اخبار داغ

پاسخ یک روحانی به انتشار پیام انتقاد از رونمایی یک گنبد مسجدی در اسدآباد؛

نجفی: خیر نذر ساخت گنبد مسجد کرده بود/آقایانی که دایه دار فقرا شدند، چرا برای حیف و میل‌ها، قلم نمی‌زدند

نجفی: خیر نذر ساخت گنبد مسجد کرده بود/آقایانی که دایه دار فقرا شدند، چرا برای حیف و میل‌ها، قلم نمی‌زدند
امام جماعت مسجد امام موسی بن جعفر(ع) شهر اسدآباد درپاسخ به رونمایی از گنبد این مسجد، گفت: این گنبد نذر یک خیر اسدابادی ساکن تهران است که معلی رغم همه مخالفتهای ما نمیتوانستیم مانع کار خیر شویم و آقایانی که امروز دایه دار فقرا شدند، چرا برای حقوقهای نجومی و رانت خواری مسئولان همین شهرستان قلم نزدند!؟.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع، روز گذشته انتشار این پیام باعنوان "امروز در حالی شاهد شاهد رونمایی از گنبد مسجد امام موسی بن جعفر(علیه السلام) شهرک فرهنگیان بودیم که طبق گفته ی هیات امنا و روحانی مسجد ۱۶۰ میلیون تومن پول هزینه شده و در همین اوضاع اقتصادی خیلی از سرپرست های خانوار هستند که شرمنده خانواده هاشون میرن خونه، روحانی مسجد خیلی از اوقات برای رفع فقر بعد از نماز دعا می کند در صورتی که به عمل کار برآید نه به حرف..." در فضای مجازی ما را بر آن شدیم که موضوع را از امام جماعت مسجد امام موسی بن جعفر(ع) شهر اسدآباد پیگیری کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

حجت‌الاسلام سعید نجفی در این خصوص به خبرنگار نافع؛ گفت: خداوند در آیه 114 سوره بقره می‌فرماید ظالم ترین مردم کسی است که مانع یاد خدا در مسجد و باعث خرابی مساجد شود، البته که تخریب مساجد تنها به خراب کردن دیوار و پنجره و بنای آن نیست بلکه به از رونق انداختن مساجد است.

,

وی گفت: طبق فرموده مفسرین قرانی کسی که با حرف، حرکت و عمل خود موجب بی رونقی مسجد شود، این شخص جزء ظالم ترین افراد روی زمین است و خداوند جزای او را در دنیا خواری و در آخرت هم عذاب بزرگی در انتظار اوست.

,

امام جماعت مسجد امام موسی بن جعفر(ع) شهر اسدآباد گفت: اینکه خیری نذر کرده که با هزینه شخصی خود گنبدی را برای مسجد شهرش بسازد، بنده امام جماعت اگر بخواهم مانع کار خیر او شوم، جایز نیست؛ البته درحد مشاوره به این خیر و هیأت امنا گفته ام که پول این گنبد بهتر است صرف هزینه های ضروری مسجد شود اما اینکه خیر نذر اینگونه داشته، دیگر از دست ما خارج است.

,

وی با انتقاد از برخی کانال‌های و گروه‌های تلگرامی که با انتشار اینگونه مطالب موجب بی رونقی مساجد و عمل روحانیت می‌شوند، اظهار کرد: اینکه کسی با یک عکس یا تصویری مانور تبلیغاتی روی این امر دهد که روحانیت به فکر فقرا نیستند، نمیدانم چرا این زمان این آقایان به فکر فقرا می‌افتند، آن همه هزینه های زایدی که رخ می‌دهد احدی به فکر فقرا نیست، شما که در این زمینه مطب کار می‌کنید، چندبار در مورد حقوق‌های نجومی و رانت خواری حتی مسئولان این شهرستان و استان و کشوری قلم زدید؟!

,

نجفی ادامه داد: موضوع دیگر اینکه گفتن هر موضوع نشاید، اما مجبوریم عرض کنیم که ما وظایف مان را انجام میدهیم و  توجه ویژه به فقرا داریم و مانند خیلی دنبال رسانه ای کردن کمک‌های خود به محرومان نیستیم.

,

وی افزود: ما به صورت میانگین 40 الی 50 بسته غذایی در بین فقرا تقسیم می‌کنیم و در کنار آن عیاد از بیماران نیازمند و ایجاد اشتغال برای معتادن را داریم.

,

امام جماعت مسجد امام موسی بن جعفر(ع) شهر اسدآباد اذعان داشت: اگر چه با ساخت گنید مخالف بودیم اما اگر شرایطی پیش بیاید که خیری برای چنین اقدامی گام بردارد، مانع نمی‌شویم چرا که عظمت خانه خدا نیز باید حفظ شود.

,

وی گفت: خیری که گنبد مسجد را خریداری و نصب کرده است، اهل اسدآباد و ساکن تهران است و شخصا" با گنبدساز وارد قرارداد شده و ما هیچ دخالتی در این زمینه ندشتیم.

,

نجفی گفت: طبق آن مطلب در فضای مجازی امده است که 160 میلیون تومان هزینه شده، آیا سندی برای این قضیه وجود دارد و اگر سند هست! کجاست؟

,

وی همچنین از وجود یک سیل زده اهل پل دختر در پارک جنگلی اسداباد اشاره کردو گفت: این خانواده ده روزی است که در اسداباد در چادر زندگی می‌کنند و 5 روز قبل در پارک ملت بوده اند و ما پیگیر استقرار آنان در منزلی هستیم؛ و سؤال اینجاست که وقتی این خانواده از پارک ملت هم بیرون رانده شدند چر ا همین کانال‌های تلگرامی عکس العملی نشان ندادند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه