اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون مازندران:

شهروندان اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند

شهروندان اهدای خون را به شب‌های قدر موکول نکنند
مدیر کل انتقال خون مازندران گفت: داوطلبان استان اهدا خون را به شب‌های قدر موکول نکنند تا برای تأمین پلاکت و دیگر فرآورده‌های خونی دچار مشکل نشویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، اسماعیل پوریانی در گفت و گو با خبرنگار بلاغ با بیان اینکه میزان عرضه و تقاضا باید با هم متناسب باشد، اظهار کرد: در این زمینه با مشکلی روبه رو نیستیم و هیچگونه کمبودی در رابطه با فرآورده‌های خونی نداریم.

پوریانی با اشاره به اینکه روزه داری هیچگونه منافاتی با اهدای خون ندارد، افزود: داوطلبان می‌توانند با مصرف غذا و مایعات کافی در وعده افطار و سحر، نسبت به اهدای خون در طول روز اقدام کنند.

وی به وجود بیش از ۶ مرکز جراحی قلب باز، تصادفات جاده ای، عمر کوتاه فرآورده‌های خون و مدت زمان محدود نگهداری آن و همچنین ۴ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص در استان اشاره کرد و گفت: اهدا کنندگان ادای نذرخون خود را به شب‌های قدر موکول نکنند و در طول ماه حضور مستمر در پایگاه‌ها و مراکز اهدای خون داشته باشند تا مراکز انتقال خون نیز برای تامین خون و پلاکت مورد نیاز بیماران استان دچار مشکل نشوند.

مدیر کل انتقال خون مازندران با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تا کنون ۲۴ هزار و ۷۲ نفر به مرکز اهدای خون مازندران مراجعه کردند، افزود: از این تعداد ۱۸ هزار و ۵۴۸ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی به مراجعه ۱۲ هزار و ۹۵۱ نفر به صورت مستمر اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۱۷۷ نفر از افراد با سابقه و ۴۲۰ نفر از افرادی بودند که برای نخستین بار اهدای خون داشتند.

پوریانی با اشاره به اینکه برخی مراکز انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان، علاوه بر روزها، شب‌ها بعد از افطار نیز فعال و پذیرای اهدا کنندگان خون است، افزود: ساعت پذیرش داوطلبان اهدای خون در مراکز انتقال خون ساری، آمل، بابل، تنکابن، چالوس از ساعت ۸ تا ۱۳ و شب‌ها هم بعد از افطار از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۰۰:۳۰ بامداد و در پایگاه تنکابن و چالوس تا ساعت ۲۴ است.

مدیر کل انتقال خون مازندران ادامه داد: همچنین پایگاه نور در روز‌های یکشنبه و سه شنبه و پایگاه رامسر روز‌های یکشنبه تا پنج شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ فعال است.

وی با اعلام اینکه پایگاه بهشهر شب‌ها بعد افطار از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۳۰ شب و پایگاه قائم شهر از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۴ فعال است، گفت: پایگاه گلوگاه چهارشنبه‌ها و پایگاه جویبار پنج شنبه‌ها از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۳۰ آماده پذیرش داوطلبان و اهداکنندگان نوعدوست است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه