اخبار داغ

رسانه اسرائیلی فاش کرد؛

کمک ترامپ به اسرائیل در پوشش توافق صلح

کمک ترامپ به اسرائیل در پوشش توافق صلح
توافق صلح آمریکا در خاورمیانه شامل ایجاد قانون صهیونیستی در شهرک های یهودی واقع در کرانه باختری اشغالی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ راشاتودی نوشت، طرح ترامپ با عنوان "معامله قرن" در کنترل شهرک های کرانه باختری به رژیم صهیونیستی کمک می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, راشاتودی,

کانال تلویزیونی اسرائیلی گزارش داد که توافق صلح آمریکا در خاورمیانه شامل ایجاد قانون صهیونیستی در شهرک های یهودی واقع در کرانه باختری اشغالی است. این شرایط به هیچ وجه برای فلسطین نبوده است.

,

پس از دو سال تأخیر، انتظار می رود که توافق صلح دولت ترامپ برای اسرائیل و فلسطین در ماه آینده اعلام شود. با فرا رسیدن آن روز، بخش هایی از پیش نویس که محرمانه بود به رسانه ها درز کرده است. تأیید انتظارات عمومی نسبت به این توافق، توجه رژیم صهیونیستی را به شدت منحرف می کند.

,

آخرین افشای خبری در کانال 12 نشان داد که این توافق انتظار اجرای قانون مدنی اسرائیل در شهرک های کرانه باختری که طبق قوانین بین المللی غیر قانونی است را دارد. شهرک سازی های رایج به نشانه ای از دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. نخست وزیری که در مبارزات انتخاباتی اخیر مجددا به عنوان مقام بلندپایه رژیم صهیونیستی برگزیده شد، مسئله حاکمیت اسرائیل بر شهرک های کرانه باختری اشغالی که یکی از اصول محوری مبارزات انتخاباتی وی بود را مطرح کرد.

,

در اوایل هفته جاری، گزارش جدیدی منسوب به این پیش نویس توسط وزارت امور خارجه اسرائیل در روزنامه صهیونیستی هایوم (Hayom) فاش شد.

,

طبق این پیش نویس یک فلسطین غیر نظامی جدید تأسیس خواهد شد و تمام شهرک های غیر قانونی ضمیمه تل آویو می شود. بعلاوه، بیت المقدس (اورشلیم) با توجه به این پیش نویس به پایتخت مشترک دو کشور تبدیل می شود.

,

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، مدت ها نشان داده که هیچ توافقی که پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و ایجاد حاکمیت کشور فلسطین با پایتختی اورشلیم را در نظر ندارد، امضاء نخواهد کرد.

,

اپوزیسیون چپ گرا در اسرائیل با "معامله قرن" به مخالفت برخاستند و بیان کردند که حمایت شدید از سیاست های سختگیرانه نتانیاهو در مورد کشور فلسطین یا برای صلح هیچ جایگاهی ندارد. از طرفی، برخی از قانونگذاران راست گرا از سازش های زیاد به جای ضمیمه سازی تمام کرانه باختری ناراضی هستند.

,

سازمان ملل متحد به بررسی شهرک سازی های یهودی در سرزمین فلسطین اشغالی که تحت قوانین بین المللی غیر قانونی است، ادامه می دهد. نشست اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد در این زمینه برگزار شد و نمایندگان فلسطین و آمریکا مبارزانی بر سر این مسئله می داند.

,

"ریاض مالکی" وزیر امور خارجه فلسطین در حالی که "جیسون گرین‌بلت" نماینده آمریکا شورای امنیت را در این نشست متهم به تعصب ضد اسرائیلی کرد، سخن گفت و توافق پیشنهادی را نه برنامه صلح، بلکه شرایطی برای سرسپردگی خواند.

,

معصومه میرحسینی

, معصومه میرحسینی,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه