اخبار داغ

مدیرجهادکشاورزی شهرستان لنده خبرداد؛

پیش بینی برداشت دو برابری گندم و جو در لنده/آمادگی 100درصدی جهاد کشاورزی برای مقابله با ورود ملخ صحرایی

پیش بینی برداشت دو برابری گندم و جو در لنده/آمادگی 100درصدی جهاد کشاورزی برای مقابله با ورود ملخ صحرایی
حکمت اله همتی نژاد از پیش بینی دو برابر گندم و جو به مقدار 10هزارتن به همراه برداشت کلزا برای اولین بار در شهرستان لنده خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده در گفت وگو با خبرلنده، با اشاره به فراوانی ریزش نزولات آسمانی در ماه های گذشته در سطح استان و شهرستان لنده گفت: امسال شاهد افزایش میزان بارندگی ها در بالاترین سطح ممکن با بیش از 1300میلی متر بوده ایم که این مقدار بارندگی در مدت مشابه سال های گذشته رقمی فوق العاده برای منابع زیرزمینی و کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرلنده، ,

 

,

همتی افزود: در بارندگی های خیلی خوب امسال شاهد افزایش محصول کشاورزان و کاه و کلش برای دامداری در منطقه هستیم که از رشد چندین برابری نیز حکایت می کند.

,

 

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: با توجه به حجم بارندگی ها پیش بینی می شود امسال در بیش از 6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان لنده بیش از 10هزار تن گندم ،جو  و کلزا برداشت کنیم که نسبت به سال گذشته افزایش دو برابری را خواهیم داشت.

, .,

 

,

وی تاکیدکرد: باتوجه به ارزیابی های صورت گرفته امسال به تفکیک سه هزار و700 هکتار گندم، دو هزار و 300 هکتار جو و ۲۵ هکتار دانه روغنی کلزا کشت شده است که پیش بینی می‌شود از این مقدار شش هزارتن گندم، سه هزارو 500 تن جو و ۷۰ تن کلزا برداشت شود.

,

 

,

 همتی اظهارکرد: برابر نیازمندی شهرستان و با توجه به ورود ملخ به استان با رایزنی های صورت گرفته هم اکنون بیش از ۱۰ دستگاه کمباین و ۱۰ دستگاه دروگر برای برداشت این محصولات به کار گرفته شد تا عملیات برداشت محصولات کشاورزان را در اسرع وقت برعهده بگیرند.

,

 

,

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان لنده گفت: یکی از مهمترین معضلات و چالش هایی که با شدت با آن مواجه هستیم بحث آتش زدن کاه و کلش در مزارع است که سال های گذشته باعث آتش سوزی های گسترده در مزارع کشاورزی شده است.

, .,

 

,

وی در ادامه گفت: برابر قانون هر کشاورزی بخواهد این اقدام را انجام دهد با وی برخورد قاطع خواهد شد چرا که محصول سایر کشاورزان را با خطر جدی مواجه خواهد ساخت و از طرف دیگر آتش زدن مزرعه هیچ تاثیری بر روی محصول کشت بعدی نخواهد گذاشت چرا که مواد مغذی خاک را از بین خواهند برد.

,

 

,

همتی از تشکیل ستاد مدیریت بحران در جهاد کشاورزی شهرستان لنده برای مقابله با پدیده ورود ملخ های مصری به این شهرستان و از آمادگی 100درصدی برای مقابله با این بحران را خبرداد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه