اخبار داغ

نایب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک:

علت سکون بازار مسکن چیست؟

علت سکون بازار مسکن چیست؟
اقتصاد کشور در شرایط رکود تورمی به سر می برد به این معنا که که کار و بار در بازارهای مختلف اقتصادی کساد است و بازار مسکن از این قاعده مستثنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، خرید و فروش مسکن در ۲۱ روز ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۷ درصد در تهران کاهش داشته اما در کل کشور یک درصد افزایش را نشان می‌دهد و مهم‌ترین ویژگی این روزهای بازار مسکن شهر تهران، تردید فروشندگان و عدم توان متقاضیان است و موجب سکون بازار مسکن شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

حسام عقبایی نایب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی شبکه خبری تهران نیوز، علت‌های مختلفی را برای کسادی این روزهای بازار مسکن بیان کرد: در شرایط فعلی عوامل متعددی در سکون بازار تاثیر داشتند مانند قدرت خرید مردم، کاهش تولید، عدم توازن بین عرضه و تقاضا، عدم تناسب میزان تسهیلات بانکی با رشد قیمت مسکن، رشد تورم عمومی و رکود اقتصادی کلان است و عوامل ذکر شده سبب رکود بازار مسکن و سواستفاده سودا گران می‌شود.

, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

عقبایی مرجع دانستن فضای مجازی برای تعیین قیمت مسکن را نادرست خواند و گفت: مردم نباید به عنوان مرجع به فضای مجازی مراجعه کنند بلکه باید برای آگاهی از قیمت‌ها به مشاوران املاک منطقه خود مراجعه کنند.

,

بیشتر بخوانید:

,

بیشتر بخوانید:

, بیشتر بخوانید:, بیشتر بخوانید:, ,
  • ۹۵۶ خانواده ۲ معلولی متقاضی دریافت مسکن مهر هستند

  • ,

    ۹۵۶ خانواده ۲ معلولی متقاضی دریافت مسکن مهر هستند

    , ۹۵۶ خانواده ۲ معلولی متقاضی دریافت مسکن مهر هستند, ۹۵۶ خانواده ۲ معلولی متقاضی دریافت مسکن مهر هستند, ۹۵۶ خانواده ۲ معلولی متقاضی دریافت مسکن مهر هستند,

    نایب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک در خصوص افزایش قیمت مسکن در ماه گذشته گفت: بازار مسکن دو سال است که دچار نوسان قیمت است و از سال گذشته تا به امروز قیمت مسکن دو برابر شده است.

    ,

    حذف قیمت مثبت بود

    , حذف قیمت مثبت بود, حذف قیمت مثبت بود,

    عقبایی ادامه داد: گزارش‌های میدانی از بازار مسکن حاکی از آن است بعد از ۱۲ اردیبهشت ماه که قیمت از آگهی‌ها برداشته شد، هرچند قیمت‌ها پایین نیامده اما بالا هم نرفته است. با این وجود مشاوران املاک معتقدند شرایط فعلی نمی‌تواند پایدار باشد.

    ,

    وی افزود: حذف قیمت‌ها در مقطعی که التهاب در بازار مسکن ایجاد شده بود دو گروه را از آگهی دادن خارج کرد؛ یک گروه کسانی بودند که از روی سرگرمی و انگیزه‌هایی غیر از فروش، آگهی می‌گذاشتند و در گران کردن قیمت‌ها منافع داشتند. این افراد بعضاً فایل‌های غیرواقعی ارائه می‌کردند تا به افزایش قیمت دامن بزنند.

    ,

    نایب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک در پایان خاطر نشان کرد: در سمت تقاضا نیزافرادی بودند که قصد خرید نداشتند اما از روی کنجکاوی یا مقایسه رشد قیمت مسکن نسبت به دیگر بازارها در آگهی‌ها جست‌وجو می‌کردند. حذف قیمت باعث شد این دو گروه از بازار خارج شوند که نتیجه نسبتاً خوبی بود.

    ,

     

    ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه