اخبار داغ

گزارشی از اولین روز برپایی نمایشگاه قرآن؛

ترافیک زمانی عامل عدم آمادگی بخشهای نمایشگاه/چینش نامناسب غرفه ها

ترافیک زمانی عامل عدم آمادگی بخشهای نمایشگاه/چینش نامناسب غرفه ها
در اولین روز از برپایی نمایشگاه قرآن عبدالهادی فقهی زاده عدم آمادگی برخی غرفه ها را به دلیل ترافیک زمانی به وجود آمده با نمایشگاه کتاب، طبیعی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اولین روز از نمایشگاه قرآن کریم در حالی برگزار شد که آن جنب و جوشی که از سوی غرفه ها و برگزار کنندگان انتظار می‌رفت برآورده نشد. از آنجایی که صرفه جویی در شرایط سخت اقتصادی کشور باعث هزینه‌کرد کمتر برای رویدادهای مهم قرآنی شده است، از این رو شاهد تمرکز بخش‌های نمایشگاه هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
از درب شبستان که وارد می‌شویم طبق آئین هر ساله تابلوهایی نفیس از هنر قرآنی تذهیب نقاشی گل و مرغ را مشاهده خواهیم کرد. پس از آن، غرفه مرکز طبع و نشرقرآن کریم خودنمایی می‌کند اما امسال چینش مصلی و غرفه‌ها به گونه‌ای است که فرد انگیزه‌ای برای طی کردن مسیر تا انتهای شبستان را ندارد چرا که هیچ المان و یا غرفه‌ای برای جذب شدن به چشم نمی‌خورد. محوطه مسجد گونه و محراب مصلی در سمت راست و دیوارهایی که هنوز تابلوهایش مستقر نشده بودند در سمت چپ هیچ شوقی برای ادامه باقی نمی‌گذارد.
,
 
,
با این وجود هر چه به انتهای شبستان نزدیک می‌شویم شاهد غرفه‌ها با انگیزه بالا و شوق فراوان برای خدمات دهی به قرآن دوستان هستیم.
,
 
,
حضور مرکز حوزه‌های علمیه، بخش کودکان و نوجوانان، مؤسسات قرآنی، نهادها و سازمان‌ها از جمله وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان، انجمن خادمان قرآنی خود بیانگر این است که بخش‌های انتهایی شبستان شاهد حضور پرشورتری از مخاطبان در روزهای آینده خواهد بود. حضور اندکی از خانواده‌های قرآنی به همراه فرزندانشان این امید را دل زنده می‌کند که نمایشگاه قرآن جایگاه ثابت شده‌ای در بین خانواده‌ها پیدا کرده است.
,
 
,
عبدالهادی فقهی زاده رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن ضمن بیان مطلبی در مورد نمایشگاه به خبرنگار مهر گفت: ما تنها چهار روز بود که مکان نمایشگاه را تحویل گرفتیم و عقیده ام این است که همکاران در بخش‌های مختلف کار شگفتی کرده‌اند.
,
 
,
وی درادامه گفت: ما فضای مصلی را سه شنبه ساعت ۱۶ تحویل گرفته‌ایم به همین خاطر اولین روز نمایشگاه با غرفه‌های بعضاً خالی مواجه بودیم. ۸۰ درصد از غرفه‌های خالی دیروز تا پایان شب و قبل از شروع فعالیت‌های روز دوم تمام خواهد شد.
,
 
,
وی با تاکید براینکه نباید نقطه‌های منفی که از دسترس مسئولان برپایی نمایشگاه بیست وهفتم خارج است را پررنگ کنیم، افزود: اینکه در روز اول برپایی نمایشگاه نواقصی وجود دارد بسیار طبیعی است و چاره‌ای نبوده است چرا که اگر می‌خواستیم نمایشگاه را دیرتر برگزار کنیم بخشی از نمایشگاه به دلیل تداخل با شب‌های قدر تعطیل می‌شد.
,
 
,
رئیس بیست و هفتمین نمایشگاه قرآن با بیان اینکه هیچ تعصب سازمانی ندارم اظهار داشت: بعضی از اتفاقات خارج از دست و توان ما وجود دارد و هیچکس دیگری نمی‌توانست نمایشگاه را به همین شیوه و با این ترافیک زمانی برگزار کند و می‌توانم بگویم این نقص طبیعی است.
,
 
,
فقهی زاده بیان کرد: دیروز از ساعت ۱۵ در کنار دوستان حضور داشتم و تلاش بسیار آنها را مشاهده کردم و تا آخر شب مشارکت بسیار بیشتری جهت آماده سازی نمایشگاه رخ داده است. نخستین بار است که از مسئولان نمایشگاه اجازه گرفتیم تا همکارانمان بصورت ۲۴ ساعت فعالیت کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه در وزارت ارشاد رسم این است که روز افتتاحیه عموم بازدید نداشته باشند افزود: ما برای جبران یک روز دیگر را تمدید کرده و تا بیستم ماه مبارک نهایت استفاده را از زمان خود خواهیم کرد. چرا که ظرفیت مصلی در شبهای قدر برای پذیرش شب زنده داران قدر بکار گرفته می‌شود.
,
 
,
وی در بیان تفاوت‌های نمایشگاه امسال گفت: برای اولین بار است که نمایشگاه بر خلاف سال‌های پیش میزبان مهمانان خارجی بوده است. همچنین بخش بین الملل به شبستان منتقل شده درحالی که در گذشته در نیم طبقه بالا بوده است. انتقال این بخش به شبستان، کیفیت و کمیت بخش بین الملل را بسیار بالاتر خواهد برد.
,
 
,
وی ادامه داد: در بخش دانشگاهی ۱۸ دانشگاه پای کار آمده‌اند. همچنین همین امروز نیز بخش‌های حوزوی به صورت پر کار و پر تلاش سعی در ارائه خدمات مشاوره داشته و گفتگو ها را شروع کرده‌اند و بخش عترت و مؤسسات و بخش‌های اجرایی نیز بسیار فعال اند.
,
 
,
فقهی زاده ادامه داد: با همکاری مؤسسات قرآنی و نهادهای قرآنی، امسال نمایشگاه را ملی و بین المللی تر از پیش برگزار کرده‌ایم و من خودم این نواقص را بسیار طبیعی می دانم و تا کنون از روند برگزاری آن رضایت دارم.
,
 
,
رئیس نمایشگاه قرآن با تاکید براینکه تبلیغات و رسانه بسیار حائز اهمیت است افزود: در عرصه رسانه و تبلیغات با لحاظ صرفه جویی ها موفقیت‌های زیادی بدست آورده بودیم. اولین خبر در رسانه ملی افتتاح نمایشگاه بین المللی قرآن بود و مصاحبه‌های متعددی از مدیران نمایشگاه پخش شد. همچنین ده‌ها عرشه در سطح شهر تهران با همکاری سازمان زیبا سازی و شهرداری در اختیار گرفتیم که این تبلیغات در سطح شهر بدون ریالی منعکس شده است.
,
 
,
وی در پایان با تکذیب عدم حضور رادیو قرآن گفت: از آنجایی که حضور رسانه‌ها بسیار مورد اهمیت بوده است رادیو قرآن از امروز در نمایشگاه بین المللی قرآن مستقر خواهد شد و عدم حضور این رسانه را قویاً تکذیب می‌کنیم. حتماً شرایط حضور شبکه قرآن و رادیو قرآن بصورت بهتری فراهم خواهد شد و حضور جدی تری از دوستان رسانه‌ای شاهد خواهیم بود.
,
منبع: مهر
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه