اخبار داغ

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان:

مشکل بیکاری انگیزه ادامه تحصیل را از دانشجویان گرفته است/ 28 تا 30 درصد فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی بیکار هستند

مشکل بیکاری انگیزه ادامه تحصیل را از دانشجویان گرفته است/ 28 تا 30 درصد فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی بیکار هستند
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با اشاره به کاهش انگیزه تحصیل دانشجویان گفت: مشکل بیکاری انگیزی ادامه تحصیل را از دانشجویان گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص کاهش دانشجویان رشته کشاورزی اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای همه رشته کم شده تنها محدود به کشاورزی نیست ولی تقاضا در این رشته نسبت به سایر رشته‌ها خیلی کمتر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی افزود: در علوم انسانی و مهندسی نیز همین وضعیت را داریم و برخی از رشته‌ها مانند کامپیوتر تعداد بیکاریها آنها از کشاورزی هم بیشتر شده است.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان افزود: 40 درصد بیکاری در رشته کامپیوتر وجود دارد و در محیط زیست و علوم نیز همین وضعیت را داریم.

,

وی با بیان اینکه 28 تا 30 درصد فارغ التحصیلان در رشته کشاورزی نیز بیکار هستند عنوان کرد: عمده‌ترین دلیل که انگیزه‌های تحصیل را کاهش داده نبودن کار و شغل در جامعه است.

,

گلچین گفت: دانشجویان می‌بینند که فردی چند سال وقت خود را در لیسانس و چند سال هم فوق‌لیسانس می‌گذارد بعد چند سال هم در مقطع دکترا وقت گذاشته با افزایش سن و مواجه با مشکل بیکاری مواجه است انگیزه تحصیلی خود را از دست می‌دهند.

,

وی عنوان کرد: وقتی جوانان می‌بینند در قبال درس خواندن نمی‌توانند زندگی خود را اداره کنند از درس خواندن منصرف می‌شوند.

,

عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان با بیان اینکه متاسفانه بیشترین چیزی که در جامعه پول سازه بوده بحث دلالی است گفت: متاسفانه این روند در جامعه افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه