اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان:

13 واحد تولیدی در استان زنجان احیا شد/ میزان صادرات استان زنجان به 550 میلیون دلار رسید

13 واحد تولیدی در استان زنجان احیا شد/ میزان صادرات استان زنجان به 550 میلیون دلار رسید
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بااشاره به میزان افزایش صادرات استان زنجان گفت: میزان صادرات استان زنجان به 550 میلیون دلار رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; ناصر فغفوری امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به افزایش درخواست‌های سرمایه گذاری در استان زنجان در سال 97 اظهار کرد: در سال 96 تعداد 598 درخواست سرمایه گذاری در استان بود که در سال 97 به 763 مورد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: میزان افزایش درخواست‌های سرمایه‌گذاری از لحاظ تعداد 28 درصد، از لحاظ سرمایه گذاری 144 درصد و همچنین از لحاظ ایجاد اشتغال نیز 62 درصد بوده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه استان زنجان از لحاظ جواز تاسیس صادر شده در کشور سهم 3  درصدی دارد، بیان کرد: از لحاظ میزان سرمایه گذاری 4 درصد بوده و همچنین از لحاظ ایجاد اشتغال 3.4 درصد را دارد.

,

وی با اشاره به اینکه در حوزه فرش دستباف نتوانسته‌ایم برنامه مورد را محقق کنیم عنوان کرد: یکی از عامل این اتفاق نبود تسهیلات برای مشاغل خانگی از جمله حوزه فرش بود.

,

فغفوری کنسانتره سنگ آهن را یکی از بزرگترین طرح‌های سرمایه گذاری استان زنجان عنوان کرد و افزود: این طرح با برطرف کردن مشکل برق در نیمه اول امسال راه اندازی می‌شود که 125 میلیارد تومان ارزش سرمایه گذاری این پروژه است.

,

وی در ادامه با اشاره به احیا و فعال کردن واحدهای صنعتی در استان زنجان افزود: در سال 96 در سطح استان 29 واحد فعال شدند و در سال گذشته نیز 13 واحد نیز به چرخه تولید بازگشتند و تمام اهتمام لازم در جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولید در استان زنجان انجام می‌شود.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه با اشاره به وضعیت صادرات کالا از استان زنجان افزود: همه کالاهای صادراتی استان زنجان غیرنفتی است که سال گذشته شاهد افزایش میزان صادرات در استان زنجان بودیم.

,

وی بیان کرد: میزان صادرات استان زنجان از 298 میلیون دلار در سال 92 به 550 میلیون دلار در سال 97 رسیده است.

,

فغفوری در پایان به تعداد واحد‌ها صنفی فعال در سطح استان اشاره و عنوان کرد: 34 هزار واحد تولیدی فعال در استان زنجان وجود دارد که از 784 واحد صنفی بدون پروانه هستند که هیچگاه نمی‌تواند تعداد آنها را به صفر رساند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه