اخبار داغ

ضعف زیر ساخت های درمانی در شرق هرمزگان/ گلایه شهروندان برنطین از نبود درمانگاه شبانه‌روزی

ضعف زیر ساخت های درمانی در شرق هرمزگان/ گلایه شهروندان برنطین از نبود درمانگاه شبانه‌روزی
نبود درمانگاه شبانه روزی باعث گلایمندی شهروندان برنطینی شده زیرا برای رسیدن به بیمارستان مجهز باید مسافت ۵۰ کیلومتری تا مرکز شهر رودان را طی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ وجود زیرساخت های فنی و تخصصی در کنار توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی با توجه به پیشرفت های بخش پزشکی، امری غیرقابل انکار است.
نیروی انسانی شامل پزشکان و متخصصان درمانی به عنوان یکی از شاخص های توسعه بخش بهداشت و درمان در پیشبرد اهداف کلان بهبود رفاه اجتماعی و تامین نیازهای درمانی هرجامعه موثر و حائز اهمیت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هرمز,
,

آنچه نقش بهداشت و به ویژه درمان را در جامعه پررنگ تر از هرزمانی کرده، لزوم افزایش شاخص های امید به زندگی و کاهش مشکلات بهداشتی برای افزایش جمعیت است.

,

مردم شهرستان رودان در سال های گذشته در حوزه بهداشت و درمان همواره با مشکلات زیادی روبه رو بودند، مرگ مادران باردار، تصادفات منجر به فوت و نبود پزشکان متخصص و همچنین عدم وجود مراکز بهداشتی و درمانی مجهز در بخش ها و عدم توجه مناسب به مشکلات بهداشتی زنان و تغذیه کودکان و مادران باردار مردم را با مشکلات زیادی روبه رو کرده بود که با شبانه روزی کردن مراکز بهداشتی و درمانی در بخش ها زمینه خوشحالی مردم شهرستان را فراهم کرد.

,

دهستان برنطین در جنوب شرقی شهرستان رودان استان هرمزگان قرار دارد  و از شمال با روستاهای خیرآباد و کهنشوئیه و از جنوب با بخش جغین همسایه‌است اکثر مردم دراین منطقه باغ‌دار و کشاورز هستند و حدود ۹ هزار نفر جمعیت و  شش روستا دارد.

, دهستان برنطین در جنوب شرقی شهرستان رودان استان هرمزگان قرار دارد  و از شمال با روستاهای خیرآباد و کهنشوئیه و از جنوب با بخش جغین همسایه‌است اکثر مردم دراین منطقه باغ‌دار و کشاورز هستند و حدود ۹ هزار نفر جمعیت و  شش روستا دارد.,

 یکی از مشکلات اساسی و مطالبات به حق مردم این دهستان، برخوردار شدن از درمانگاه شبانه‌روزی است زیرا صِرف برخورداری از خدمات درمانگاه برای ساعاتی مقرر اقدامی حیاتی و پایه‌ای صورت نمی‌گیرد چون در برخی از موارد بیماری در پاسی از شب به وقوع می‌پیوندد که مطمئناً نبود مرکز درمانی شبانه روزی مریضی  را تشدید خواهد کرد.

,  , یکی از مشکلات اساسی و مطالبات به حق مردم این دهستان، برخوردار شدن از درمانگاه شبانه‌روزی است زیرا صِرف برخورداری از خدمات درمانگاه برای ساعاتی مقرر اقدامی حیاتی و پایه‌ای صورت نمی‌گیرد چون در برخی از موارد بیماری در پاسی از شب به وقوع می‌پیوندد که مطمئناً نبود مرکز درمانی شبانه روزی مریضی  را تشدید خواهد کرد.,

  نقش پیشگیرانه و نجات‌بخش بیماران توسط درمانگاه‌ها حائز اهمیت است اما سئوال اصلی اینجاست که اگر این مراکز درمانی در شهرها و روستاها «ایجاد نشوند» چه مشکلاتی روی خواهد داد؟ و یا در بُعد دیگر اگر «ایجاد بشوند» و به بهانه نداشتن نیروی انسانی کافی و اعتبارات ناکافی خدمات خود را تنها به ساعاتی از روز اختصاص دهند، چه کسی مسئول اتفاقات غیرقابل جبرانی است که در نتیجه این نقصان روی خواهد داد؟

,  ,  نقش پیشگیرانه و نجات‌بخش بیماران توسط درمانگاه‌ها حائز اهمیت است اما سئوال اصلی اینجاست که اگر این مراکز درمانی در شهرها و روستاها «ایجاد نشوند» چه مشکلاتی روی خواهد داد؟ و یا در بُعد دیگر اگر «ایجاد بشوند» و به بهانه نداشتن نیروی انسانی کافی و اعتبارات ناکافی خدمات خود را تنها به ساعاتی از روز اختصاص دهند، چه کسی مسئول اتفاقات غیرقابل جبرانی است که در نتیجه این نقصان روی خواهد داد؟,

وضعیت کنونی بهداشت و درمان در شان مردم دهستان برنطین نیست

, وضعیت کنونی بهداشت و درمان در شان مردم دهستان برنطین نیست, وضعیت کنونی بهداشت و درمان در شان مردم دهستان برنطین نیست,

یک از اهالی برنطین با بیان اینکه مردم این دهستان توقع دارند تا مسئولان با همت خود، یک درمانگاه شبانه‌روزی در این منطقه احداث نمایند ،اظهار کرد: بهداشت و درمان یکی از نیازهای اساسی هر فرد است که متاسفانه در برنطین به صورت کامل به آن پرداخته نشده است.

,

وی، وضعیت کنونی بهداشت و درمان را در شان و منزلت مردم برنطین ندانست و افزود: با توجه به اینکه برنطین دارای شش روستا و جمعیت قابل توجهی است اما بعد از این همه سال هنوز یک درمانگاه شبانه روزی ندارد.

,

کوتاهی در مورد سلامت مردم برنطین پذیرفتنی نیست

, کوتاهی در مورد سلامت مردم برنطین پذیرفتنی نیست, کوتاهی در مورد سلامت مردم برنطین پذیرفتنی نیست,

یکی دیگر از شهروندان برنطین با بیان اینکه برای فراهم کردن و تبدیل وضعیت مرکز فعلی به درمانگاه شبانه‌روزی در این منطقه باید پیگیری‌های لازم توسط مسئولان انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر یکی از اعضای خانواده ما در نصف شب دچار بیماری اورژانسی شود هیچ خدمات درمانی در آن موقع وجود ندارد و مجبوریم مسافت ۵۰ کیلومتری تا مرکز شهر رودان را برای درمان طی کنیم و در این زمان ممکنه خطرات جبران ناپذیری پیش بیاد.

, یکی دیگر از شهروندان برنطین با بیان اینکه برای فراهم کردن و تبدیل وضعیت مرکز فعلی به درمانگاه شبانه‌روزی در این منطقه باید پیگیری‌های لازم توسط مسئولان انجام شود، خاطرنشان کرد: اگر یکی از اعضای خانواده ما در نصف شب دچار بیماری اورژانسی شود هیچ خدمات درمانی در آن موقع وجود ندارد و مجبوریم مسافت ۵۰ کیلومتری تا مرکز شهر رودان را برای درمان طی کنیم و در این زمان ممکنه خطرات جبران ناپذیری پیش بیاد.,

وی با بیان اینکه تعلل در مورد سلامت جامعه پذیرفتنی نیست و مدیران بهداشت هم باید این دغدغه را داشته باشند، اظهار کرد: مسئولان رفع مشکلات این منطقه به خصوص در راستای بحث بهداشت و درمان به طور جدی مورد توجه قرار دهند.

, وی با بیان اینکه تعلل در مورد سلامت جامعه پذیرفتنی نیست و مدیران بهداشت هم باید این دغدغه را داشته باشند، اظهار کرد: مسئولان رفع مشکلات این منطقه به خصوص در راستای بحث بهداشت و درمان به طور جدی مورد توجه قرار دهند.,

ایجاد یک مرکز اوژانس ۱۱۵ و درمانگاه شبانه روزی در برنطین لازم وضروری است

, ایجاد یک مرکز اوژانس ۱۱۵ و درمانگاه شبانه روزی در برنطین لازم وضروری است,

افضل خاشعی رییس شورای اسلامی برنطین در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: با توجه به دوری مسافت دهستان برنطین با مرکز شهر، وجود یک مرکز اورژانس ۱۱۵ در این دهستان لازم و ضروری است و این مرکز می تواند هم دهستان برنطین و روستاهای تابع را تحت پوشش قرار دهد.

,

رییس شورای اسلامی برنطین به اشاره به شبانه روزی نبودن درمانگاه در دهستان افزود: درمانگاه فعلی برنطین شبانه روزی نیست و در ساعات خاصی از روز باز است و  دو دکتر عمومی و دندانپزشک حضور دارد بر فرض که شبانه روزی هم باشد دارو و یا امکانات ندارد که بتواند خدمات ارائه دهد.

,

وی ادامه داد: یکی از مطالبات اصلی مردم دهستان برنطین وجود یک درمانگاه شبانه روزی با تمام امکانات پزشکی در مرکز دهستان است و این موضوع را از طریق مختلف به گوش مسئولان شهرستانی رسانده ایم و مکاتبات زیادی به شبکه بهداشت و درمان شهرستان داشته ایم اما اقدام موثر صورت نگرفته است.

,

 لازم به ذکر است که بهبود امکانات رفاهی و خدماتی و ایجاد درمانگاه شبانه روزی ضمن اینکه کمک قابل توجهی به بهبود سطح بهداشت همگانی است بر اقتصاد منطقه نیز تاثیرگذار است زیرا افزایش سطح بهداشت و سلامت شهروندان اثر مستقیمی بر شاخص های اقتصادی جامعه دارد، چنانچه افراد اجتماع قادر باشند به راحتی به فعالیت اقتصادی و اجتماعی بپردازند رشد اقتصادی شتاب بیشتری را تجربه خواهد کرد و همین شتاب مانع از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها و مشکلات حاشیه نشینی که خود معضلی بزرگ در بحث بهداشت و درمان همگانی است، می شود.

,  لازم به ذکر است که بهبود امکانات رفاهی و خدماتی و ایجاد درمانگاه شبانه روزی ضمن اینکه کمک قابل توجهی به بهبود سطح بهداشت همگانی است بر اقتصاد منطقه نیز تاثیرگذار است زیرا افزایش سطح بهداشت و سلامت شهروندان اثر مستقیمی بر شاخص های اقتصادی جامعه دارد، چنانچه افراد اجتماع قادر باشند به راحتی به فعالیت اقتصادی و اجتماعی بپردازند رشد اقتصادی شتاب بیشتری را تجربه خواهد کرد و همین شتاب مانع از مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها و مشکلات حاشیه نشینی که خود معضلی بزرگ در بحث بهداشت و درمان همگانی است، می شود.,

انتهای پیام/

,

 

,  ]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه