح 
,
 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه