اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر خبر داد؛

برداشت گل محمدی از سطح ۵۸ هکتار از مزارع شهرستان کاشمر / پیش بینی برداشت ۱۰۰ تن گل محمدی از مزارع کاشمر

برداشت گل محمدی از سطح ۵۸ هکتار از مزارع شهرستان کاشمر / پیش بینی برداشت ۱۰۰ تن گل محمدی از مزارع کاشمر
مدیر جهاد کشاورزی کاشمر از آغاز برداشت گل محمدی از سطح 58 هکتار از مزارع بخش مرکزی و کوهسرخ شهرستان کاشمر خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بالغ بر 100 تن گل محمدی تر از سطح مزارع شهرستان برداشت و درآمدی معادل 15000میلیون ریال نصیب بهره برداران منطقه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید ابوالقاسم موسوی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، اظهار داشت: با توجه به اقلیم خشک و نیمه خشک منطقه و کاهش آبدهی منابع آبی در شهرستان، آب به عنوان یکی ازعوامل محدود کننده تولید، نقش مهمی را در تعیین نوع فعالیت های کشاورزی ایفاء می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,


وی با بیان اینکه تغییر الگوی کشت یک راهکار اساسی برای اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی است، خاطرنشان کرد: با تغییر الگوی کشت از محصولاتی که به آب زیاد در طول دوره رشد خود نیازمند هستند به سمت محصولات با مقاومت بالاتر نسبت به کم آبی و محصولاتی که سازگاری بیشتری با شرایط اقلیمی و منطقه ای دارند، می توان گامی در جهت مدیریت صحیح آب و افزایش بهره وری آن برداشت.

مدیر جهاد کشاورزی کاشمر با تاکید بر اینکه یکی از محصولات مهم در این زمینه گل محمدی است، تصریح کرد: با کشت و کار گل محمدی در مناطقی که با محدودیت آب مواجه اند، می توان در راستای افزایش بهره وری آب و توسعه پایدار بخش کشاورزی حرکت کرد.

وی همچنین در ادامه اذعان کرد: توقع اندک گل محمدی و سازگاری و پایداری آن در برابر شرایط نامساعد محیطی و همچنین توجیه اقتصادی بالای آن باعث شده این گیاه در بسیاری از اراضی شهرستان به خصوص زمین های کوهپایه‌ای که در آن ها امکان کشت بسیاری از گیاهان زراعی محدود است، به عنوان یک گیاه راهبردی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

موسوی با بیان سطح زیر کشت گل محمدی در طی سه سال گذشته در شهرستان به 58 هکتار افزایش یافته است، عنوان کرد: از این میزان 10 هکتار از مزارع چند ساله (متوسط عملکرد 6 تن در هکتار) و 40 هکتار از مزارع یکساله( متوسط عملکرد 1 تن در هکتار) به باردهی رسیده و مابقی مزارع در مراحل اولیه کشت هستند و به دلیل سازگاری مناسب این محصول با شرایط آب و هوایی منطقه عملکرد قابل توجهی را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت این محصو ل در کاشمر از اوایل اردیبهشت ماه گفت : پیش بینی می شود بالغ بر 100 تن گل محمدی تر از سطح مزارع شهرستان برداشت و درآمدی معادل 15000میلیون ریال نصیب بهره برداران منطقه می شود.

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه