اخبار داغ

دلیل روند افزایشی قیمت نفت چیست؟

دلیل روند افزایشی قیمت نفت چیست؟
نماینده سابق ایران در اوپک گفت: با توجه به شیطنت‌هایی که آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس ایجاد می‌کند، به نظر می‌رسد نوسانات قیمت نفت متأثر از عوامل غیر اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمدعلی خطیبی، نماینده سابق ایران در اوپک در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه قیمت‌های جهانی نفت از ۲ عامل اقتصادی و غیر اقتصادی تأثیر می‌پذیرد، اظهار کرد: در بحث اقتصادی با توجه به گذر از فصل زمستان، به طور طبیعی تقاضا کاهش یافته و بازار به تناسب رسیده است، هر چند که با شروع فصل تابستان و آغاز سفر‌ها بار دیگر تقاضا افزایش می‌یابد؛ اما در کل عوامل اقتصادی آنچنان بر قیمت‌ جهانی نفت تأثیرگذار نیستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
خطیبی با اشاره به عوامل غیراقتصادی تأثیرگذار در افزایش قیمت نفت تصریح کرد: با توجه به ماجراجوی‌هایی که  آمریکا در خاورمیانه و خلیج فارس ایجاد می‌کند، به نظر می‌رسد نوسانات قیمت نفت متأثر از عوامل غیر اقتصادی رقم می‌خورد و البته درست است که آغاز کننده آن آمریکا بوده، اما پایان آن در دست این کشور نیست.
,
 
,
نماینده سابق ایران در اوپک در خصوص ادامه دار بودن افزایش قیمت جهانی نفت اظهار کرد: افزایش‌ها بستگی به میزان خروجی نفت از خلیج‌فارس دارد، چرا که این منطقه از نظر عرضه نفت جهانی بسیار مهم است و هر چقدر که عرضه نفت از این منطقه دچار اختلال شود قطعا به همان میزان بر قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد.
,
 
,
 خطیبی تأکید کرد: از منطقه خلیج فارس روزانه  ۱۷ تا ۲۰ میلیون بشکه نفت به بازارهای جهانی عرضه می‌شود و اختلال در این عرضه می‌تواند در قیمت‌های جهانی تأثیر بسزایی داشته باشد.
,
 
,
وی با بیان اینکه افزایش قیمت نفت همیشه برای تولیدکنندگان به صرفه است، گفت: مصرف کنندگان نفت به دنبال یک بازار با ثبات هستند تا در بودجه کشور‌های خود با کسری مواجه نشوند و بتوانند کمبود‌های نفتی خود را با قیمت‌های معین و بدون نوسان جبران کنند، حال با توجه به اهمیت منطقه خاورمیانه و خلیج فارس به تبع برای این موضوعات تلاش می‌کنند  این ثبات را ایجاد کنند، چرا که هزینه شیطنت‌های آمریکا را آنها باید بپردازند.
,
 
,
خطیبی ادامه داد: کار‌های آمریکا باعث تنش در منطقه می‌شود و این موضوع قیمت‌ها را برای خود آمریکایی‌ها بالا برده و زیان آن را خود ایالات متحده و بقیه مصرف کنندگان نفت باید بپردازند و به رغم وعده ایالات متحده در زمان انتخابات این کشور، مبنی بر ارائه نفت و بنزین ارزان به مردم خود، اکنون با ایجاد تنش های ترامپ، مردم این کشور هر روز با افزایش قیمت نفت و بنزین مواجه هستند.
,
 
,
نماینده سابق ایران در اوپک با بیان اینکه امنیت انرژی برای تمام کشور‌ها دارای اهمیت است، گفت:  بالا بردن ریسک در منطقه خلیج فارس نه تنها قیمت نفت را افزایش می‌دهد، بلکه قیمت گاز و بقیه انرژی‌ها را هم صعودی می‌کند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه