اخبار داغ

ظریف:

برخی با خرابکاری‌های مشکوک به دنبال تنش در منطقه هستند/ برای شرکای نزدیکمان مواضع ایران را تبیین کردیم

برخی با خرابکاری‌های مشکوک به دنبال تنش در منطقه هستند/ برای شرکای نزدیکمان مواضع ایران را تبیین کردیم
وزیر خارجه ایران گفت که این نگرانی وجود دارد که برخی با اقدامات و خرابکاری‌های مشکوک به دنبال دامن زدن به تنش در منطقه هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که در دهلی‌نو به سر می‌برد، پس از دیدار و گفتگو با سوشما سواراج وزیر خارجه هند درباره نتایج این نشست گفت: مذاکرات خوبی بود و درباره تحولات در بحث برجام و اقدامات جمهوری اسلامی توضیحات کافی داده شد و مواضع ایران تبیین شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
همانطور که ما در این روزها برای شرکای نزدیکمان از جمله روسیه مواضع جمهوری اسلامی را تبیین کردیم، اینجا (دهلی‌نو) هم تبیین شد.
,
 
,
وزیر خارجه هند بر اهمیت اجرای برجام توسط همه طرف‌ها و همچنین اهمیت اینکه ایران از منافع برجام بهره‌مند شده و باید اقدامات لازم صورت بگیرد، تاکید کرد. ما هم تاکید کردیم که جمهوری اسلامی در چارچوب برجام اقدامات را انجام داده است.
,
 
,
ظریف در ادامه افزود: همینطور درباره مسائل منطقه نیز با وزیر خارجه هند بحث و گفتگو کردیم. درباره خطراتی که افراد تندرو در داخل حکومت آمریکا و همینطور افرادی در منطقه تلاش دارند آنرا تحمیل کنند، و در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد که با اقدامات و خرابکاری‌های مشکوکی که در منطقه ما در حال اتفاق افتاده است، -البته ما قبلاً هم پیش‌بینی کرده بودیم از اینگونه اقدامات را صورت خواهند داد- برای اینکه به تنش دامن بزنند نیز بحث و تبادل نظر شد.
,
 
,
وی همچنین گفت: در مورد مباحث مربوط به انرژی، استفاده از چابهار و همینطور روابط دوجانبه بسیار خوب بین ایران و هند صحبت شد و میزان بالای تجارت بین دو کشور و تلاش هر دو کشور برای تداوم این میزان صحبت و گفتگو شد. در مورد موضوع افغانستان و تحولاتی که اخیراً در افغانستان وجود دارد و مبارزه با تروریسم گفتگوهای بسیار خوبی انجام شد.
,
 
,
وزیر خارجه ایران در پایان گفت: مواضع ما با هند در بسیاری از زمینه‌ها کاملاً همراه و هماهنگ است و اینگونه گفتگوها و تبادل نظرها برای روابط دو کشور حتماً لازم و ضروری است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه