اخبار داغ

اولیانوف: همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دارد

اولیانوف: همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دارد
نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که علیرغم کاهش پایبندی ایران به تعهدات برجامی خود، همکاری تهران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادامه دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز دوشنبه در پیامی توئیتری نوشت: هیأت ایرانی در وین امروز در گزارشی برای دیپلمات ها اعلام کرد که اقدامات اعلام شده توسط ایران در ۸ ماه می سال جاری میلادی بر همکاری میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی تاثیری نخواهد گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شایان ذکر است، سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه ساعاتی پیش و در جریان دیدار با «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین که در مسکو برگزار شد، با دفاع از اقدام اخیر ایران در ارتباط با تعلیق بخشی از تعهدات توافق برجام، تاکید کرد که ایران چنین حقی را در ارتباط با برجام دارا است.

,

وزیرخارجه روسیه در عین حال افزود: همچنان که ایران به دیگر تعهدات برجام پای بند خواهد بود، از دیگر شرکای اروپایی انتظار می‌رود که تضمین‌ها و اقدامات لازم در ارتباط با برجام را دنبال کنند.

,

گفتنی است، چندی پیش و در سالگرد نقض یکجانبه برجام توسط آمریکا بر خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که برخی اقدامات خود در ارتباط با برجام را متوقف کرده و فرصتی ۶۰ روزه به کشورهای باقی مانده در توافق می‌دهد تا به تعهدات بانکی و مالی خود عمل کنند.

,

این در حالی است که در ۸ ماه می سال ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷) دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر خروج یکجانبه واشنگتن از برجام را همراه با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد.

,
منبع: مهر
, منبع: مهر]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه