اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

دولت زودتر تکلیف برجام را مشخص کند

دولت زودتر تکلیف برجام را مشخص کند
آصفری با اشاره به سخنان رئیس جمهور در خصوص برجام بیان داشت: اگر تصمیم مقابله با بدعهدی آمریکا در برجام زودتر از این ها گرفته شده بود دیگر شاهد تحریم های جدید علیه ایران نبودیم، آمریکا از برجام خارج شده و حتی پا را فراتر گذاشته و تحریم های جدیدی را اعمال می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  محمدحسن آصفری  در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با اشاره به فرصت دوماه اخیر رئیس جمهور به کشورهای اروپایی، اظهار داشت: تیم مذاکره کننده هسته ای بسیار خوش بینانه با آمریکا رفتار کردند زیرا  می خواستند انتخابات ریاست جمهوری را به مذاکرات هسته ای گره بزنند و به مردم اعلام کنند توانستیم با مذاکرات برجام را به دست بیاوریم لذا در مذاکرات بسیار عجله کردند و این عجله تیم مذاکره کننده که زیر نظر شخص رئیس جمهور بود کار دست ملت ایران داد.

وی گفت: آمریکا متوجه شده که ما همه اورانیوم سایت های هسته ای را تحویل آنها داده ایم ایران یک چک سفید امضا با پشتوانه قوی تقدیم آمریکا کرد و در مقابل آمریکا یک  چک بدون پشتوانه ای به ایران داد به همین خاطر آمریکا از برجام خارج شد و به تعهدات خودش پایبند نیست.

وی بیان داشت:  اگر واقعاً یک مجموعه صالحه ای در دنیا وجود داشته باشد باید از آمریکا بخواهد که پاسخگو باشد زیرا آمریکا و اتحادیه اروپا در موضوع برجام به تعهدات خودشان عمل نکردند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: برجام  هرچند برای ملت ایران سود نداشت اما حداقل آن بخشی که اعلام می کردند می توان به آمریکا اعتماد کرد را روشن کرد  و به حقانیت صحبت افرادی که می گفتند عجله نکنید و به آمریکا اعتماد نکنید و اگر می خواهید اعتماد کنید تضمین های از آمریکا بگیرد پی بردند.

آصفری با اشاره به موضع روحانی در خصوص تعلیق تعهدات فعلی خاطرنشان کرد: این واکنش قابل پذیرش است و ایران باید زودتر از این ها این تصمیمات را می گرفت اما از طرفی رئیس جمهور اعلام کرده که تضمین آمریکا برای برجام سازمان ملل و شورای امنیت است باید گفت پس  چرا سازمان ملل و شورای امنیت به میدان نمی آیند و آمریکا را پای میز محاکمه نمی کشانند  تا به خاطر زیر پا گذاشتن برجام از آن بازخواست کنند اگر تضمین سازمان ملل و شورای امنیت قابل قبول است چرا اتحادیه اروپا تحریم علیه ملت ایران را لغو نمی کند.

کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: اگر تصمیم مقابله با بدعهدی آمریکا در برجام زودتر از این ها گرفته شده بود دیگر شاهد تحریم های جدید علیه ایران نبودیم، آمریکا از برجام خارج شده و حتی پا را فراتر گذاشته و تحریم های جدیدی را اعلام می کند زیرا حق ملت ایران بدون پشتوانه  تقدیم آمریکا شده است.

وی افزود: ایران هم مانند آمریکا از برجام خارج شود بهتر است زیرا تا به امروز برجام سودی برای ملت ایران نداشت، قبل از برجام ارز کمتر از 4هزار تومان بود اما بعد از برجام ارز به بالای 13 هزار تومان رسیده است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه