اخبار داغ

نظرسنجی‌های جدید نشان داد؛

اروپایی‌ها هم آمریکا را به عنوان «شریک قابل اعتماد» قبول ندارند

اروپایی‌ها هم آمریکا را به عنوان «شریک قابل اعتماد» قبول ندارند
نظرسنجی‌های جدید نشان داد که نزدیک به نیمی از اهالی اروپا از حیث «امور امنیتی» آمریکا را شریک مطمئنی نمی‌دانند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد که نزدیک به نیمی از اهالی اروپا، «آمریکا» را به عنوان «شریک قابل اعتماد» از حیث امور امنیتی قبول ندارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک» این نظرسنجی توسط شرکت تحقیقاتی «Market YouGov» که دفتر مرکزی آن در انگلیس قرار دارد، انجام و نتایج آن دوشنبه از سوی نشریه اسپانیایی «ال پائیس» منتشر شد .
,
در این نظرسنجی مشخص شد که  «45 درصد»  اروپایی‌ها از بعد امنیتی آمریکا را شریک قابل اعتماد نمی‌دانند.
,
 
,
این نظرسنجی نشان داد که آلمانی‌ها بیشتر از همه اروپایی‌ها نسبت به مشارکت «اروپا – آمریکا» ابراز تردید می‌کنند، به طوری‌که 68 درصد آن‌ها معتقدند که اروپا نمی‌تواند به آمریکا متکی باشد.تنها 17 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی گفتند واشنگتن شریک قابل اعتماد برای اروپاست.
,
 
,
این نظرسنجی همچنین نشان داد که در مجموع 31 درصد «چین» را تهدید قلمداد می‌کنند، در حالی که 28 درصد نیز بر این باورند که که پکن  هیچ خطری برای آنها ایجاد نمی‌کند.
,
 
,
نظرسنجی آنلاین شرکت یاد شده مورخ 16 تا 29 آوریل (اردیبهشت) با مشارکت 8021 شرکت کننده از بلژیک، فرانسه، آلمان، مجارستان، ایتالیا، لهستان، اسپانیا و سوئد انجام شد.
,
 
,
پیشتر نیز نظرسنجی‌های مشابه در این قاره از بی‌اعتمادی به آمریکا حکایت داشت به طوری‌که نتایج نظر سنجی موسسه «پیو» در چندی قبل نشان داد که «اروپا» یکی از مناطق با بیشترین کاهش اعتماد به آمریکا  بوده است. در این نظرسنجی اکثر شرکت‌ کنندگان نسبت به توانمندی «دونالد ترامپ» رئیس جمهورآمریکا ابراز بی‌اعتمادی کردند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه