اخبار داغ

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی:

زبان آمریکا زبان زور و تهدید است/ مردم دولت را بی‌برنامه می‌بینند

زبان آمریکا زبان زور و تهدید است/ مردم دولت را بی‌برنامه می‌بینند
نماینده دوره نهم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با دانشجونیوز گفت: آمریکایی ها و اورپایی ها بالاترین فرمولی که برای پیشرفت خود قائل هستند، اعمال زور و فشار و زبان تهدید است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ اقدام ایران در تعلیق برخی تعهدات برجام در جواب اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی عضو هیات مذاکره کننده را می توان پاسخی به گستاخی آمریکایی ها و بدعهدی های مکرر آنان دانست. در تحلیل این اقدام با عبدالکریم جمیری نماینده دوره نهم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس, اقدام ایران در تعلیق برخی تعهدات برجام در جواب اقدامات آمریکا و سه کشور اروپایی عضو هیات مذاکره کننده را می توان پاسخی به گستاخی آمریکایی ها و بدعهدی های مکرر آنان دانست. در تحلیل این اقدام با عبدالکریم جمیری نماینده دوره نهم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی به گفتگو پرداختیم.,

عبدالکریم جمیری نماینده سابق بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل اقدام متقابل دولت ایران گفت: پروسه معروف به برجام بعد از حدود 12 سال کار، بحث و تلاش این نتیجه را داد و موجب شده دولت و شورای عالی امنیت ملی به چنین نتیجه ای برسد که در واقع نتیجه بدعهدی آمریکایی ها و سوء استفاده از صبر و حسن نیت ایران اسلامی است که این اقدام باید همان زمانی انجام می شد که آمریکایی ها به دستور رئیس  جمهورشان از برجام خارج شدند.

,

عبدالکریم جمیری اظهار داشت: خوش بینی بی جای دولت مردان موجب گستاخ تر شدن آمریکایی ها و اروپایی ها شد و برای ما جز اتلاف وقت و ازدست دادن فرصت ها عایدی نداشت. با کسانی که از زبان زور و از سر تکبر برخورد می کنند باید مقتدر و با تکبر برخورد کرد.

,

نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی افزود: این اقدامی حداقلی در برابر یک سال وقت تلف کردن است. حق داشتن دانش هسته ای نتیجه زبان لین دولتمردان و فعالیت های هیات مذاکره کننده نبود بلکه نتیجه تلاشی بود که قبل از آن توسط دانشمندان هسته ای به قدرت دست پیدا کرده بودیم و آن ها را نگران آینده گرده بود و مشتاق مذاکره.

,

جمیری با حمایت از اقدام متقابل دولت ادامه داد: دولت بدون توجه به تهدیدات آمریکا باید این مسیر را با قدرت در عالی ترین سطح دنبال کند چون نفس اقدام در این زمان قابل دفاع است و با توجه به بد عهدی آنان و زمانی که از ما گرفت و علی رغم همه ضررها، قابل دفاع است به عنوان اقدامی حداقلی.

,

نماینده سابق بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تاکید داشت: آمریکایی ها و اورپایی ها بالاترین فرمولی که برای پیشرفت خود قائل هستند، اعمال زور و فشار و زبان تهدید است. امیدواری بی جای ما زمانی است که منتظر آن ها بمانیم که ما را بپذیرند و به ما حق بدهند که البته امر محالی است.

,

وی بیان داشت: دنیا بداند ما اهل حق هستیم و زبان حق و منطق داریم و در برنامه خودمان در عرصه های بین المللی این حرکت های مناسب را نشان دهیم اما نباید غافل شویم که نتیجه چنین اعتماد سازی، دشمن را جری تر کند و با تکیه بر اعتماد و حمایت مردم، منطق قوی و زبان مقتدر این حرکت را جلو ببریم.

,

عبدالکریم جمیری با اشاره به نوع مذاکرات قابل قبول از نگاه آمریکا گفت: اعمال تحریم و تهدید برای اعمال فشار و جهت شکل گیری مذاکراتی از جنس آمریکایی از موضع برتر و بالا برای تامین منافع خودشان است. اگر آن ها جرات حضور در میدان نبرد در مقابل ما را داشته باشند و منفعت خودشان را در این ببینند با توجه به تعداد نیرو و پایگاه های نظامی و تجهیزات، نیازی به نمایش ناو ندارند و واضح است که جنگی روانی برای تحمیل مذاکرات آمریکایی است.

,

نماینده دوره نهم مجلس تصریح کرد: تحریم آثار خودش را در حوزه های اقتصادی خواهد داشت اما اگر در زمان تحریم دچار بی برنامگی باشیم در تحقق اثر تحریم کمک کرده ایم. در واقع باید از این تحریم و تهدید، فرصت بسازیم و با داشتن برنامه مدون و کامل امکان پذیر است.

,

جمیری با انتقاد از بی برنامگی دولت در مدیرت اقتصاد کشور اظهار داشت: مردم باید دولتمردان را این گونه ببینند که برنامه هایشان در جهت سوق دادن منابع در مسیر تحقق تولید و مدیرت عادلانه توزیع و اصلاح فرهنگ مصرف باشد اما در برخی دستگاه ها آن قدر بی برنامگی مشاهده می شود که بوی تعمدی بودن به مشام مردم می رسد.

,

وی اشاره کرد: عمده مشکلات ما به خاطر ضعف در مدیریت است نه اعمال تحریم ها و بهترین اقدام دولت در شرایط فعلی از بین بردن محدودیت ها با تمام قدرت و بدون هیچ واهمه ای است که به شرایطی بهتر و پویاتر از قبل برجام برگردیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه