۹۰۰۰ دانشآموز شهرستان خنداب در ۱۳۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند و متأسفانه دانشآموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در ۹۷ مدرسه این شهرستان بهصورت مختلط تحصیل میکنند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی، درس خواندن و توجه به دانشآموختگی دانشآموزان ضرورتی انکارناپذیر است و گسترش و ترویج آن بر دوش معلمان و خانوادهها نهاده شده است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,هیچ پدر و مادری را نمیتوان یافت که نسبت به تحصیل فرزندانشان بیتفاوت باشند اما بااینوجود محرومیت و برخی نا عدالتیهای آموزشی باعث میشود که بسیاری از دانشآموزان بهویژه دختران از تحصیل بازبمانند و ماندن در خانه را به رفتن بر سر کلاس درس و فراگیری علم ترجیح دهند.
مشکلاتی که برخی از دانشآموزان دختر بیشتر روستاهای خنداب نیز با آن مواجه هستند؛ ۹۰۰۰ دانشآموز این شهرستان در ۱۳۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند و متأسفانه دانشآموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در ۹۷ مدرسه این شهرستان بهصورت مختلط تحصیل میکنند.
با ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﻦ ۹ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﻪ ﺑﻠﻮﻍ میرسند، ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻼﺱهای درس بهصورت ﻣﺨﺘﻠﻂ ﺩﺭ ﻣﻘﻄﻊ متوسطه بهدوراز آداب شرعی و عرفی است.
شهروند خندابی:
ترک تحصیل دختران خندابی به دلیل مختلط بودن مدارس
یادگاری، یکی از والدین دانشآموزان خندابی در همین خصوص در گفتوگو با خبرنگار نسیم خنداب، گفت: در بیشتر مدارس روستایی شهرستان خنداب دانش آموزان در مقطع متوسطه دوره اول (راهنمایی) بهصورت مختلط درس میخوانند، مختلط بودن این مدارس نارضایتی والدین و ترک تحصیل برخی از دانشآموزان را به دنبال داشته است.
یادگاری بابیان اینکه تفکیک مدارس دخترانه و پسرانه کشور در سالهای گذشته صورت گرفته است، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید در آموزشوپرورش موردتوجه قرار گیرد، وضعیت سلامت روحی و مشکلات مربوط به آن در سنین مختلف برای دختران دانشآموز است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای دانشآموزان دختر آموزشوپرورش بایستی برنامههایی را بهمنظور سلامت روان این گروه و کاهش آسیبهای اجتماعی اجرایی کند، درحالیکه در شهرستان خنداب کلاسهای درس بهصورت مختلط برگزار میشود و متأسفانه این مسئله بر فعالیت دانشآموزان دختر و میزان یادگیری آنها تأثیر منفی گذاشته است.
معلم خندابی:
مدارس مختلط آفت تحصیل و یادگیری دانشآموزان!
یکی از معلمان مدارس مختلط شهرستان خنداب در گفتوگو با خبرنگار ما گفت: بر اساس آمارهای اعلامشده، میزان یادگیری دانشآموزان در مدارس مختلط نسبت به مدارس مجزا بسیار پایینتر است، که این مسئله پیامدهای جانبی فراوانی در آینده برای دانش آموزان و جامعه تحصیلکرده به دنبال دارد .
وی تصریح کرد: اگر یکی از مسئولان، زنگ تفریح و ساعات بیکاری دانشآموزان به حیاط این مدارس سری بزند، متوجه خواهد شد که این دانشآموزان خصوصاً دانشآموزان دختر با چه معضلاتی مواجه هستند.
فرماندار شهرستان خنداب:
خانوادهها خواهان اجرای طرح تفکیک جنسیتی در مدارس
عبدالرضا حاجی علیبیگی، فرماندار شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب با تأکید بر لزوم اجرای طرح تفکیک مدارس شهرستان خنداب گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خانوادههای خندابی نسبت به اختلاط دانشآموزان دختر و پسر در مدارس این شهرستان معترض هستند، مسئولین تصمیم بر اجرای طرح تفکیک دانش آموزان دختر و پسر در مدارس ابتدایی این شهر گرفتند.
وی افزود: در شورای امربهمعروف و نهی از منکر و شورای آموزشوپرورش، اعتراض خانوادهها نسبت به اختلاط دختران و پسران در مدارس ابتدایی و متوسطه اول، مطرح و با نظر و صلاحدید مسئولین امر، تصمیم اتخاذشده در شورای فرهنگ عمومی تائید و مقرر شد تا مدارس دخترانه و پسرانه تفکیک شوند.
فرماندار شهرستان خنداب بابیان اینکه اختلاط دانشآموزان دختر و پسر بهویژه در مقطع متوسطه اول ازنظر تربیتی صحیح نیست، تصریح کرد: با اجرای طرح تفکیک مدارس ضمن کاهش آسیبهای اجتماعی و تقویت سطح یادگیری دانشآموزان، به همگرایی و قرابت اجتماعی محلات شهر خنداب نیز کمک میشود.
حاجی علیبیگی با تأکید بر اینکه خنداب بهعنوان یک شهر شناختهشده و خانوادهها نیز باید بپذیرند که امروزه در هیچ شهری شاهد تحصیل همزمان دختران و پسران در یک مدرسه نیستیم، گفت: خنداب یک کلانشهر نیست که فاصله محلات نسبت به یکدیگر زیاد باشد لذا خانوادهها بایستی از حساسیت محلی موجود بکاهند و با وحدت و همدلی برای رفع مشکل تردد دانشآموزان تلاش کنند.
وی بابیان اینکه طرح تفکیک جنسیتی در مدارس شهر خنداب بعد از تائید نهایی اجرا خواهد شد، گفت: در روستاهایی هم که دانش آموزان مقاطع متوسطه اول به شکل مختلط در حال تحصیل هستند با درخواست و موافقت خانوادهها طرح تفکیک اجرایی خواهد شد.
فرماندار خنداب یادآور شد: در تعدادی از مدارس متوسطه اول روستاهای خنداب که دانشآموزان مختلط بودند با موافقت خانوادهها، در دو روستای «گازران» و «فوران» در پایههای هشتم و نهم طرح تفکیک اجرا شد.
باید گفت که موضوع تفکیک جنسیتی در آموزش فقط جزو دغدغههای ایران محسوب نمیشود و کشورهای مختلفی در جهان بهخصوص جوامع غربی گرایش بیشتری نسبت به گذشته برای جداسازی زن و مرد در محیطهای آموزشی بهویژه در مدارس از خود نشان دادهاند؛ بهطوریکه روزبهروز به تعداد مدارس تک جنسیتی در برخی کشورها در حال افزایش است و پژوهشگران بسیاری به این موضوع پرداخته و مزایا و معایب آن را موردبررسی قرار دادهاند.
انتهای پیام/
هیچ پدر و مادری را نمیتوان یافت که نسبت به تحصیل فرزندانشان بیتفاوت باشند اما بااینوجود محرومیت و برخی نا عدالتیهای آموزشی باعث میشود که بسیاری از دانشآموزان بهویژه دختران از تحصیل بازبمانند و ماندن در خانه را به رفتن بر سر کلاس درس و فراگیری علم ترجیح دهند.
,مشکلاتی که برخی از دانشآموزان دختر بیشتر روستاهای خنداب نیز با آن مواجه هستند؛ ۹۰۰۰ دانشآموز این شهرستان در ۱۳۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند و متأسفانه دانشآموزان مقطع ابتدایی و متوسطه اول در ۹۷ مدرسه این شهرستان بهصورت مختلط تحصیل میکنند.
,با ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺩﺧﺘﺮﺍﻥ ﺩﺭ ﺳﻦ ۹ ﺳﺎﻟﮕﯽ ﺑﻪ ﺑﻠﻮﻍ میرسند، ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﮐﺮﺩﻥ ﮐﻼﺱهای درس بهصورت ﻣﺨﺘﻠﻂ ﺩﺭ ﻣﻘﻄﻊ متوسطه بهدوراز آداب شرعی و عرفی است.
,شهروند خندابی:
, شهروند خندابی:,ترک تحصیل دختران خندابی به دلیل مختلط بودن مدارس
, ترک تحصیل دختران خندابی به دلیل مختلط بودن مدارس, ترک تحصیل دختران خندابی به دلیل مختلط بودن مدارس,یادگاری، یکی از والدین دانشآموزان خندابی در همین خصوص در گفتوگو با خبرنگار نسیم خنداب، گفت: در بیشتر مدارس روستایی شهرستان خنداب دانش آموزان در مقطع متوسطه دوره اول (راهنمایی) بهصورت مختلط درس میخوانند، مختلط بودن این مدارس نارضایتی والدین و ترک تحصیل برخی از دانشآموزان را به دنبال داشته است.
,یادگاری بابیان اینکه تفکیک مدارس دخترانه و پسرانه کشور در سالهای گذشته صورت گرفته است، گفت: یکی از مهمترین مسائلی که باید در آموزشوپرورش موردتوجه قرار گیرد، وضعیت سلامت روحی و مشکلات مربوط به آن در سنین مختلف برای دختران دانشآموز است.
,وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیازهای دانشآموزان دختر آموزشوپرورش بایستی برنامههایی را بهمنظور سلامت روان این گروه و کاهش آسیبهای اجتماعی اجرایی کند، درحالیکه در شهرستان خنداب کلاسهای درس بهصورت مختلط برگزار میشود و متأسفانه این مسئله بر فعالیت دانشآموزان دختر و میزان یادگیری آنها تأثیر منفی گذاشته است.
,معلم خندابی:
, معلم خندابی:,مدارس مختلط آفت تحصیل و یادگیری دانشآموزان!
, مدارس مختلط آفت تحصیل و یادگیری دانشآموزان!, مدارس مختلط آفت تحصیل و یادگیری دانشآموزان!,یکی از معلمان مدارس مختلط شهرستان خنداب در گفتوگو با خبرنگار ما گفت: بر اساس آمارهای اعلامشده، میزان یادگیری دانشآموزان در مدارس مختلط نسبت به مدارس مجزا بسیار پایینتر است، که این مسئله پیامدهای جانبی فراوانی در آینده برای دانش آموزان و جامعه تحصیلکرده به دنبال دارد .
,وی تصریح کرد: اگر یکی از مسئولان، زنگ تفریح و ساعات بیکاری دانشآموزان به حیاط این مدارس سری بزند، متوجه خواهد شد که این دانشآموزان خصوصاً دانشآموزان دختر با چه معضلاتی مواجه هستند.
,فرماندار شهرستان خنداب:
, فرماندار شهرستان خنداب:,خانوادهها خواهان اجرای طرح تفکیک جنسیتی در مدارس
, خانوادهها خواهان اجرای طرح تفکیک جنسیتی در مدارس, خانوادهها خواهان اجرای طرح تفکیک جنسیتی در مدارس,عبدالرضا حاجی علیبیگی، فرماندار شهرستان خنداب در گفتگو با خبرنگار نسیم خنداب با تأکید بر لزوم اجرای طرح تفکیک مدارس شهرستان خنداب گفت: با توجه به اینکه بسیاری از خانوادههای خندابی نسبت به اختلاط دانشآموزان دختر و پسر در مدارس این شهرستان معترض هستند، مسئولین تصمیم بر اجرای طرح تفکیک دانش آموزان دختر و پسر در مدارس ابتدایی این شهر گرفتند.
,وی افزود: در شورای امربهمعروف و نهی از منکر و شورای آموزشوپرورش، اعتراض خانوادهها نسبت به اختلاط دختران و پسران در مدارس ابتدایی و متوسطه اول، مطرح و با نظر و صلاحدید مسئولین امر، تصمیم اتخاذشده در شورای فرهنگ عمومی تائید و مقرر شد تا مدارس دخترانه و پسرانه تفکیک شوند.
,فرماندار شهرستان خنداب بابیان اینکه اختلاط دانشآموزان دختر و پسر بهویژه در مقطع متوسطه اول ازنظر تربیتی صحیح نیست، تصریح کرد: با اجرای طرح تفکیک مدارس ضمن کاهش آسیبهای اجتماعی و تقویت سطح یادگیری دانشآموزان، به همگرایی و قرابت اجتماعی محلات شهر خنداب نیز کمک میشود.
,حاجی علیبیگی با تأکید بر اینکه خنداب بهعنوان یک شهر شناختهشده و خانوادهها نیز باید بپذیرند که امروزه در هیچ شهری شاهد تحصیل همزمان دختران و پسران در یک مدرسه نیستیم، گفت: خنداب یک کلانشهر نیست که فاصله محلات نسبت به یکدیگر زیاد باشد لذا خانوادهها بایستی از حساسیت محلی موجود بکاهند و با وحدت و همدلی برای رفع مشکل تردد دانشآموزان تلاش کنند.
,وی بابیان اینکه طرح تفکیک جنسیتی در مدارس شهر خنداب بعد از تائید نهایی اجرا خواهد شد، گفت: در روستاهایی هم که دانش آموزان مقاطع متوسطه اول به شکل مختلط در حال تحصیل هستند با درخواست و موافقت خانوادهها طرح تفکیک اجرایی خواهد شد.
,فرماندار خنداب یادآور شد: در تعدادی از مدارس متوسطه اول روستاهای خنداب که دانشآموزان مختلط بودند با موافقت خانوادهها، در دو روستای «گازران» و «فوران» در پایههای هشتم و نهم طرح تفکیک اجرا شد.
,باید گفت که موضوع تفکیک جنسیتی در آموزش فقط جزو دغدغههای ایران محسوب نمیشود و کشورهای مختلفی در جهان بهخصوص جوامع غربی گرایش بیشتری نسبت به گذشته برای جداسازی زن و مرد در محیطهای آموزشی بهویژه در مدارس از خود نشان دادهاند؛ بهطوریکه روزبهروز به تعداد مدارس تک جنسیتی در برخی کشورها در حال افزایش است و پژوهشگران بسیاری به این موضوع پرداخته و مزایا و معایب آن را موردبررسی قرار دادهاند.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه