اخبار داغ

کارت بومی و بندر آزاد حقی که شهروندان خارگی در انتظار آن هستند

کارت بومی و بندر آزاد حقی که شهروندان خارگی در انتظار آن هستند
صدور کارت بومی و بندر آزاد جزیره خارگ برخی از مشکلات کلان شهروندان و اهالی بومی خارگ است که هیچ ارتباطی با ادارات نفتی سطح جزیره نداشته و نخواهد داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید فریورموسوی یکی از شهروندان جزیره خارگ با اشاره به طرح جامع کارت بومی و بندر آزاد جزیره در مطلب ارسالی به سپاس نوشت: یکی ازبیانات مهم و درخور توجه مقام معظم رهبری به مسئولان کشورمان که همیشه درسخنان گیراوشیوای شان به همه گوشزد نموده وهربارتکرارمی کنند، دلخوشی زیاد مسئولان نظام و مردم کشور به درآمدهای نفتی و کسب درآمد ازفروش نفت ومیعانات گازی است که همیشه هشدارداده و فرموده اند که مراقب باشید کشوربه این هزینه ( فروش نفت ) محتاج نگردد ! اما نه گوش شنوایی بوده و نه مسئولی که به فکرامروزش باشد !

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

حال و روز مردم خارگ هم دقیقا" به سخنان تاثیرگذارمقام معظم رهبری بازمی گردد، ما خارگی ها همه به دنبال پروازنفت، امکانات نفت، هزینه های نفت، نیم نگاه نفت، مراودات نفت و . . . بوده و هستیم و به جای اینکه حق و حقوق مان از مرجع رسمی طلب نمائیم چشممان به مسئولان خدوم نفت دراین جزیره بوده است ! شهروندان خارگی حاضرند برای تهیه یک بلیط پروازی ساعت ها وروزها وقت وزمان شان راتلف نمایند اما به دنبال حق اصلی و حقوق حقه شان که پروازرسمی یکی ازایرلاین های ایرانی است نروند!

,

پروازی که درزمان گذشته وهر روز بین شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، خارگ، آبادان  وبالعکس انجام می گرفته وهمه عزیزان شهروند خارگی با آن تردد می نموده اند! حقی که بعداز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی از بین رفت و خود ما به دنبال آن نرفتیم!

,

اما ازپروازکه بگذریم  و بقول بومی های اصیل خارگی مبادلات مرزی و تعاونی مرزنشینان خارگ نیزخیلی زود ازمیدان به دررفت و این درحالی است که هم اکنون اکثر بنادراستان بوشهرازاین تسهیلات استفاده بهینه می کنند؛ شهروندان خارگی که روزگاری دربدترین زمان جنگ وخرابی هوا با موتورلنج های خود میان خارگ، کویت و دبی درتردد بودند تا اجناس تعاونی مرزنشینان رابه خارگ وارد کنند اکنون گوشه نشین خانه های خود شده و دست ازکارکشیده اند!

,

طرح جامع شهری خارگ یکی دیگرازمعضلات مردم این جزیره است، طرحی که حالا بیش ازآنکه جدی باشد به یک بازیچه برای اهالی و شهروندان خارگی تبدیل شده است وهرمسئولی حل آن را به گردن مسئول دیگری می اندازد! طرح جامع شهری حق مسلم خارگی هاست ! آنها که زندگانی خود ر ادراین جزیره سپری کرده و درطول هشت سال دفاع مقدس هرگز پا پس نکشیدند تا آنجا که بقول امام راحل مان که فرمودند : صادرات نفت ازاین جزیره و درطول هشت سال جنگ حتی برای لحظه ای قطع نگردید و این علی رغم بمباران های شدید وتا حدودی روزانه دژخیمان عراقی انجام گردید که دراین میان حضور گسترده همین اهالی بومی بود که یار و یاور صنعت نفت بودند اما الان که نیاز به یک طرح جامع شهری دارند با برچسب زدن به ایشان حتی حاضر به طرح آن در مراجع ذیصلاح نبوده و نیستند!

,

کارت بومی وشرایط تردد از دیگر مشکلات عدیده این مردم مظلوم و ولایتمداراست که بایستی خیلی جدی مورد بازبینی قرارگیرد و ازاینکه خارگ یک جزیره سوق الجیشی و حساس وصنعتی است و از نظرایمنی وامنیتی برای کل کشورمان حائزاهمیت است شکی درآن نبوده و نیست، اما همین مردم در بدترین روزهای جنگ تحمیلی به راحتی آب خوردن، با کارت های بومی شان به این جزیره تردد می کردند و درصورت مفقودی کارت شان درابتدا شهرداری واین اواخر بخشداری نسبت به صدورکارت المثنی برای این عزیزان اقدام عاجل انجام می داد !

,

اما حالا برای دریافت همین کارت بی ارزش ( ازنظرکمی وکیفی ) بایستی ازهفت خوان رستم گذرکرد! بازهم این مشکل ازداخل خارگ قابل حل شدن نخواهد بود چراکه مسئولان سیاسی امنیتی استانداری بوشهر با همکاری دستگاه های نظارتی بایستی یک باربرای همیشه آن رارفع کننده تا مثل حالا شاهد آن نباشیم که یک شهروند بومی واصیل خارگی کارت تردد به جزیره نداشته باشد  اما یک غیربومی وغیرشهروند خارگی ، کارت تردد شهروند خارگ رادراختیارخود داشته باشد !

,

 از دیگر مشکلات مردم خارگ آزاد اعلام نشدن جزیره بعنوان بندرآزاد است! معلوم نیست دلایل مستند و قابل توجیح که می بایستی جزیره خارگ برای بندرآزاد اعلام شدن داشته باشد، کدامند که وزارت کشور ازآزاد اعلام کردن آن امتناع می ورزد !؟  بازهم شهروندان خارگی همانند سایر بنادرآزاد ایران که ازاین مزایا برخوردارند ازاین نعمت برخوردارنبوده و متاسفانه هیچ مسئولی درسطح استان بوشهرنیست که دلش به حال این مردم بسوزد وحق قانونی و بحقه شان را محقق کند.

,

اینها برخی ازمشکلات کلان شهروندان واهالی بومی خارگ است که هیچ ارتباطی با ادارات نفتی سطح جزیره نداشته و نخواهد داشت و بعضا" بی مورد آنها رابه ایشان نسبت می دهیم !

,

مردم خارگ بایستی حق وحقوق حقه شان را ازمراجع ذیصلاح آن هم نه دراستان بوشهر بلکه از پایتخت نشینان تهران بزرگ بگیرند.

,

جای بسی تاسف است که مسئولان استان بوشهرفقط و فقط بوشهر و برازجان ودرنهایت گناوه رامی بینند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه