اخبار داغ

در نشست مدیریت بحران کهگیلویه وبویراحمد مطرح شد؛

مشکل اصلی تخم گذاری این ملخ ها در منطقه است/سم پاشی ۳۰۰هکتار از مراتع و زمین های استان انجام شده است

مشکل اصلی تخم گذاری این ملخ ها در منطقه است/سم پاشی ۳۰۰هکتار از مراتع و زمین های استان انجام شده است
مدیرکل جهاد کشاورزیکهگیلویه وبویراحمد : فقط دو هفته فرصت داریم اگر در این دو هفته آنها را از بین نبریم بدون شک در آینده برای ما بحران ایجاد می شود باید نگران سال آینده خود باشیم چرا که تخم ها را زیر خاک قرار می‌دهند، از همه دستگاه ها خواهش می کنیم همکاری کنند، همه باید پای کار بیایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس پیش از ظهر امروز نشست مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد به ریاست استاندار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 

,

مدیرکل مدیریت بحران استان گفت: بحث آفت ملخ را داریم که به  استان های شرقی و جنوبی وارد شده  اقدامات خوبی انجام شده اما باید تقویت شود، جهاد کشاورزی استان فارس وقتی این ملخ پیدا شد در کرمان و هرمزگان با آن مبارزه کردند این آفت در حوزه بی بی حکیمه وارد شده است.

,


وحید محمدی تبار بیان کرد: بحث دوم حفاظت از مراتع و جنگل ها است امسال با توجه به بارش های خوبی که داشتیم پوشش گیاهی و درختان خوبی داریم حتی رنگ برگ درخت بلوط بسیار سبز تر از سال های گذشته است، هر جا این پوشش بیشتر باشد احتمال آتش سوزی بیشتر وجود دارد و خسارت بسیار زیادی خواهد زد، فرمانداران مدیریت بحران شهرستان خودشان را فعال کنند.

,
,



وی افزود: بحث سوم سامانه سجاد است که اگر اعتباراتی جهت جبران سیل تخصیص داده شد استان عقب نماند.

,
,
,

 

,


محمدی تبار ادامه داد: موضوع بعدی بحران یار است که هر فرماندار پنج نفر را به عنوان بحران یار انتخاب کنند.

,
,


در ادامه مدیرکل جهادکشاورزی استان گفت: امسال از لحاظ آورد آبی و بارش سال بسیار خوبی است، در بخش کشاورزی و زراعت و مراتع فصل خوبی داریم، در ابتدای سال بحث خشکسالی داشتیم اما توانستیم اهداف را انجام دهیم، با وجود این مشکلات امسال تولید بسیار خوبی خواهیم داشت.

,
,


الیاس تاج الدینی بیان کرد: تولید گندم امسال ۱۷۰هزار تن پیش بینی شده است، ۷۵هزار تن خرید گندم مازاد از کشاورزان را داریم اما اکنون متاسفانه با بحران پیش رو مواجه هستیم بهمن ماه موج اول هجوم ملخ ها وارد کشور شد شش استان را درگیر کرد در موج دوم هشت استان گریبان گیر است که یکی از استان ها ما هستیم.

,
,

 

,


وی تاکید کرد: فقط جهاد کشاورزی و مردم نمی توانند مبارزه کنند، یک آفت عمومی است همه دستگاه ها باید وارد کار شوند این ملخ صحرایی هرچه سبزینه جلوی آن باشد را از بین می برد قدرت پرواز بسیار بالایی دارد و هزار کیلومتر می تواند پرواز کند، طول ملخ زرد رنگ حدود ۴۵ تا ۷۰میلی متر است.

,
,

 

,

تاج الدینی گفت: مشکل اصلی تخم گذاری این ملخ ها است در هر تخم ۳۰۰تا۴۰۰ ملخ ایجاد می شود اگر مبارزه نکنیم از دنا هم می گذرد، ما از موج اول به استان های دیگر رفتیم، حداقل۴۰هزار هکتار در استان پایش کردیم.

,


وی تصریح کرد: فقط دو هفته فرصت داریم اگر در این دو هفته آنها را از بین نبریم بدون شک در آینده برای ما بحران ایجاد می شود باید نگران سال آینده خود باشیم چرا که تخم ها را زیر خاک قرار می‌دهند، ما دو هفته فرصت داریم از همه دستگاه های خواهش می کنیم همکاری کنند، همه باید پای کار بیایند اگر بقیه استان ها نیز پای کار نیایند مبارزه ما فایده ای ندارد، اینجا مدیریت های استانی باید همه پای کار باشند.

,
,


تاج الدینی ادامه داد: چند روز است سم پاشی در ۳۰۰هکتار در سه نوبت انجام شده است،  تانکر آب، خودرو، چراغ و اعتبار برای پشتیبانی می خواهیم، نیروی انسانی هم می خواهیم، سپاه پاسداران آماده و پای کار است.

,
,


وی افزود: مشاهداتی در لیشتر نیز انجام شده است، این مساله از خوزستان، فارس و بوشهر در حال گسترش است.

,
,

 

,

خان پایه فرماندار گچساران مناطق ی که ملخ آلوده شده منطقه خشک است طبق اعلام به منطقه بیشتر نیز حمله کرده است اگر جلوگیری نشود به مناطق دیگر نیز وارد می شود اگر پیشگیری نشود مشکلاتی برای معیشت و اقتصاد استان به وجود می‌آورد
همه امکانات شهرستان بسیج است کمپ های ما در آن مناطق مستقر است همه پای کار هستند اما این کفایت نمی کند امکانات جوابگو نیست در حال سرایت به سایر مناطق است
۴۰هزاز هکتار به صورت پراکنده این آفت مشاهده شده است به عزم جدی تر نیاز دارد اگر قرار است کارگروهی وارد شهرستان شود با تجهیزات وارد شود
هشت شهرستان داریم همه تجهیزاتی نیز دارند اگر امروز گچساران است فردا د سایر شهرستان ها است اگر عزم جدی گرفته نشود قطعا مشکلاتی را خواهیم داشت
دست خالی نمی شود با ملخ های مهاجر مواجهه شد ۴۰هزاز هکتار به این آفت آلوده شده است استان باید ورود کند اکنون به بابا کلان لیشتر حمله کرده اند .
باید از استان های دیگر مثل اصفهان و چهارمحال کمک بخواهیم.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه