اخبار داغ

احتمال کاهش 90 درصدی قیمت خرما بعد از رمضان

احتمال کاهش 90 درصدی قیمت خرما بعد از رمضان
سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان گفت: متاسفانه فرهنگ غلطی در بین مردم وجود دارد که با بالا رفتن قیمت‌ها میزان خرید بیشتر می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدعلی دهقان صبح امروز در جلسه تنظیم بازار استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۲۵ هزار تن خرما در سردخانه‌های بم و نرماشیر وجود دارد اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که قیمت خرما بعد از ماه رمضان افت قیمت داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی احتمال افت قیمت خرما بعد از ماه رمضان را بالای ۹۰ درصد عنوان کرد و افزود: متأسفانه فرهنگ غلطی در بین مردم وجود دارد که با بالا رفتن قیمت‌ها میزان خرید بیشتر می‌شود.
,
 
,
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با بیان اینکه از یک‌ماه آینده خرمای امسال وارد بازار می‌شود گفت: محصول خرما امسال بسیار خوب است و چهار برابر سال‌های گذشته خرما داریم.
,
 
,
وی با یادآوری اینکه قیمت خرما در سال گذشته ۸ هزار تومان بوده است تصریح کرد: افزایش قیمت امسال خرما کاذب است که در ماه مبارک رمضان بیشتر هم شده است.
,
 
,
دهقان با اشاره به اینکه خرما یک کالای اساسی نیست و تقاضای امروز بازار هم بیشتر به‌دلیل ماه مبارک رمضان است بیان کرد: تعاون روستایی بهتر بود چند ماه پیش نسبت به خرید خرما و ذخیره‌سازی آن اقدام می‌کرد تا امروز بتواند تنظیم بازار را انجام بدهیم و در کاهش قیمت مؤثر بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه در سطح کشور باید برای فروشگاه‌های اینترنتی چاره‌اندیشی شود و در حال حاضر نمی‌توانیم کالای یارانه‌ای را در اختیار این فروشگاه‌ها بگذاریم گفت: عرضه کالاهای یارانه‌ای که مایحتاج عمومی مردم نیز هست باید کاملاً مشخص باشد و به دست مردم برسد.
,
 
,
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمان با بیان اینکه در زمان کمبود کالا اصلاً به‌صلاح نیست که این کالاها اینترنتی عرضه شود خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که در زمان کمبود، سایت‌های اینترنتی عرضه کالا اصلاً باز نمی‌شود.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه نیازمندان جامعه نیز کامپیوتر ندارند که بخواهنداز طریق سایت ثبت‌نام کرده و کالا تهیه کنند افزود: در یک‌ماه گذشته حدود ۹۰۰ تن شکر در بازار کرمان عرضه شده است اما متأسفانه هنوز صف‌ها شلوغ است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه