اخبار داغ

نماینده مردم بروجرد در مجلس:

هدف آمریکا از تهدیدها فریب ملت‌هاست/ رئیس‌جمهور پایبند به مواضع خود باشد

هدف آمریکا از تهدیدها فریب ملت‌هاست/ رئیس‌جمهور پایبند به مواضع خود باشد
نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تاریخ عملکرد نظامی آمریکا در دنیا نشان داده که تحریم‌های آمریکا بیشتر جنبه روانی و رسانه‌ای دارد و هدف از تهدیدهایشان، فریب ملت‌هاست گفت: رئیس‌جمهور پایبند به مواضعی که اعلام کرده باشد و از اروپا قطع امید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گودرزی در گفت‌وگو با سفیر افلاک، با اشاره به تصمیم دولت برای کاهش تعهدات برجام در برابر اروپا اظهار داشت: خروج آمریکا از برجام و ماندن اروپا، یک تقسیم‌کار حساب‌شده‌ای بود بین آمریکا و اروپا، آمریکا خارج شد تا همچنان بر طبل تحریم‌ها بکوبد و مانع از پیشرفت ملت ایران، اثرگذاری و نقش‌آفرینی منطقه‌ای جمهوری اسلامی شود و اروپا هم ماند تا دست و پای جمهوری اسلامی را در ادامه فعالیت‌های هسته‌ای ببندد و بستر را برای تحمیل محدودیت‌های بیشتر فراهم کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: امروز باگذشت زمان‌ بر همگان روشن شد که هماهنگی بین اروپا و آمریکا کاملاً وجود داشته است به‌طوری‌که اروپا در حد گفتار درمانی خود را پایبند به برجام می‌داند و در عمل هیچ اقدام مثبتی تاکنون از خود نشان نداده است.

,

 

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همه شاهد هستیم علیرغم وعده اروپا مبنی بر راه‌اندازی کانال مالی و بسترسازی برای تراکنش مالی ایران با دیگر کشورها، تنها به یک ابزار پشتیبان در حوزه غذا و دارو و اقلام بشر دوستانه و تشکیل دو صندوق در ایران و فرانسه بسنده کرد آن‌هم برای اقلامی که مشمول تحریم نیست ضمن این‌که این مسئله را مشروط به پذیرش سی اف تی و الحاق به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریست نمود.

,

 

,

وی بیان کرد: بدعهدی و عمل نکردن به تعهدات توسط اروپا یعنی به مضحکه گرفتن ملت ایران، به سخره گرفتن مذاکرات، برهم زدن تمام توافقاتی که پای آن را امضا کردند.

,

 

,

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به این‌که اروپا و آمریکا با یکدیگر همدست و هم داستان هستند گفت: شایسته است دولت به‌جای سرمایه‌گذاری روی کشورهای اروپایی با دیگر کشورها وارد مذاکره و تعامل شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های داخلی کشور ایران بسیار زیاد است و پیمان‌های مالی دوجانبه و ارتباط دیپلماسی فعال بین ایران و کشورهای همسایه و غیراروپایی و همچنین رایزنی‌های اقتصادی و فعالیت‌های مستمر و مؤثر از یک‌ سو و از طرفی احیای ظرفیت‌های داخلی و تمرکز بر نقاط قوتی که در کشور وجود دارد می‌تواند سبب شود تا از چالش‌های به وجود آمده عبور کنیم.

,

 

,

گودرزی خاطرنشان کرد: آمریکا همچنان که سلاح جنگی و بمب اتم را برای مقابله با ملت‌ها مورداستفاده قرار می‌دهد، از مذاکرات نیز به‌عنوان ابزاری برای دشمنی با ملت‌ها استفاده می‌کند و مقصود آمریکا از مذاکره تعامل و یک معادله بُرد بُرد نبود بلکه مقصود آن‌ها فرصت سوزی بود و امروز روشن شد که گرفتن امتیازات بیشتر در حوزه‌های مختلف هدف اصلی آمریکا است.

,

 

,

وی افزود: تاریخ عملکرد نظامی آمریکا در دنیا نشان داده که تحریم‌های آمریکا بیشتر جنبه روانی و رسانه‌ای دارد و برای انحراف افکار ملت‌ها از موضوعات اصلی از این عنوان‌ها استفاده می‌کند و هدف از تهدیدهایشان، فریب ملت‌هاست.

,

 

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز جنگ نظامی با ایران نه‌تنها سخت و دشوار است بلکه هزینه‌های سنگین، غیرقابل‌جبران و راهبردی برای طرف‌های مقابل خواهد داشت و فرافکنی‌ها در حوزه تهدید نظامی جنبه روانی دارد.

,

 

,

وی خطاب به مسئولان کشور عنوان کرد: اگر مسئولان ما با اتکا به توان داخلی و با پشتیبانی ملتی که در همه شرایط حامی حاکمیت بوده‌اند حرکت کنند در شرایط فعلی می‌توان با رسیدن به خودکفایی و کاهش وابستگی‌ها مرحله جدیدی از پیشرفت را رقم زد.

,

 

,

گودرزی با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر رئیس‌جمهور تصریح کرد: هرچند مواضع دولت و اقدامات تحقق‌یافته متناسب با بدعهدی‌های آمریکا نیست لذا می‌طلبد که دولت تصمیمات جدی‌تری در این عرصه بگیرد؛ دولت همچنان که خود امروز متوجه ماهیت خبیث آمریکا و بی‌ثمر بودن توافق با آن‌ها شده است می‌طلبد مؤمنانه و با شجاعت تصمیم جدی اتخاذ نموده و تغییر رویکرد داده و با نگاه به ظرفیت‌های داخلی بیش از این موجب فرصت سوزی نشود.

,

 

,

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی گفت: ضروری است تا رئیس‌جمهور پایبند به مواضعی که اعلام کرده باشد و از اروپا قطع امید کند و کاملاً روشن است اروپا و آمریکا دوروی یک سکه هستند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه