اخبار داغ

تحلیلگر مسائل سیاسی:

ترامپ به دنبال منافع اقتصادی برای لاپوشانی شکست در انتخابات آتی است/ آمریکا حتی قدرت ریسک جنگ نیابتی علیه ایران را ندارد

ترامپ به دنبال منافع اقتصادی برای لاپوشانی شکست در انتخابات آتی است/ آمریکا حتی قدرت ریسک جنگ نیابتی علیه ایران را ندارد
تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: حتی اگر کشورهای همسایه نیابت حمله نظامی را علیه ایران بپذیرند، آمریکایی ها این ریسک را نخواهند کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تیتریک، استاد دانشگاه و کارشناس علوم سیاسی درباره جنگ روانی جریان غربگرا در القاء وقوع جنگ نظامی ضمن اشاره به اینکه استراتژی جنگ نظامی قرابت دو کشور است، به خبرنگار تیتریک، گفت: آمریکا هرگز در منطقه با کشوری که ایدئولوژیک است و جنگ مهمی را مانند 8 سال دفاع پشت سر گذاشته است وارد حمله نظامی نمی شود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک, تیتریک,
حسن محبتی با تاکید بر اینکه حتی اگر کشورهای همسایه نیابت حمله نظامی را علیه ایران بپذیرند، آمریکایی ها این ریسک را نخواهند کرد، افزود: امارات، عربستان و ... در مقابل ایران که ابرقدرت تمام عیار منطقه و حتی خاورمیانه است حرفی برای گفتن ندارند.
,
 
وی اظهار داشت: ایران طی 40 سال اخیر به مجهزترین دانش نظامی دست پیدا کرده است و اعتقادی راسخ برای حراست از دین و خاک خود دارد، کشور ما ثابت کرده است فرهنگ شهادت کلمه ای فراتر از تئوری جنگ و فرضیه خواهد بود که دشمن درباره آن تهدیدی داشته باشد. 
,
,
 
,
محبتی با تاکید بر اینکه ایران دارای وحدت و انسجام داخلی است و آمریکا هرگز در خواب هم نخواهد دید برای جنگ با ایران برنامه ریزی کند، تصریح کرد: آمریکا با حمله به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس هزینه های سنگینی پرداخت کرد و یا در طبس شکست مفتضحانه ای خوردند.  
,

وی گفت: آمریکا می داند جنگ با ایران جنگ با یک کشور عادی نیست که بتواند ساده از کنار آن عبور کند اما متاسفانه عده ای غرب زده داخلی برای بدست آوردن منافع سیاسی و اقتصادی آتش زیر خاکستر را کنار می زنند درحالی که باید بدانند با وجود رهبر معظم انقلاب و انقلابیون تهدیدهای آمریکا بلوفی بیش نخواهد بود. 
,
,
 
,
محبتی افزود: اگر روزی آمریکا درصدد ایجاد جنگ واسط باشد و مثل گذشته پشت نقاب صدام قرار گیرد سیلی سنگین تر از 8 سال دفاع خواهد خورد و فلسفه حمله آنها علیه ایران با شکست مواجه می شود. 
,
 
,
وی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی بعضا با تهدیدهای روانی و استفاده از ابزارهای داخلی خود درصدد ایجاد تنش های موقت است و بر طبل شایعات حمله نظامی می کوبد اما قطعا می توان گفت این تنش ها نیز همانند یک سراب بوده و رد خواهد شد. 
,
 
,
محبتی تصریح کرد: ترامپ را باید پدیده ای جدید در آمریکا تعریف کرد و باید با دقت به هشدارهای مکرر آمریکا علیه ایران که از زبان ترامپ اتفاق خواهد افتاد نگاه کرد زیرا رئیس جمهور آمریکا یک بیزینس من بوده و در غالب نقاط جهان سرمایه گذاری کرده است. 
,
 
,
وی گفت: هشدارهای های حمله به ایران غالبا با رویکرد اقتصادی است اما دولتمردان ایران متاسفانه خویشتن داری زیادی را در مقابل ترامپ انجام داد در حالی که اگر در مقابل پاره کردن برجام اقدامی قاطع انجام می شد امروز لازم نبود از دو بند این معاهده خارج شد.
,
 
محبتی افزود: سفرهای غیرمنتظره ترامپ به منطقه و مواضع وی نشان می دهد که وی یک برنامه اقتصادی علیه ایران دارد، ترامپ می داند که ممکن است در انتخابات دوره بعد شکست خورده ای سیاسی باشد در نتیجه برجام را نیز حتی نپذیرفت و صرفا به دنبال امتیازگیری بیشتر از ایران در قالب دکترین خود است. 
,
,
 
,
وی با اشاره به اینکه بیان انتظار تماس توسط ترامپ از سوی ایران نشان دهنده نقطه ضعف آمریکا است، اظهار داشت: ترامپ برای منافع شخصیتی خود به دنبال کسب منافع از ایران خواهد بود و می داند احتمال شکست وی در انتخابات آتی بسیار زیاد است. 
,
 
,
استاد دانشگاه و دکتری علوم سیاسی در خاتمه خاطر نشان داشت: ترامپ مرد جنگی نبوده و لحظه ای است، ثابت سیاسی و اجرایی ندارد و این رفتار را در برابر کره شمالی و ونزوئلا ثابت کرده است در نتیجه دولتمردان ایران باید رفتاری دیپلماتیک تر در برابر آمریکا داشته باشند.  
 
 
,
,
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه