اخبار داغ

تمام معادلات باقی مانده در لیگ برتر

تمام معادلات باقی مانده در لیگ برتر
تا پیش از سوت پایان بازی های دیشب لیگ برتر فوتبال ایران حداقل ۴ تیم پرسپولیس، سپاهان، استقلال و پدیده شانس قهرمانی داشتند اما بازیهای هفته بیست و نهم لیگ برتر دو تیم ازاین جمع را جدا کرد تا فقط پرسپولیس و سپاهان باشند که در هفته پایانی به قهرمانی فکرکنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، هنوز ۱۵ دقیقه از شروع بازی های هفته بیست و نهم که به صورت همزمان برگزار می‌شد نگذشته بود که با گل پدیده به سپاهان و ماشین به پرسپولیس جدول آنلاین لیگ شکل عجیبی گرفت و همه بینندگان تلویزیونی دیدن که پدیده در فاصله ۲ امتیاز نسبت به صدر جدول قرار گرفت و به یکی از شانسهای قهرمانی بدل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,

این اتفاق در بازی استقلال و صنعت نفت نیز رخ داد اما داور اجازه نداد که خوشحالی استقلالی‌ها دوامی داشته باشد و با مردود اعلام کردن گل استقلال آب سردی را بر پیکر تیم مجیدی ریخت. اگر استقلال با برد از تختی آبادان خارج می‌شد این تیم به فاصله ۲ امتیازی صدر جدول می‌رسید و امید زیادی به قهرمانی در لیگ پیدا می‌کرد، معجزه‌ای که کامل نشد و فقط حسرتش برای استقلالی‌ها باقی ماند.

,

در شب ناکامی سایر مدعیان پرسپولیس تنها به یک گل دیگر نیاز داشت تا جام قهرمانی را یک هفته جلوتر برای خود رزرو کند که نشد و هیجان برای تعیین قهرمان پس از دو فصل به هفته آخر بکشد. آخرین باری که تعیین قهرمان لیگ به هفته آخر کشید لیگ پانزدهم بود که با قهرمانی استقلال خوزستان همراه شد و بعد از آن پرسپولیس دو فصل پیاپی هفته‌ها قبل‌تر از سوت پایان لیگ جام قهرمانی را برای خود رزرو کرده بود که در این فصل این اتفاق نیافتاد.

,

معادلات قهرمانی در هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران

, معادلات قهرمانی در هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران, معادلات قهرمانی در هفته آخر لیگ برتر فوتبال ایران,

قهرمانی لیگ

, قهرمانی لیگ,

با توجه به فاصله سه امتیازی پرسپولیس با تیم دوم جدول یعنی سپاهان، تنها حالتی که به قهرمانی سپاهان در لیگ می‌انجامد، باخت سرخپوشان در این هفته و پیروزی سپاهان است. پرسپولیس در هفته آخر در شهر جم به مصاف پارس جنوبی جم خواهد رفت و با کسب تنها یک مساوی از این دیدار برای سومین بار قهرمان این مسابقات خواهد شد. این دو تیم تاکنون سه بار به مصاف یکدیگر رفتند که حاصل آن ۳ پیروزی برای سرخ ها بوده که از این حیث از شانس خوبی برخوردار است.

,

سپاهان اما در بازی آخر میزبان استقلال خوزستان است که با توجه به سقوط خوزستانی‌ها به لیگ یک بدون انگیزه خاصی رو در روی سپاهان قرار خواهند گرفت و برد سپاهان بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

,

در صورت شکست پرسپولیس و برد سپاهان در بازی آخر این دو تیم هم امتیاز با هم در صدر قرار خواهند گرفت اما به دلیل تفاضل گل بهتر سپاهان، این زردهای اصفهانی خواهند بود که جام قهرمانی را بالای سر می‌برند.

,

سهمیه برای کیست؟

, سهمیه برای کیست؟, سهمیه برای کیست؟,

قهرمانی لیگ برتر

, قهرمانی لیگ برتر,

تا بدین جای کار تنها تیمی که سهمیه لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را برای خود رزرو کرده پرسپولیس تهران است. این تیم در بدترین شرایط امسال در جایگاه دوم قرار خواهد گرفت و یکی از سهمیه‌های ایران را در دست دارد.

,

سپاهان نیز حتی در صورت باخت در بازی آخر و برتری تیمهای استقلال و پدیده مقابل رقبای خود، در جایگاه چهارم قرار خواهد گرفت و با توجه به احتمال قهرمانی پرسپولیس و سپاهان در جام حذفی احتمال کسب سهمیه را دارد. البته موضوع تعداد سهمیه‌های لیگ قهرمانان بستگی به نظر ای اف سی دارد و در حال حاضر تعداد سهمیه‌های امسال لیگ قهرمانان در نظر گرفته شده است.

,

استقلال نیز تا حدود زیادی سهمیه خود را قطعی می‌بیند زیرا حتی در صورت باخت در بازی هفته آخر برابر سپیدرود و برد پدیده و تراکتورتفاضل گل این تیم به اندازه‌ای خوب است که تراکتور نتواند به این تیم برسد و پشت سر استقلال قرار بگیرد.

,

تنها سناریویی که تراکتور را به کسب سهمیه امیدوار خواهد کرد شکست یا مساوی پدیده برابر ماشین سازی و برد تراکتور در برابر فولاد آن هم با اختلاف ۲ گل است که کور سوی امیدی را در دل پرشورها زده نگه می‌دارد.

,

آخرین تلاش ها برای زنده ماندن

, آخرین تلاش ها برای زنده ماندن, آخرین تلاش ها برای زنده ماندن,

قهرمانی لیگ برتر

, قهرمانی لیگ برتر,

استقلال خوزستان که هفته گذشته سقوط خود را قطعی کرد و حالا با شکست هر دو تیم در هفته بیست و نهم، جدال برای آخرین تیم سقوط کننده به لیگ یک بین تیم های سپیدرود و نفت مسجد سلیمان، به هفته آخر کشیده شد. نفت با یک امتیاز بیشتر نسبت به حریف شمالی در جایگاه ۱۴ قرار دارد و در هفته پایانی میزبان شاگردان علیرضا منصوریان است. در سوی دیگر سپیدرود در تهران به مصاف استقلال خواهد رفت و با توجه به تفاضل گل بسیار ضعیف، این تیم تنها به ۳ امتیاز بازی با استقلال برای بقا نیاز دارد که بعید به نظر می‌رسد.

,

اگر قرار باشد بر اساس منطق فوتبال فکر کنیم تیم سپیدرود را باید از حالا سقوط کرده دانست مگر اینکه اتفاقات عجیبی در هفته پایانی رخ بدهد که تصور آن سیار دشوار است.

,

برای مشخص شدن تمام این معادلات باید تا پنج شنبه شب صبرکرد، شبی در بهار اما به گرمای تابستان که در آن تکلیف قهرمان، سهمیه آسیا و تیم سقوط کننده مشخص خواهد شد و بار دیگر اشک ها و لبخندها را به نمایش خواهد گذاشت.

,
لیگ برتر فوتبال ایران
, لیگ برتر فوتبال ایران,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه