اخبار داغ

مسئول تغذیه بالینی وزارت بهداشت مطرح کرد

آمار بالای سوء تغذیه در بیماران بیمارستان‌ها / لزوم حمایت‌های اورژانسی از این بیماران

آمار بالای سوء تغذیه در بیماران بیمارستان‌ها / لزوم حمایت‌های اورژانسی از این بیماران
مسئول تغذیه بالینی وزارت بهداشت با اشاره به آمار سوء تغذیه در بیمارستان‌ها گفت: اکثر بیماران به هنگام بستری شدن از وضعیت تغذیه‌ای مناسبی برخوردار نیستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر غلام‌رضا فارسانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت تغذیه‌ای بیماران در سطح کشور اظهار کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته در سطوح و بیمارستان‌های مختلف، تقریباً ۳۸ درصد از بیماران بستری شده در بیمارستان‌ها دچار سوءتغذیه متوسط تا شدید و نیازمند حمایت‌های تغذیه‌ای اورژانسی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با بیان اینکه وضعیت بیمارانی که از سوء تغذیه رنج می‌برند در بخش‌های مراقبت‌های ویژه نامناسب‌تر است، گفت: ۵۳ درصد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه دچار سوءتغذیه متوسط تا شدید بوده و این آمار، آماری قابل استناد و به‌طور کلی قابل تعمیم است.
,
 
,
وی با تاکید بر انجام ارزیابی دقیق و فعالیت‌های وزارت بهداشت در این حوزه، افزود: نتایج تحقیقات انجام شده در بیمارستان‌های کل کشور به زودی استخراج می‌شود.
,
 
,
فارسان با اشاره به وضعیت تغذیه‌ای کودکان در بخش مراقبت‌های ویژه (PICU) گفت: وضعیت تغذیه‌ای کودکان در این بخش‌ها به مراتب نامناسب‌تر بوده و می‌توان گفت حدود ۶۳ درصد این کودکان نیز از سوءتغذیه متوسط تا شدید رنج می‌برند. در بخش‌هایی مانند بخش سرطان، سوختگی، شیمی درمانی، دیالیز و همودیالیز نیز نگرانی در خصوص سوء تغذیه وجود دارد.
,
 
,
وی با تاکید بر نقش حمایت‌های تغذیه‌ای در دستیابی به کفایت تغذیه‌ای گفت: کفایت تغذیه‌ای به تأمین ۸۰ درصد نیازهای تغذیه‌ای و انرژی فرد اشاره دارد و مطالعه مذکور نشان داد که حدود ۷۳ درصد بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه عدم کفایت پروتئین و ۶۴ درصد عدم کفایت انرژی دارند. وضعیت از این نظر در بخش مراقبت‌های ویژه کودکان به مراتب بدتر و نزدیک به ۹۰ درصد است.
,
 
,
مسئول تغذیه بالینی وزارت بهداشت با بیان اینکه وضعیت موجود، مسئولیت کارشناسان تغذیه را سنگین‌تر می‌کند، اظهار کرد: باید به تکمیل حمایت‌های تغذیه‌ای در بیمارستان‌ها بیشتر توجه شود.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه میانگین سنی بیماران بستری در بیمارستان‌های کشور بسیار پایین‌تر از سایر کشورها است، گفت: با توجه به این که جامعه ما به سوی سالمندی پیش می‌رود، مطمئناً در آینده با وضعیت بدتری روبرو خواهیم بود و برای مقابله با این مشکل، باید از اکنون اقدامات پیشگیرانه را انجام دهیم.
,
 
,
وی با بیان این که عدم آگاهی تیم درمان از نقش تغذیه در ارتقای سلامت بیمار می‌تواند یکی از موانع احتمالی ارائه خدمات تغذیه‌ای مناسب به بیماران باشد، افزود: برای رفع این نقایص لازم است هماهنگی بیشتری صورت گیرد؛ چرا که عدم هماهنگی باعث افزایش هزینه‌های طول درمان و دارو و افزایش طول بستری در بیمارستان می‌شود.
,
 
,
فارسان در ادامه با اشاره به سیاست‌های وزارت بهداشت در راستای حمایت‌های تغذیه‌ای از بیماران، متذکر شد: هماهنگی لازم با معاونت درمان به ویژه واحد نظارت و اعتباربخشی در خصوص تدوین استانداردهای مربوطه برای ارائه خدمات تغذیه‌ای، به روزرسانی شناسنامه‌های تغذیه‌ای برای ارتقای وضعیت تغذیه بالینی و پیشگیری از تبعات ناشی از سوء تغذیه از جمله اقدامات و برنامه‌های وزارت بهداشت در این زمینه است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه