اخبار داغ

رئیس جمهور: برادران اهل سنت مرزداران صدیق کشور هستند

رئیس جمهور: برادران اهل سنت مرزداران صدیق کشور هستند
رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه برادران اهل سنت مرزداران صدیق کشور هستند، گفت: ایران و ملت ایران بزرگ‌تر و با عظمت‌تر از آن است که کسی بتواند آن را تهدید کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور شامگاه دوشنبه در دیدار صمیمی با علما و فرهیختگان اهل سنت سراسر کشور تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران مربوط به مذهب خاصی نیست و همه مردم ایران و همه مذاهب در صحنه انقلاب حضور و مشارکت فعال و گسترده داشتند و همه اینها صاحب کشور و انقلاب هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در این دیدار با اشاره به حضور و مشارکت فعال اهل سنت در همه صحنه‌های انقلاب، گفت: اهل سنت در همه صحنه‌ها بویژه در عرصه انتخابات پای صندوق آرا حضور یافته و نمایندگان خود را برمی‌گزینند.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: بارها صراحتاً اعلام کرده ام که مبنای دولت این است که همه عزیزان از اقوام و مذاهب مختلف عزت و کرامت اسلامی و جایگاه اجتماعی‌شان محفوظ بماند و با روحیه برادری در اداره امور کشور حضور و مشارکت فعال داشته باشند و این موضوع تصمیم این دولت و نظام است.

, ام,

روحانی با اشاره به اینکه طی ۵ الی ۶ سال گذشته و در دولت یازدهم و دوازدهم حضور برادران اهل سنت در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی به طور قابل توجهی افزایش یافته است، گفت: نماد این موضوع حضور ۲ نفر از عزیزان اهل سنت به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران است و دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران شما را مرزداران صدیق کشورمان می‌دانند.

,

رئیس جمهور ادامه داد: در استان‌های مرزی اهل سنت از آغاز پیروزی انقلاب تا کنون همیشه مرزداران باوفای نظام اسلامی ایران بودند و از این به بعد نیز خواهند بود.

,

روحانی با اشاره به سخنان امام جمعه اهل سنت آق‌قلا در خصوص خدمات دولت در سیل اخیر در این منطقه، گفت: دولت برای ارائه خدمات در زمینه حوادثی همچون سیل و زلزله هیچ تفاوتی قائل نمی‌شود. برای ارائه خدمات دولت تفاوتی بین شیعه و سنی برای ما وجود ندارد چه در آق‌قلا، چه در خوزستان، چه در لرستان و چه در جاهای دیگر فرقی نمی‌کند.

,

رئیس جمهور تأکید کرد: ما همه ایرانی و مسلمان هستیم و اعتقاد ما این است.

,

روحانی در ادامه خاطر نشان کرد: در رابطه با زلزله کرمانشاه بسیاری از کسانی که دچار مشکل شدند از برادران اهل سنت بودند. در یکسال و نیم گذشته دولت کار بزرگی در زمینه بازسازی مناطق تخریب شده بر اثر زلزله انجام داده است و در سیل هم به همین شکل عمل خواهد کرد.

,

رئیس جمهور افزود: تأکید کردم که مرمت خانه‌های آسیب دیده در سیل اخیر تا تیرماه انجام شود و ساخت خانه‌ها نیز تا شب عید انجام شود، هر چند که کار بسیار سختی است، اما ما همه تلاش خود را بکار خواهیم بست که این کار را انجام دهیم.

, بکار,

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه امروز در استان‌های مرزی کشور خدمات بسیار خوبی انجام می‌شود، گفت: در هفته‌های گذشته طرح‌های عظیم آب و خاک را در استان‌های مرزی غرب کشور اجرا کردیم که یک طرح بسیار بزرگ و گسترده است. هفته‌های آینده هم طرح بزرگ دیگری را اجرا خواهیم کرد.

,

رئیس جمهور تصریح کرد: آبادانی ایران، خدمت به مردم حس برادری و استفاده از همه اعم از شیعه و سنی برای اداره کشور اراده ماست و این نشانه رعایت حقوق شهروندی مردم ایران است.

,

روحانی خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که شیعه و سنی چگونه در کنار هم برای توسعه و پیشرفت کشور قرار گرفتند.

,

رئیس جمهور در پایان گفت: امیدوارم ماه رمضان عامل وحدت بیش از پیش در کشور باشد.

,

روحانی در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز شاهد تهدیدهای متنوع از سوی دشمنان هستیم، گفت: ایران و ملت ایران بزرگ‌تر و با عظمت‌تر از آن است که کسی بتواند آن را تهدید کند. ان شاء‌الله با عزت و سربلندی و شکست دشمنان از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.

, ان,

در ابتدای این دیدار آقای میرزا علی امام جمعه آق‌قلا در سخنانی با تقدیر و تشکر از رئیس جمهور و دولت بخاطر خدمات و زحمات فراوانی که برای کاستن از آلام سیل‌زدگان استان گلستان انجام داده‌اند، گفت: در حادثه سیل همه دستگاه‌های دولتی و امدادی و نیروهای مسلح حضور گسترده و فعالی داشتند و همگی تلاش داشتند تا از آسیب‌ها و آلام ناشی از سیل بکاهند.

,

وی با بیان اینکه اهل سنت ایران اسلامی فرصتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است، گفت: اهل سنت تابع، دوستدار و وفادار نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و عزت اسلام و انقلاب اسلامی را دوست دارند و این را در طول ۸ سال دفاع مقدس با تقدیم هزاران شهید، جانباز و بسیجی ثابت کردند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه