اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه عنوان کرد؛

تربت حیدریه رتبه نخست تولید سیب زمینی در خراسان رضوی

تربت حیدریه رتبه نخست تولید سیب زمینی در خراسان رضوی
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: همه ساله از مزارع زیر کشت محصول سیب زمینی بالغ بر 70 هزار کیلوگرم سیب زمینی برداشت و پیش بینی می شود میزان تولید امسال نیز بیش از 73 هزار کیلوگرم باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، محمدرضا عباسپور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  کشت محصول سیب زمینی در سطح 2 هزار و 100 هکتار از مزارع این شهرستان که بیشتر آن در رخ واقع است، آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی تصریح کرد: همه ساله از مزارع زیر کشت محصول سیب زمینی بالغ بر 70 هزار کیلوگرم سیب زمینی برداشت و پیش بینی می شود میزان تولید امسال نیز بیش از 73 هزار کیلوگرم باشد.

,

عباسپور با بیان اینکه تربت حیدریه رتبه نخست سطح زیرکشت و تولید سیب زمینی استان را داراست، گفت: این شهرستان همچنین یکی از قطب‌های تولید سیب زمینی کشور محسوب می‌شود به طوری که 36 درصد سطح زیرکشت و 42 درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.

,

عباسپور افزود: به علت ویژگی های محیطی جلگه رخ، عمدتا تولید سیب‌زمینی بذری استان در این منطقه تولید می شود و بذر سیب زمینی تولیدی به همه استان‌های کشور که کشت سیب زمینی دارند صادر می شود.

,

وی همچنین گفت: سیب زمینی در اردیبهشت تا خرداد کشت و از اواخر مرداد تا اواخر مهر برداشت می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در بخش دیگری از آغاز فصل کاشت چغندرقند خبر داد و گفت: سطح زیرکشت این محصول 3 هزار و 600 هکتار و رتبه دوم استان در کشت چغندرقند بعد از شهرستان جوین را دارا است.

,

عباسپور با بیان اینکه در سال 210 هزار تن چغندر در تربت حیدریه تولید می شود، افزود: شواهد حاکی از آن است که به علت قیمت تضمینی پایین‌ چغندرقند در سال زvاعی امسال، سطح زیرکشت این محصول کاهش چشمگیری داشته باشد.

,

وی زمان کاشت چغندر را اردیبهشت تا خرداد اعلام و زمان برداشت این محصول را از 10 مهر تا آخر آذرماه عنوان و اظهار داشت: اکنون میانگین برداشت چغندرقند در تربت حیدریه 55 تن در هکتار است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه