اخبار داغ

بررسی ۵ لیگ معتبر اروپایی:

رقابت قهرمانی در آلمان و انگلیس ادامه دارد

رقابت قهرمانی در آلمان و انگلیس ادامه دارد
با فرارسیدن ماه می در تقویم میلادی، لیگ‌های فوتبال در قاره سبز به آخر خط خود نزدیک می­‌شوند و هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شبکه خبری تهران نیوز، با فرارسیدن ماه می در تقویم میلادی، لیگ‌های فوتبال در قاره سبز به آخر خط خود نزدیک می­‌شوند و هفته‌های پایانی خود را سپری می‌کند. از میان ۵ لیگ معتبر اروپایی ۳ لیگ قهرمان زود هنگام خود را شناخته و در لیگ جزیره و بوندسلیگا رقابت تنگاتنگی برای قهرمانی در جریان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

کسب سهمیه لیگ قهرمانان و لیگ اروپا نیز نکته بعدی است که باعث می‌شود لیگ های اروپایی از تب و تاب نیافتد. البته همانند تمام لیگ های دنیا در انتهای جدول رقابت برای نیافتادن داغ است و تنور مسابقات را روشن نگه داشت است.

,

در این گزارش به آخرین وضعیت لیگ‌های اروپایی نگاه خواهیم داشت و با هم معادلات مختلف را بررسی می­‌کنیم.

,

لیگ برتر انگلیس؛ پیچیده‌ترین لیگ دنیا، درست شبیه خود انگلیسی‌ها

, لیگ برتر انگلیس؛ پیچیده‌ترین لیگ دنیا، درست شبیه خود انگلیسی‌ها, لیگ برتر انگلیس؛ پیچیده‌ترین لیگ دنیا، درست شبیه خود انگلیسی‌ها,

گواردیولا و منچسترسیتی، شانس اول قهرمانی

, گواردیولا و منچسترسیتی، شانس اول قهرمانی,

شش تیم بزرگ لیگ انگلیس

, شش تیم بزرگ لیگ انگلیس,

برخلاف سال گذشته که شاگردان گواردیولا از چندین هفته قبل قهرمانی خود را مسجل می‌دیدند اما امسال آنها با رقیب سمج و باانگیزه‌ای به نام لیورپول درگیر هستند. لیورپول امسال عزم خود را جزم کرد تا به حسرت ۳۰ ساله خود برای قهرمانی در انگلیس پایان بدهد. قرمزهای آنفلید آخرین باری که در این موقعیت قرار داشت سال ۲۰۱۴ بود که با اشتباه جرارد مقابل چلسی قهرمانی از دستان این تیم پرید و تورنمنت را به سیتی واگذار کردند.در سال ۲۰۱۴ سرنوشت قهرمانی دست خود لیورپول بود و از دست رفت اما سیتی امسال با یک امتیاز بیشتر در صدر قرار دارد و آنها باید منتظر لغزش سیتی در دو بازی آینده باشد.

,

در حال حاضر و تا پایان هفته سی و ششم لیگ برتر انگلیس، سیتی با ۹۲ امتیاز در صدر قرار دارد و لیورپول ۹۱امتیازی است. سیتی روز دوشنبه همین هفته در اتحاد میزبان لستر است. بازی رفت این دو تیم با شکست منچستر همراه بود و حالا این تیم انتقام گیری و قهرمانی را با هم هدف گرفته است.  بازی آخر سیتی نیز در زمین برایتون برگزار می‌شود و یاران علیرضا جهانبخش یکی از تیم هایی هستند که سرنوشت قهرمانی را رقم خواهند زد.

,

لیورپول؛ در انتظار لغزش سیتی‌زن‌ها

, لیورپول؛ در انتظار لغزش سیتی‌زن‌ها,

لیورپول نیز امروز در استادیوم سنت جیمز پارک میهمان نیوکاسل است. قرمزها در بازی امروز به مصاف مربی سابق خود یعنی بنیتز خواهند رفت و همین موضوع شایعاتی مبنی بر تبانی در این بازی را به وجود آورده که به شدت از سوی هر دو طرف رد شده است.

,

بازی آخر لیورپول در آنفلید و برابر ولوورهمتون، غول کش جدید لیگ جزیره است. گرگها در رتبه هفتم لیگ جزیره قرار دارند و امید زیادی به کسب سهمیه لیگ اروپا دارند اما رقبای سرسختی به نام لستر و اورتون را در تعقیب خود می‌بینند بنابراین پا پس نخواهند کشید و با قدرت برای کشتن غول جدید آماده هستند. لیورپول بیش از آن که به بازی‌های خود نگاه کند باید به بازی های سیتی چشم به دوزد و منتظر لغزش این تیم باشد.

,

یک احتمال نادر

, یک احتمال نادر,

منچستر سیتی و لیورپول

, منچستر سیتی و لیورپول,

برخی از رسانه‌ها از احتمال برگزاری بازی پلی آف برای تعیین قهرمان لیگ برتر سخن گفتند که بسیار عجیب به نظر می‌رسد. پیش از این اصطلاح پلی آف برای تعیین تیم سقوط کننده یا صعود کننده به لیگ های بالا یا پایین بود اما حالا ممکن است تعیین قهرمان لیگ برتر نیز به این بازی بکشد، احتمالی که بسیار ضعیف اما ممکن است.

,
 
,

این شرایط زمانی اتفاق می‌افتد که دو تیم مدعی قهرمانی هم‌امتیاز باشند و تعداد گلهای زده و خورده آنها هم برابر باشد. اگر بعد از ۳۸ بازی دو تیم هم‌امتیاز باشند تکلیف قهرمان با توجه به تفاضل گل تعیین می‌شود. در حال حاضر تفاضل گل منچسترسیتی ۴ گل بهتر از لیورپول است.

,

اما اگر تفاضل گل ها برابر شود در مرحله بعدی به تعداد گل های زده نگاه می‌شود. منچسترسیتی در حال حاضر ۹۰ گل و لیورپول ۸۴ گل زده است. اما اگر تعداد گل های زده هم مساوی بود در این صورت تیمی که گلهای کمتری دریافت کرده قهرمان خواهد شد. لیورپول در حال حاضر ۲۰ گل و منچسترسیتی ۲۲ گل دریافت کرده‌اند.

,

حال اگر این آمار نیز برابر شد تکلیف قهرمان فصل با انجام یک تک‌بازی در زمین بی‌طرف مشخص خواهد شد که در واقع حکم فینال لیگ برتر را خواهد داشت. البته شکی نیست که احتمال پیش آمدن چنین سناریویی با توجه به شرایط دو تیم کم است.

,

یکی از سناریوهای عجیب و غریبی که می‌تواند به چنین شرایطی دامن بزند این است که منچسترسیتی مقابل لستر ۲-۰ شکست خورده و سپس برایتون را ۴-۰ شکست دهد و از سوی دیگر لیورپول هم نیوکاسل را ۷-۱ در هم بکوبد و سپس با ولوز به تساوی ۳-۳ دست یابد تا بازی پلی آف سرنوشت قهرمانی را رقم بزند.

,

 

,

چهار تیم و دو سهمیه

, چهار تیم و دو سهمیه,

لیگ قهرمانان اروپا

, لیگ قهرمانان اروپا,

به جز دو تیم لیورپول و سیتی که حسابی خود را از سایرین جدا کردند، جنگ برای دو سهمیه باقی مانده لیگ قهرمان بین چهار تیم بزرگ انگلیسی با قدرت زیادی در جریان است. تیم های تاتنهام، چلسی، منچستر یونایتد و آرسنال از شانس کسب سهمیه برخوردار هستند.

,

در میان این چهار تیم تاتنهام با ۷۰ امتیاز جایگاه بهتری دارد اما بازی با بورنموث و اورتون برای این تیم راحت نخواهد بود. کسب دو امتیاز در دو بازی باقیمانده تا حدود زیادی کسب سهمیه برای مرغهای سحرخوان را قطعی خواهد کرد و آنها به حداقل موفقیت فصل خود خواهند رسید.

,

حالا یک سهمیه و ۳ مدعی باقی می‌ماند. چلسی ۶۸ امتیاز دارد و در دو بازی آینده تیم‌های واتفورد و لستر را روبروی خود دارد که هر دو برای سهمیه لیگ اروپا در جنگ هستند و انگیزه زیادی دارند. بعد از آن آرسنال با ۶۶ امتیاز قرار دارد که انگار به حضور در لیگ اروپا عادت کرده و قرار نیست به لیگ قهرمانان برسد. به هر حال آرسنال در دو بازی آینده تیم‌های برنلی و برایتون را در پیش دارد و از شرایط بهتری نسبت به چلسی برخوردار است.

,

آخرین تیمی که شانس اندکی برای کسب سهمیه دارد، منچستر است. این تیم با کسب نتایج ضعیف در چند هفته گذشته حالا دورتر از همیشه به سهمیه اروپا نگاه می‌کند. یونایتد در دو بازی باقی مانده با تیم های سقوط کرده هادرسفیلد و کاردیف سرشاخ خواهد شد که از این جهت کار آسان‌تری دارد اما باید منتظر لغزش سایرین باشد.

,
 
,

کدام تیم ها در معرض سقوط هستند

, کدام تیم ها در معرض سقوط هستند,

در انتهای لیگ برتر جزیره نیز تکلیف تا حدود زیادی مشخص است. هادرسفیلد و فولام قطعا فصل بعد در لیگ جزیره نخواهند بود و کاردیف نیز به احتمال ۹۹درصد سقوط خواهد کرد مگر آنکه اتفاقات عجیبی رقم بخورد و این تیم بتواند در لیگ بماند. تنها کاندیدای سقوط در لیگ جزیره برایتون است که ما ایرانی‌ها با توجه به حضور جهانبخش در این تیم اصلاً دوست نداریم این اتفاق بیافتد.

,

لالیگا؛ فصلی کابوس وار مادرید و رویایی کاتالونیا

, لالیگا؛ فصلی کابوس وار مادرید و رویایی کاتالونیا,

لیگ فوتبال اسپانیا

, لیگ فوتبال اسپانیا,

در لالیگا تکلیف قهرمان مشخص است. بارسلونا هفته قبل موفق به شکست لوانته شد تا ۳ هفته زودتر جام قهرمانی را تصاحب کند. اتلتیکو مادرید و رئال نیز با توجه به اختلاف ۹ امتیازی با هم به ترتیب دوم و سوم هستند و تکلیف  سه سهمیه لیگ قهرمانان کاملاً مشخص است. در لالیگا دعوا بر سر سهمیه چهارم است.

,

در حال حاضر ختافه با ۵۵ امتیاز از شانس بیشتری برای کسب این سهمیه برخوردار است اما بازی هفته سی و هفتم  این تیم با بارسلونا آن هم در نیوکمپ برای این تیم خطرناک است. بعد از این تیم سویا با ۵۵ امتیاز و یک بازی بیشتر و والنسیا با ۵۲ امتیاز قرار دارد که از میان این دو تیم والنسیا با توجه به بازی‌های باقی مانده شانس بیشتری دارد. اتلتیکو بیلبائو نیز با ۵۰ امتیاز از شانس اندکی برای کسب سهمیه چهارم برخوردار است.

,

در انتهای جدول ۲۰ تیمی لالیگا اوئسکا با ۳۰ امتیاز شانس اول سقوط است و رایووایکانو با ۳۱، وایادولد با ۳۵، خیرونا، لوانته و سلتاویگو با ۳۷ امتیاز، خطر سقوط را احساس می‌کنند.

,

سری آ ایتالیا؛ داستان تکراری یوونتوس

, سری آ ایتالیا؛ داستان تکراری یوونتوس, سری آ ایتالیا؛ داستان تکراری یوونتوس,

فوتبال لیگ برتر ایتالیا

, فوتبال لیگ برتر ایتالیا,

قهرمانی یوونتوس در ایتالیا به قصه تکراری لیگ این کشور تبدیل شده و ۸سال است که ادامه دارد. ناپولی با آنجلوتی، امسال هم نتوانست حداقل کمی یوونتوس را به دردسر بیاندازد و با ۷۰ امتیاز به احتمال زیاد نایب قهرمان لیگ خواهد بود. اینتر با اسپالتی ۶۲ امتیازی شده و امید زیادی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان دارد تا برای دومین سال پیاپی و بعد از یک دوره افت فاحش، در این تورنمت حضور داشته باشد.

,

در ایتالیا نیز یک سهمیه برای سایر مدعیان وجود دارد که بین آتلانتا، رم، تورینو، میلان و لاتزیو فقط و فقط به یک تیم خواهد رسید. آتلانتا با ۵۹ امتیاز فعلاً چهارم جدول است و رم ۵۸ امتیازی است. تورینو، میلان و لاتزیو نیز به ترتیب ششم تا هشتم هستند و به ۴ هفته باقی مانده امیدوارند. مطمئناً بسیاری از فوتبال دوستان علاقه دارند تا باز هم میلان را در لیگ قهرمانان ببینند و امیدوارند تا روسونری سهمیه چهارم این لیگ در فصل آینده لیگ قهرمانان باشد.

,

رقابت برای بقا در لیگ ایتالیا گرم‌تر از قهرمانی است زیرا هم اکنون تا تیم دهم، خطر سقوط را احساس می‌کنند و هر احتمالی هر چند اندک برای سقوط وجود دارد. کیه وو تنها تیمی است که قطعا سقوط کرده و فروزینونه نیز از شانس کمی برای بقا برخوردار است. امپولی دیگر تیم است که فعلاً در منطقه سقوط حضور دارد اما می‌تواند امید بیشتری برای بقا داشته باشد.

,
 
,

 بوندسلیگا؛

,  بوندسلیگا؛,

بوندسلیگا

, بوندسلیگا,

با قدرت گیری مجدد دورتمند در بوندسلیگا حالا این لیگ نیز شرایط حساسی را تجربه می‌کند. بایرن امسال برای قهرمانی در لیگ آلمان تحت فشار زیادی قرار دارد. کواچ در اولین فصل حضور خود در بایرن نتوانست در لیگ قهرمانان کار خاصی را انجام دهد و در مرحله یک هشتم نهایی ‌مسابقات حذف شد تا بوندسلیگا تنها سنگری باشد که او بتواند به آن پناه ببرد و اخراج نشود.

,

در فاصله سه هفته مانده به پایان مسابقات بوندسلیگا بایرن با ۷۱ امتیاز در صدر است و دورتمند نیز با ۶۹ امتیاز در تعقیب باواریایی‌ها قرار دارد. بایرن در سه هفته پایانی لیگ ابتدا امروز به مصاف هانوفر قعرنشین خواهد رفت و سپس با لایپزیش و فرانکفورت مصاف خواهد کرد. از طرفی دورتمند باید با برمن، دوسلدورف و گلادباخ بازی کند و منتظر کوچکترین لغزش از سوی بایرن باشد تا جای رقیب دیرینه را بگیرد و قهرمان بوندسلیگا شود.

,

لایپزیش با کسب عنوان سومی از همین حالا سهمیه مستقیم خود را مسجل کرده و تنها سهمیه باقی مانده به یکی از تیم های فرانکفورت، گلادباخ، بایرلورکوزن، هافن هایم یا وولفسبورگ خواهد رسید. در حال حاضر فرانکفورت از شانس بالاتری برخوردار است و اگر بتواند ۲بازی آینده خود، پیش از بازی با بایرن را بگیرد احتمال ۹۹درصد به پلی آف لیگ قهرمانان خواهد رفت.

,

در انتهای جدول رده بندی بوندسلیگا هانوفر، نورنبرگ و اشتوتگارت قرار دارند اما شالکه، آگزبورگ و فرایبورگ نیز از خطر سقوط به دور نیستند. حال باید دید که آیا شالکه و اشتوتگارت نیز به سرنوشت هامبورگ دچار خواهند شد یا نه؟

,

لوشامپیونه

, لوشامپیونه,

لیگ یک فرانسه

, لیگ یک فرانسه,

در لیگ یک فرانسه پول حرف اول و آخر را می‌زند و پاریسن ژرمن سالیان زیادی است که قهرمان بلامنازع لیگ یک فرانسه به حساب می‌آید. میلیاردرهای پاریسی امسال هم قهرمان لوشامپیونه هستند و کسی توان رقابت با آنها را ندارد. لیل امسال رنگ و بوی تازه‌ای گرفته و مدعی اصلی صعود به لیگ قهرمانان است.

,

بعد از لیل نیز المپیک لیون قرار دارد که از شانس صعود به پلی آف لیگ قهرمانان برخوردار است. سنت اتین، مارسی، مون پلیه و نیس نیز از اندک شانسی برای حضور در لیگ قهرمانان برخوردار هستند.

,

انتهای جدول لیگ یک فرانسه از آن جهت برای ما ایرانیان اهمیت دارد که سامان قدوس با تیم آمیان برای بقا در لوشامپیونه تلاش می‌کند. گمکام، دیژون، کان، آمیان و موناکو تیم هایی هستند که شرایط سقوط را دارند اما احتمال سقوط گنکام و دیژون از همه بیشتر است. یقیناً ایرانیان دوست دارند که آمیان با قدوسش در لیگ دسته اول فرانسه بماند و نیم نگاهی نیز به این لیگ دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه