اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه:

گام دوم انقلاب، مسیری روشن برای فتح قله های افتخار!/جوانان، موثرترین رکن آینده نظام اسلامی هستند

گام دوم انقلاب، مسیری روشن برای فتح قله های افتخار!/جوانان، موثرترین رکن آینده نظام اسلامی هستند
کارشناس میائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: گام دوم انقلاب مسیر روشنی است که باید توسط جوانان طی شود و در این بیانیه کل جریانات گذشته مرور و راه آینده ترسیم شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیمحمدی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ با اشاره به اینکه راهبرد گام دوم انقلاب مشخص است تصریح کرد: راهبرد گام دوم انقلاب مشخص است و نیاز به اقدام و عمل دارد.

وی با اذعان بر اینکه اولین راهبرد برای ساختن نظام اسلامی دانایی و توانایی است بیان داشت: راهبرد اولیه باید توسط نیروهای تحصیل کرده اتفاق بیفتد و نیرو ها این را به علم و تکنولوژی تبدیل کنند.

علیمحمدی یادآور شد: نهضت علمی مهم ترین چیزی است که باید مد نظر قرار گیرد و اگر بتوانیم علمی را که در کشور ایجاد کنیم به تکنولوژی تبدیل شود موفق خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی کاربرد علم در زندگی است بیان داشت: این دانایی را رسانه ها نیز باید به مردم انتقال دهند.

علیمحمدی معنویت و ارزش های اخلاقی را دومین راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: معنویت و ارزش های اخلاقی در تمام سطوح جامعه باید اتفاق افتد که لازمه آن تمرین فضائل اخلاقی و تذهیب نفس است.

وی با اشاره به اینکه رسالت ما خیلی می تواند کاربردی باشد و یکی از مباحث مهم این بیانیه وجوه نظری است اظهار کرد: دومین راهبرد باید توسط رسانه ها و حوزه ها تبیین شود.

علیمحمدی خودکفایی اقتصادی را سومین راهبرد گام دوم انقلاب خواند و ادامه داد: منابع داخلی باید تقویت شده و تولید انبوه در دستور کار قرار گیرد که این خود عظم و تصمیم جدی مردم و مسئولین را می طلبد.

وی با یادآوری از اینکه مقام معظم رهبری چند سال پیاپی بر اقتصاد مقاومتی تاکید زیادی داشتند گفت: متاسفانه از سوی مسئولین روی این مسئله گوش شنوا کمتر بوده و کار اساسی تا کنون انجام نداده اند.

علیمحمدی توضیع عادلانه ثروت ملی و مبارزه با مفاسد اقتصادی را راهبرد چهارم خواند و تصریح کرد: مبارزه با مفاسد خیلی مهم بوده و این موضوع مدیریت جهادی، احیاء روحیه جهادی و مدیریت جهادی توسط رسانه هاو روزنامه ها را می طلبد که می تواند بسیار هم کار ساز باشد.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از سواد رسانه ای در این زمینه بسیار موثر است اظهار کرد: استکبار توانسته بخشی از افکار ما را تحت شعاع قرار دهد و علت آن به خاطر نداشتن سواد رسانه ای کامل در بین مردم است.
 
علیمحمدی یاداور شد: لازم است بستر سازی مناسب برای ورود جوانان به فعالیت ها و نقش آفرینی های آن ها محیا شود.
 
وی مطالبه گری توسط جوانان و رسانه ها را بسیار موثر دانست و گفت: ما در رسانه ها می توانیم مطالبه گری از مسئولین را خیلی خوب به اجرا در آوریم.
 
علمحمدی یادآور شد: ما باید از برخوردهای شعاری بیرون آمده و ایراد ها و کمبودها را شناسایی کنیم .

از وضع موجود تا وضع مطلوب فاصله زیادی داریم

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: اخلاق، معنویت، آزادی، مساوات و برابری عمومیت دارد و باید بتوانیم روی این واژه ها گفتمان بگذاریم و روی آن ها خیلی خوب کار کنیم.

علمحمدی افزود: ما باید نیاز سنجی کنیم و بدانیم که فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب چقدر است و اینها نکاتی است که باید روی آن ها کار شود.

وی در پایان  خاطر نشان کرد: خود سازی یک بخش کار است و دیگر سازی بخش دیگر کار بوده که لازم است در تحقق یافتن گام دوم انقلاب دیگر افراد هم وارد کار کنیم تا دیگر سازی هم صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, از وضع موجود تا وضع مطلوب فاصله زیادی داریم,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه