اخبار داغ

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی مطرح کرد

ایجاد بیش از ۹ هزار شغل در استان مرکزی با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی/اجرای ۹۰۰ پروژه عام‌المنفعه توسط جهادگران استان مرکزی

ایجاد بیش از ۹ هزار شغل در استان مرکزی با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی/اجرای ۹۰۰ پروژه عام‌المنفعه توسط جهادگران استان مرکزی
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان پرداخت‌شده و در این راستا بیش از ۹ هزار شغل ایجادشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ امید محترمی مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی امروز به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی در جمع خبرنگاران گفت: بسیج سازندگی برای پر کردن خلأهای موجود در کشور تشکیل‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

محترمی با اشاره به اینکه متأسفانه در شرایطی هستیم که جمعیت روستایی کشور به زیر ۲۵ درصد رسیده است اظهار کرد: این تهدیدی برای استقلال کشور محسوب می‌شود که درواقع باعث به خطر افتادن امنیت غذایی را در بردارد.

,

وی ادامه داد: بسیج سازندگی با همکاری دولت این تهدید را به فرصت تبدیل کرده و نیاز است مسئولین دولتی در این راستا توجه بیشتری به اردوهای جهادی داشته باشند.

,

فعالیت بسیج سازندگی در سه محور اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی

, فعالیت بسیج سازندگی در سه محور اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی, فعالیت بسیج سازندگی در سه محور اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و اردوهای جهادی,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بابیان اینکه بسیج سازندگی در سه محور اقتصاد مقاومتی، محرومیت‌زدایی و حرکت‌های جهادی مأموریت‌های خود را انجام می‌دهد بیان کرد: جوهر و فلسفه بسیج سازندگی بر مبنای اردوهای جهادی است که نگاهمان در این کار استفاده حداکثری از جهادگران است.

,

فعالیت ۴۷۰ گروه جهادی در استان

, فعالیت ۴۷۰ گروه جهادی در استان, فعالیت ۴۷۰ گروه جهادی در استان,

 محترمی با تأکید بر فعالیت ۴۷۰ گروه جهادی در استان ادامه داد: این گروه‌ها در ۲۲ قشر تخصصی بسیج در مناطق مختلف به ارائه خدمت می‌پردازند.

,

وی اضافه کرد: گروه‌های جهادی محور و مرکزی برای آموزش سایر جوانان هستند، افراد حاضر در این گروه‌ها علاوه بر اینکه تمرین مدیریت، کار تشکیلاتی، نحوه تعامل با مدیران و... را یاد می‌گیرند، این مهارت‌ها را به سایر جوانان هم منتقل می‌کنند.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی بیان کرد: بسیج سازندگی استان در عرصه اقتصاد مقاومتی با ۱۴ محور پرورش ماهی، بوقلمون، مرغ، دام و طیور، شترمرغ، علوفه، گیاهان دارویی و....  فعالیت دارد.

,

در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم

, در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم, در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم,

محترمی بابیان اینکه در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی به دنبال مردمی کردن اقتصاد هستیم ادامه داد: چراکه معتقدیم تا مردم در اقتصاد نقش نداشته باشند مشکلات اقتصادی حل نخواهند شد.

,

وی اضافه کرد: در پروژه‌های اقتصاد مقاومتی فعالیت‌ها قبل از ارائه تسهیلات شروع می‌شود و تا پس از ارائه در بازار ادامه دارد که یک چرخه کامل را شکل می‌دهد.

,

ایجاد بیش از ۹ هزار شغل در استان مرکزی با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

, ایجاد بیش از ۹ هزار شغل در استان مرکزی با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی, ایجاد بیش از ۹ هزار شغل در استان مرکزی با اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی اظهار کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۵۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت‌شده که بیش از ۹ هزار شغل ایجادشده است.

,

محترمی یادآور شد: هدفمان این است که زنجیره اقتصاد مقاومتی را تشکیل دهیم که با این کار نه‌تنها به امر رونق تولید می‌پردازیم بلکه دنبال ایجاد اشتغال،رونق بازار،برند سازی و آموزش نیز هستیم.

,

اجرای ۹۰۰ پروژه عام‌المنفعه توسط جهادگران استان مرکزی

, اجرای ۹۰۰ پروژه عام‌المنفعه توسط جهادگران استان مرکزی, اجرای ۹۰۰ پروژه عام‌المنفعه توسط جهادگران استان مرکزی,

وی با اشاره به اینکه در حوزه محرومیت‌زدایی جهادگران به کارهای عمرانی و غیر عمرانی می‌پردازند بیان کرد: تاکنون ۹۰۰ پروژه عام‌المنفعه به شکل خرد و درشت بااعتبار ۳۲ میلیارد تومان انجام‌شده که ۵۰ درصد آن از طریق منابع سپاه پاسداران و ۵۰ درصد آن توسط منابع دولتی تأمین‌شده است.

,

محترمی افزود: اقدامات عمرانی در حوزه محرومیت‌زدایی شامل ساخت خانه محرومین، بازسازی منازل فرسوده مناطق محروم، انتقال آب، خانه بهداشت، لایه روبی قنوات و... که این کار علاوه بر اهداف مدنظر سبب تقویت اقتصاد مناطق شده است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: بسیج سازندگی به دنبال تصدی‌گری نیست و هیچ‌وقت قصد رقابت با بخش خصوصی را نداشته و همیشه به دنبال پروژه‌هایی می‌رویم که کسی به آن‌ها ورود پیدا نمی‌کند و در پروژه‌های خصوصی ورود پیدا نمی‌کنیم.

,

وی با تأکید بر اینکه عمق‌بخشی داخلی نظام و تقویت زیرساخت‌ها در مناطق محروم از اهداف کلان محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی است بیان کرد: از هر اقدامی که باعث تقویت مناطق محروم شود دریغ نخواهیم کرد.

,

محترمی افزود:در بحث محرومیت‌زدایی غیر عمرانی هم کارهایی شامل تهیه جهیزیه، تهیه لوازم‌التحریر و سبدهای معیشتی انجام‌شده که با کمک شبکه‌های خیرین و ظرفیت آن‌ها این اقدامات را در مناطق محروم صورت گرفته است.

,

مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷ تعداد ۴۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر،۸۰ جهیزیه و ۳۸۰۰ سبد معیشتی برای خانوار تهیه‌شده که عمدتاً با استفاده از مشارکت‌های مردمی و شبکه خیرین  بخشی از اعتبار آن توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انجام‌شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه