اخبار داغ

نارضایتی مسافران و رانندگان خط رودان-بندرعباس/ افزایش بی رویه کرایه ها برای مسافران قابل قبول نیست

نارضایتی مسافران و رانندگان خط رودان-بندرعباس/ افزایش بی رویه کرایه ها برای مسافران قابل قبول نیست
مشکلات زیادی در خط رودان-بندرعباس وجود داردکه باعث سردرگمی و کلافه شدن رانندگان و شهروندان رودانی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ رودان شهری غیرصنعتی که کمتر مورد توجه قرار گرفته و با توجه به بیکاری اکثر جوان‌ها، چه تحصیلکرده و چه بی‌سواد همگی به سمت مسافرکشی روی آورده اند؛ کاری که فاقد هر گونه مجوز قانونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,

حجم زیاد ماشین‌های شخصی که هیچ کنترلی هم بر آن‌ها نمی‌شود، باعث شده که فشار زیادی از لحاظ معیشتی روی صاحبان تاکسی‌ها اعمال شود.

,

رانندگان مسافرکش شخصی هیچ نوع مجوزی برای فعالیت خود ندارند و هیچ مرجع قانونی روی کار آنها نظارت نمی کند؛ در این حال سوال پیش می آید که چه کسی امنیت و سلامت مسافران را تا مقصد ضمانت می کند؟ آیا رانندگان که به صورت شخصی فعالیت می کنند پاسخگوی مراجع قانونی خواهند بود؟

,

راننده تاکسی با جان، مال و ناموس مردم در ارتباط است پس نیاز به حمایت دارد که اگر در وضعیت نامطلوبی باشد به تبع آن مشکلاتی برای خود، مسافر و خانواده ها رقم خواهد زد.

,

, ,

آشفته بازار ایستگاه تاکسی بندرعباس_رودان

, آشفته بازار ایستگاه تاکسی بندرعباس_رودان,

یک شهروند رودانی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به آشفته بازار تاکسی های غیر مجاز اظهار کرد: بی نظمی زیادی ازجمله افزایش بی رویه کرایه،نداشتن جایگاه ثابت ایستگاه و بی نوبتی مسافر سوار کردن وجود دارد که باعث شده هم مسافر دیر به مقصد می رسد وهم راننده برای تکمیل شدن مسافر کلافه می شود.

,

این شهروند رودانی افزود: یکی ازمشکلات اصلی رعایت نکردن رانندگان به مسله نامحرم بودن است زمانی که یک خانوم به ایستگاه می رود چندین راننده با هم به سمتش می روند و گوشه چادر یا آستین مانتو را می کشند و به سمت ماشین خود می برند.

,

وی تصریح کرد: رفتن خانوم ها به تنهایی به ایستگاه مانند یک خطر بزرگ است ،از طرفی تمام ماشین ها شخصی از هر طرف خیابان ایستاده اند و دنبال مسافر هستندو از طرفی هیچ سایه بانی برای نشستن برای مسافران نیست حتی سرویس بهداشتی درست درمانی هم وجـود ندارد.

,

این شهروند خاطر نشان کرد: از مسولین خواهشمندیم این اوضاع را ساماندهی کند تا حداقل اطمینان خاطری از رفت و آمد خود و فرزندانمان داشته باشیم.

,

افزایش بی رویه کرایه تاکسی بندرعباس_رودان

, افزایش بی رویه کرایه تاکسی بندرعباس_رودان,

نجفی شهروند دیگر رودانی در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد:ما هیچ ایستگاه ثابتی برای رودان -بندرعباس نداریم و هیچگونه  رسیدگی از سمت مسولین نمی بینیم.

,

نجفی افزود:رانندگان به مسافران هیچ احترامی نمی گذارند از جمله هر مسافریی که آشنا بود را زودتر سوار می کنند و کاری به بقیه مسافران که شاید خیلی زودتر آمده اند ندارند.

,

شهروند رودانی ادامه داد :افزایش بی رویه کرایه ها برای بعضی از همشهریان که شاید هر روز برای انجام کاری به بندرعباس می روند قابل قبول نیست و کفاف زندگی شان نمی کند هیچگونه نظم و انظباطی از رانندگان به چشم نمی خورد حتی بی نوبتی که بعضی از رانندگان می کنند باعث آزار مسافرین و  راننده های دیگر است.

,

نجفی خاطر نشان کرد: هیچگونه تاکسی که مشخصه مخصوص داشته باشد در بین ماشین ها دیده نمی شود تمام ماشین ها شخصی هستند و اعتماد کردن مسافرین به مسافربرهای شخصی و گاها افراد ناشناس سخت است پلیس هم هیچگونه نظارتی ندارد.

,


هیچ جایگاه استراحت و سایه بانی نه برای مسافرین و نه رانندگان وجـود ندارد

, ,
, هیچ جایگاه استراحت و سایه بانی نه برای مسافرین و نه رانندگان وجـود ندارد,

یکی از رانندگان تاکسی رودان -بندرعباس در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ایستگاه ها ی رودان-بندرعباس و بلعکس مشکلات زیادی دارند از جمله جایگاه ثابت نداشتن ،امکانات نداشتن،هیچ جایگاه استراحت و سایه بانی نه برای مسافرین و نه رانندگان وجـود ندارد.

,

این راننده تاکسی افزود: روزانه چندین ماشین به صورت غیر قانونی مسافر کشی می کنند و حق ما را ضایع،می کنند یا گاهی اوقات پلس مدارک ماشین ما رو می گیرد و می گوید دیگر حق نداریم مسافر کشی کنیم پس ما از کجا مخارج خانواده هایمان را تامین کنیم.

,

وی عنوان کرد: خیلی از رانندگان بی نوبتی مسافر می زنند یا از آشناهای خودشان رو سوار می کنند و یا روزانه تعداد زیادی ماشین شخصی دیگر مسافران را در راه امدن به ایستگاه می گیرند و سوار می کنند که باعث آزار ما که از صبح تا ظهر منتطر مسافر هستیم بعضی روزها ما حتی بدون مسافر و دست خالی به خانه بر می گردیم.

,

این رانند تاکسی گفت: :حتی یک سرویس بهداشتی مناسبی وجـود ندارد بعضی از مسافرین با بچه کوچک می آیند و این مشکل نداشتن سرویس بهداشتی خیلی بد است.

,

وی خاطرنشان کرد: از مسئولان استان خواستاریم وضعیت ایستگاه های تاکسی بندرعباس_رودان را سر و سامان دهند زیرا این آشفتگی باعث آزار و اذیت شهروندان و رانندگان می شود.

,


,
, , ,

نارضایتی مسافران و رانندگان خط رودان-بندرعباس

, نارضایتی مسافران و رانندگان خط رودان-بندرعباس,

یکی دیگر از رانندگان تاکسی خط رودان-بندرعباس به خبرنگار هرمز گفت:هیچ ارگانی خاصی به خط رودان -بندر عباس رسیدگی نمی کند، بی انظباطی هادربین رانندگان زیاد است ،جایگاه ثابت نداشتن یک مشکل است.

,

وی اظهار کرد: بعضی از رانندگان تمام مخارج روز مره خود را از طریق رانندگی مهیا می کنند اما متاسفانه بعضی ها در اطراف ایستگاه ها بی نوبتی مسافر سوار می کنند. حق ما را ضایع می کنند بعضی ها با اینکه کارمند هستند و حقوق از دولت می گیرند ولی بازم مسافر کشی می کنند.

,

راننده تاکسی افزود: خیلی از رانندگان برای مسافر کشی نمی آیند بلکه برای عیاشی می آیند و کار های غیر اخلاقی های زیادی صورت می گیرد و بعضی ها از این شغل سو استفاده می کنند.

,

وی تصریح کرد: راننده باید از همه لحاظ ظاهریی و اخلاقی آراسته و منظم باشد،باید لباس فرم  و کارت تردد داشته باشد ،یک سالن انتظار باید وجود داشته باشد راننده آنجا منتظر باشد که خط نگهدار مسافر ها را سوار ماشین کند وکرایه را از مسافران بگیرد و حق کمسیون خود را بر دارد و باقی را به راننده بدهد.

,

این راننده خاطر نشان کرد: از مسئولان و پلیس راهنمایی رانندگی خواستاریم به ایستگاه ها و ماشین های مسافرکش نظارت کافی داشته باشید تا هم جایگاه و شخصیت راننده و مسافر حفظ شود و هم حق کسی ضایع نشود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه