اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی میناب عنوان کرد؛

میناب رکوردار تولید انبه هرمزگان/ پیش بینی برداشت۱۷ هزار تن انبه در میناب

میناب رکوردار تولید انبه هرمزگان/ پیش بینی برداشت۱۷ هزار تن انبه در میناب
مدیر جهاد کشاورزی میناب با بیان اینکه میناب رکوردار تولید انبه هرمزگان گفت: از سطح یک هزار و 700 هکتار از باغات انبه این شهرستان پیش‌بینی می‌شود بیش از 17 هزار تن محصول برداشت شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس مویدی، مدیر جهاد کشاورزی میناب در گفتگو اخنصاصی با خبرنگار هرمز گفت: از سطح یک هزار و 700 هکتار از باغات انبه این شهرستان پیش‌بینی می‌شود بیش از 17 هزار تن محصول برداشت شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

مویدی با اشاره به آغاز زمان برداشت انبه نارس (کال) در باغات شهرستان میناب، افزود: ۳۰ درصد محصول انبه از اواسط اردیبهشت به‌صورت سبز برداشت می‌شود و بخش دیگر از آن نیمه دوم خردادماه به‌صورت رسیده برداشت خواهد شد.

,

, ,

مدیر جهاد کشاورزی میناب روستاهای بهمنی، شهوار، گلشوار و چلوگاو میشی را از نقاط مهم تولید انبه در شهرستان دانست و عنوان کرد: شهرستان میناب مقام نخست تولید انبه در استان هرمزگان را در کارنامه خود دارد.

,

وی ارقام محلی این محصول را آلمهتری، خیاری، کلانفر، کلک سرخ و هلیلی و ارقام خارجی شامل سندری و لانگرا برشمرد و گفت: پیش‌بینی تولید امسال این نوع محصول 17 هزار تن با عملکرد 10 تن در هر هکتار است.

,

وی با اشاره به انواع ارقام اصلاح‌شده اظهار کرد: سندری، لانگرا و چوسا از ارقام نهال پیوندی و خارجی این محصول است.

,

, ,

وی بیان کرد: ازآنجایی‌که انبه نارس(کال) در شهرستان میناب از اوایل اردیبهشت برداشت می‌شود اما برداشت انبه رسیده و تازه خوری آن از نیمه دوم خردادماه آغاز و تا پایان شهریور ادامه خواهد داشت.

,

مویدی خاطرنشان کرد: از میوه انبه فرآورده‌های مختلفی ازجمله مربا، کمپوت، عصاره و انواع مختلف چاشنی‌ها تهیه می‌شود و همچنین از میوه‌های نارس و کوچک هم در تهیه ترشی استفاده می‌شود. 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه